[Mac OS X] Problemen met installeren OpenOffice

Pagina: 1
Acties:

• bverwijs
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:23
Machine is een G5 met dual cpu, 1GB mem. en Mac OS X 10
Ik heb de laatste versie van OpenOffice gedownload, en ook XDarwin geïnstalleerd. Toch krijg ik OpenOffice niet werkend. Xdarwin opent zich wel, maar voor de rest gebeurt er niets.
Weet iemand wat dit kan zijn, of dat er misschien een alternatief is voor Xdarwin, of een alternatief voor OpenOffice.
Ik heb het een en ander nagezocht, en kom steeds tegen dat deze versie van OpenOffice (1.1.2) voor OS X 11 is. Betekend dit dat het niet werkt op OS X 10?
Ik ben voor de rest een totale newbie op het gebied van Mac

• Zwerver
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17:14

chem

Reist de wereld rond

Bij de installer staat afaik met koeieletters dat OOo voor OS X nog in alpha stadium is, en enkel geschikt voor ervaren gebruikers als test.

Anyways, je moet toch echt wat meer info geven dan "hij doet het niet". M'n glazen bol ligt nl. in de kast deze week.

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

• -RenE-
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-11 22:56
Waarom gebruik je X11 van Apple niet?

Een alternatief is neooffice (http://www.neooffice.org/). Dat is OpenOffice, waar je geen X11 meer voor nodig hebt en wat enigszins aan de Mac is aangepast.

• Q
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 00:22

Q

Au Contraire Mon Capitan!

bverwijs schreef op vrijdag 10 december 2004 @ 09:21:
Machine is een G5 met dual cpu, 1GB mem. en Mac OS X 10
Ik heb de laatste versie van OpenOffice gedownload, en ook XDarwin geïnstalleerd. Toch krijg ik OpenOffice niet werkend. Xdarwin opent zich wel, maar voor de rest gebeurt er niets.
Weet iemand wat dit kan zijn, of dat er misschien een alternatief is voor Xdarwin, of een alternatief voor OpenOffice.
Ik heb het een en ander nagezocht, en kom steeds tegen dat deze versie van OpenOffice (1.1.2) voor OS X 11 is. Betekend dit dat het niet werkt op OS X 10?
Ik ben voor de rest een totale newbie op het gebied van Mac
Het heeft altijd zonder gesodemieter uitstekend gewerkt op mijn eiboek. Ik weet niet waarvoor je Xdarwin gebruikt of wat dat precies is.

Wat ik wel weet is dat je gewoon de installer van openoffice.org kunt downloaden en starten waarna alles gewoon werkt, mits je X11 heb geinstalleerd. Werkt allemaal als de donder.

• Liegebeest
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:01
Om te beginnen, als er wordt gezegd "X 11" dan bedoelt men NIET "OS X 11" tegenover "OS X 10" :) "OS X" IS namelijk "OS 10".. Da's een romijnse tien.

Wanneer men het heeft over "X 11", dan gaat het over de bij OS X meegeleverde X11 server (vergelijk het met Xwin32 voor Windows en XFree86 voor Linux): een tool waarmee je grafische UNIX applicaties kan weergeven op je systeem. En laat OpenOffice.org nou net een X11 applicatie zijn :)

XDarwin is bij mijn weten een alternatief voor de meegeleverde X11 server. XDarwin is echter NIET hetgeen wat je gebruikt om OpenOffice te starten... Het is dan ook logisch dat er "niets gebeurt" als je XDarwin start! Die staat namelijk te wachten tot jij hem iets geeft om mee te werken :D

Wat je moet doen is:
1. Start X11 of XDarwin
2. Ga naar de Openoffice directory in /Applications en kies daar de applicatie "Start OpenOffice".
3. Het geopende windowtje vraagt je naar de locatie van OO.org. Een keer op Enter jassen is als het goed is genoeg.
4. Je kan aan de slag :) OO.org is geopend.

Veel plezier!

[ Voor 12% gewijzigd door Liegebeest op 10-12-2004 15:35 ]

Liege, liege, liegebeest!

• Nietzman
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 29-12 12:04

Nietzman

Woei!

-RenE- schreef op vrijdag 10 december 2004 @ 11:22:
Een alternatief is neooffice (http://www.neooffice.org/). Dat is OpenOffice, waar je geen X11 meer voor nodig hebt en wat enigszins aan de Mac is aangepast.
Mjah, een testpodium voor het porten van Openoffice.

NeoOffice en gewoon OpenOffice onder X11 vind ik maar drie keer niets. Jammer dat de officiele port nog wel twee jaar op zich kan laten wachten.

• Liegebeest
gewoon OpenOffice onder X11 vind ik maar drie keer niets.
Werkelijk? Wat schort er zoal aan dan? Ik kan er namelijk heerlijk mee werken, zeker sinds de PDF export functie bij mij nu ook goed werkt.

Ik kan me indenken dat het wat bewerkelijk is om steeds X11 oid te moeten starten, maar daar heb ik me al overheen gezet :)

• Nietzman
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 29-12 12:04

Nietzman

Woei!

cailin_coilleach schreef op vrijdag 10 december 2004 @ 23:28:
Werkelijk? Wat schort er zoal aan dan? Ik kan er namelijk heerlijk mee werken, zeker sinds de PDF export functie bij mij nu ook goed werkt.
Werken en werkbaarheid zijn voor mij twee verschillende dingen, en ja, het is voornamelijk omdat het onder X11 moet draaien, en op die manier is het gewoon niet consistent met de rest van het OS en software. (Om het even bot te zeggen: Het ziet er gewoon niet uit.)

Dan heb ik als gratis Office-alternatief liever Abiword, die wel als volwaardige port te downloaden is.

[ Voor 4% gewijzigd door Nietzman op 10-12-2004 23:33 ]

• MacWolf
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-09-2024
Ik heb AbiWord van de week gedownload, maar vindt die applicatie er ook niet mooi uit zien.

Een echt mooie tekstverwerker met een echte OS X interface is Nisus Writer: http://www.nisus.com/Express/

Enkele screenshots:
* http://www.nisus.com/Express/images/screen-gallery2.jpg
* http://www.nisus.com/Express/images/screen-gallery4.jpg
* http://www.nisus.com/Express/images/screen-gallery5.jpg

Alleen jammer dat deze niet gratis is. Ik ben beta tester geweest voor deze applicatie en vondt 1 groot probleem, Word import is niet zo goed als nodig voor mij (van tables bleef bijv. niks over, en headers en footers klopten ook niet meer helemaal), maar wellicht is dat inmiddels verbeterd.

EDIT: Niet dat de applicatie echt duur is, maar $60 voor download en $70 voor CD-ROM versie.

Demo: http://www.nisus.com/free/express.php

[ Voor 15% gewijzigd door MacWolf op 11-12-2004 00:19 ]

Microsoft Windows: A thirty-two bit extension and graphical shell to a sixteen-bit patch to an eight-bit operating system originally coded for a four-bit microprocessor which was written by a two-bit company that can't stand one bit of competition.

• Liegebeest
en op die manier is het gewoon niet consistent met de rest van het OS en software. (Om het even bot te zeggen: Het ziet er gewoon niet uit.)
Tja... Daar heb je dan ook gelijk in, maar dat valt te verwachten van een applicatie die origineel voor Linux e.d. was bedoeld. De roots van dit pakket liggen bij de originele Star Office.

Tegenwoordig ligt dat dan weer anders, nu Sun Star Office heeft overgenomen. Nu neemt Sun juist delen van Open Office op in Star Office.

• bverwijs
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:23
Is opgelost.
Ik denk dat X11 "corrupt was ofzo, na een reinstal werkte het prima. Iig bedankt voor de moeite.

Verwijderd

MacWolf schreef op zaterdag 11 december 2004 @ 00:12:
Een echt mooie tekstverwerker met een echte OS X interface is Nisus Writer: [...]
Alleen jammer dat deze niet gratis is. [...] Niet dat de applicatie echt duur is, maar $60 voor download en $70 voor CD-ROM versie.
Als je dan toch gaat betalen voor een tekstverwerker, waarom dan niet

Mellel, op dit moment speciale aanbieding voor $ 25,-, = ca. € 19,25?
Pagina: 1