Toon posts:

Computer aan en 2 sec later weer uit.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds een week het volgende probleem.
Ik heb een antec voedingen en deze is een kleine 3 jaar oud.

Als ik de computer aan zet. Dan hoor ik de HD opspinnen en na een seconde of 2 zet je computer zichzelf weer uit. Dan moet ik even wachten en de stekker uit de computer verwijderen en na 15 seconden alles herstellen en kan ik het opnieuw proberen.

Meestal gebeurd het bovenstaande nog een keer of 3. Daarna start de computer gewoon op en kan ik er de rest van de dag gewoon op werken zonder dat deze nog problemen geeft.

Wat is er aan de hand. Is mijn voeding niet meer goed. Is het moederboard moeilijk aan het doen of kan het gewoon een instelling ergens zijn.

Wie kan mij helpen?

• kockie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-02 08:17
het lijkt er op dat je aan/uit knop blijft hangen. Bij een atx systeem wordt dan de pc na korte tijd weer uitgechakeld. Wat je kunt proberen om het te testen:

Haal op je moederbord de aansluiting naar de aan/uit knop los, verbindt de 2 pinnetjes op het moederbord even tot de pc aangaat. dan meteen de verbinding verbreken. Gaat ie dan alsnog uit, dan is het niet de aan/uit knop.

Interesse in hout stoken, duurzame energie, kachels etc? --> Ecologieforum
Interesse in Kockie --> Kockie.nl

Verwijderd

Topicstarter
Volgens mij is het geen probleem met een knop.
Ik krijg de indruk dat 1 van de harddisken het probleem is.

Ik hoor hem opspinnen als ik de comp. aanzet en na 1 à 2 seconden schakelt te comp zichzelf uit. Als ik dit aanzetten een keer op 3 à 4 herhaal dan hoor ik dat het opspinnen wel doorgaat van de HD en is er niets meer aan de hand.

Ook als ik de stroom van deze hd afhaal start de computer gewoon op.

Iemand ooit dit probleem gehad en kan dit inderdaad betekenen dat mijn harddisk de geest aan het geven is?

• Lolhozer
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20:25

Lolhozer

Cetero censeo birrum bibendum

Ik denk dat t tijd is voor een backupje

Waarom? Omdat het kan!!

• Countess
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 15-02 21:00
kijk fff of je niet toevallig de stroom stekker er verkeerd om in hebt zitten. toen ik een keer een stekker verkeerd om weer inelkaar had gezet deed mijn computer ongeveer het zelfde.

ik heb ook weleens gehad dat eencomputer gewoon niet wilde opstarten toen de IDE kabels verkeerd aangesloten waren.

kijk anders fff wat je computer doet met alleen de stroom stekker in je HD en niet de IDE kabel.

(edit : voor een backup moet je hd het eerst weer doen)

[ Voor 7% gewijzigd door Countess op 12-12-2004 11:44 ]

mijn spelling is niet best, maar wel beter als je haar. ga jij je ook verbeelden dat mensen rare dingen over je spelling gaan zeggen als hun haar er niet uit ziet? andrelon helpt!

• Lolhozer
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20:25

Lolhozer

Cetero censeo birrum bibendum

Volgens mij doet zn HDD t af en toe wel, kleine moeite, maar misschien veel plezier om ff een backup te draaien ipv afwachten tot ie echt sterft

Waarom? Omdat het kan!!

• the_stickie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09-2025
heb je de bios al eens gereset?
Heb je al eens geprobeerd zonder die schijven waarvan je vermoed dat ze de schuldigen zijn?
Is je pc aangesloten op een geaard stopcontact? Indien niet, kan je proberen je pc tijdelijk ergens anders aan te aarden (CV bijvoorbeeld) om te testen.
Instellingen veranderen niet zomaar: als je dus een instelling (in de bios) verdenkt, ga dan eens na wat je misschien verandert hebt, probeer de fail-safe instellingen in je bios eens etc...
Verder lijkt dit me eigenlijk een voedingsprobleem. Dat is natuurlijk enkel uit te sluiten door een andere voeding te proberen :/

Je kan ook de "normale" procedure proberen: alles uit je pc gooien op mobo/cpu/mem/graka na, testen, wat toevoegen, testen, wat toevegen,... om zo misschien de schuldige component te achterhalen. (een kapotte pci kaart kan ook héél vreemde dinegn doen ;) )
Controleer ook ff of alles wel vast zit, hang de schijven eens aan andere molexen etc...

[ Voor 6% gewijzigd door the_stickie op 12-12-2004 11:52 ]

Pagina: 1