Ik heb hier enige tijd geleden gevraagd het verschil tussen het Cat5 en Cat6 verhaal. Nu zit ik alleen met het volgende waar ik even jullie opini van wil.
In een patchruimte, welke kabel zouden jullie gebruiken ?
Met tule of zonder tule ?
Het voordeel van zonder tule is dat hij uiteraard vele malen goedkoper is maar de veiligheid van er perongeluk uittrekken is veel groter. Met tule is het nadeel dat je de kabel er soms bijna niet meer kunt trekken omdat er 10-tallen dicht op elkaar in een switch zitten.
Opzicht zit een patchkast altijd dicht, maar toch..... you never know !
Wat vinden jullie ? Kijken op prijs of niet ? Het zijn allemaal gewoon low-smoke-kabels dus dat is verder weinig verschil. Kwaliteit maar verder ook weinig uit.
In een patchruimte, welke kabel zouden jullie gebruiken ?
Met tule of zonder tule ?
Het voordeel van zonder tule is dat hij uiteraard vele malen goedkoper is maar de veiligheid van er perongeluk uittrekken is veel groter. Met tule is het nadeel dat je de kabel er soms bijna niet meer kunt trekken omdat er 10-tallen dicht op elkaar in een switch zitten.
Opzicht zit een patchkast altijd dicht, maar toch..... you never know !
Wat vinden jullie ? Kijken op prijs of niet ? Het zijn allemaal gewoon low-smoke-kabels dus dat is verder weinig verschil. Kwaliteit maar verder ook weinig uit.
Jij bent misschien belangrijk, maar ik ben aardig ;)