ISA netwerkkaart en 124 FSB

Pagina: 1
Acties:

• Gallus
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-08 12:28
Ik heb met behulp van CPUCooL m'n p3-450@558 laten lopen door de FSB naar 124 te verhogen.
Maar na een tijdje UT gespeeld te hebben werd ik teruggegooid naar windows. Hetzelfde gebeurde na een paar keer 3dmark demo.
M'n koetje heeft nergens last van.

Is de kans erg groot dat de 3com ISA netwerkaart het probleem is?

All I want is a warm bed, a kind word and unlimited power.

• Woef
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Probeer het uit, door je die er uit te gooien.... weet je het zeker.

• Mister_X
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23-08 19:49
ruthgertje toch, dat kon je toch wel zelf verzinnen he

• Gallus
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-08 12:28
Ok Evertje, dan zal ik binnenkort m'n kast weer eens opentrekken:)

All I want is a warm bed, a kind word and unlimited power.

• boer Krelis
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

boer Krelis

Artificial Ignorance

neeeeeeeeeee

wat jij hebt dat zijn cache-kickbacks
je core trekt 't misschien wel maar je cache niet en op dat moment flikkert-ie je terug. Dat gebeurde mij ook alleen maar met fpu-intensieve spelletjes. Verder is dat CPU-Cool waarschijnlijk net zoiets als Rain en CPUIdle: die sturen onder win9x een HLT-commando of zoiets naar je proccie waardoor die geen idle cycles heeft maar gewoon uitgaat als hij niet wordt gebruikt. Dus je hebt 'r geen reet aan als je proc maximaal wordt belast.
Oplossing: terugklokken of je cache gaan koelen. De beste manier om dit laatste te bereiken is je slot-1 kastje open te wrikken en de naakte PCB te voorschijn te toveren, vervolgens kun je leuk aan de gang met allerhande heatsinks en fannetjes. Iets makkelijker en misschien wel afdoende is om alleen de achterkant van het grafkistje eraf te halen en met spacertjes contact te maken tussen de cache-chips en die leuke uitsteekseltjes aan de binnenkant van de voorkant van het grafkistje. Vanwege een of andere voor mij volstrekt onduidelijke filosofie heeft Intel die namelijk net geen contact laten maken met de cache-chips.

edittemans: bij mij gaat de ISA freq. niet omhoog als ik de FSB verhoog, check ff met Sisoft Sandra of je ISA freq uberhaupt wel mee omhoog gaat.

Quoten is geweldig... - boer Krelis