Webserver opzetten (op een pc in een netwerk)

Pagina: 1
Acties:
  • 51 views sinds 30-01-2008

• Nongetjie
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 13-03-2025
Hoi mensen, ik weet dat er topics bestaan over een webserver opzetten, maar ik kon daarin niks vinden over wat ik wil.

Het volgende is het geval.

Ik wil een website opzetten op een pc met windows 2000 met het programma SimpleServer.
Een zeer makkelijk programma om een website te hosten, lekker makkelijk en snel.

Het heeft jarenlang gewoon gekund omdat de betreffende pc gewoon via een adsl-modem op internet was aangesloten met een vast ip van Planet
Sinds kort hebben we echter een draadloos netwerk met bijbehorende router. Nu heeft de router dit vaste ip adres gekregen en krijgen de rest van de pc's via DHCP een intern-ip toegewezen.
(De betreffende pc zit trouwens gewoon met een netwerkkabel op de router).
Nu kan ik dus niet meer direct de site hosten met Simpleserver, omdat de computer dus in een netwerk staat. Iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen?

Ik heb al iets gehoord als : 'poorten doormappen' maar ik heb geen flauw idee hoe dat moet, en vraag me af of er niet op een makkelijker manier kan.?

Help wordt zeer gewaardeerd, want de site wordt lokaal druk bezocht en is nu dus offline... :'(

• JozyDaPozy
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 17-02 08:27
Ik zou toch even deze FAQ lezen, dan moet je eruit kunnen komen: Het Grote Poortmappingsverhaal

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-02 15:47

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Nongetjie schreef op vrijdag 10 december 2004 @ 10:24:
Help wordt zeer gewaardeerd, want de site wordt lokaal druk bezocht en is nu dus offline... :'(
Wazig verhaal, als je site vanaf "buiten" (dus andere mensen via het internet, bv klasgenoten) benaderd moet kunnen worden, dan moet je naar het poortmapping verhaal kijken.

Jij hebt het echter over "lokaal" bezoeken, dat is dus voor mij: mensen op jouw interne netwerk, bv broertje/zusje. Dat moet nog steeds werken, echter heeft je Windows 2000 machine nu een ander IP-adres (waarschijnlijk dynamisch via DHCP van de router), deze opvragen met "ipconfig" nadat je Start-Uitvoeren-CMD gedaan hebt. Als je het IP-adres van die Windows 2000 webserver intypt in je webbrowser op een andere PC, dan moet je gewoon op de website komen.

EDIT:
Het IP adres van je webserver staat ook bovenin het scherm van AnalogX SimpleServer.

[ Voor 8% gewijzigd door ajhaverkamp op 10-12-2004 10:55 ]

This footer is intentionally left blank

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-02 13:21

Korakal

Up up up!

Ik heb al iets gehoord als : 'poorten doormappen' maar ik heb geen flauw idee hoe dat moet, en vraag me af of er niet op een makkelijker manier kan.?
portmappen is weinig moeilijks aan, dus makkelijkere manieren zul je niet echt gaan vinden...

zie beide posts hierboven (en Het Grote Poortmappingsverhaal), daarmee moet het wel lukken...

Dit topic is gesloten.