[Matrox G550] TV-out via RGB scart-kabel wil niet

Pagina: 1
Acties:

• MrDry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18-06 16:20

MrDry

Desperados!

Topicstarter
Ik wil mijn PC op mijn TV aansluiten dmv een RGB scartkabel omdat dit veel beter beeld zou moeten opleveren dan een composiet of S-Video verbinding. S-Video werkt 'prima' maar bij RGB--scart blijft het beeld niet stil staan.

Met behulp van deze pagina en dit schema heb ik een RGB scart kabel in elkaar gesoldeerd.

Mijn TV is via Dualhead aangesloten op de HD-15 connector van mijn G550. (Op mijn G550 zit een DVI en een HD-15 connector). Mn monitor hangt via een verloopje aan de DVI connector. Via de matrox driver heb ik als 2e beeldscherm mijn TV gekozen. In de driversoftware kan je voor beide beeldschermen een eigen resolutie instellen. De TV staat op 640x480 op 16 bits kleur en 50 Hz.

Als ik mijn PC via een S-Video kabel aansluit op mijn tv heb ik 'aardig' beeld. Als ik de RGB-scart kabel gebruik heb ik ook beeld maar het beeld blijft niet stil staan. Het loopt diagonaal door over het scherm met grote sneldheid.

Het maakt in de driver niets uit welke resolutie ik gebruik. Ik heb de kabel doorgemeten en daar kan ik geen problemen in ontdekken. De kabel is gemaakt van een 'oude' HQ monitor kabel.

Heet iemand deze kabel ook al eens gemaakt? Of enig idee wat er mis is dat het beeld niet stil blijft staan?

Quod licet lovi, non licet bovi

Verwijderd

er was iets met het speciaal instellen van die uitgang met TV-Tool dan zou het moeten werken... ik zou zeggen zoek eens op TV-Tool + RGB mss dat je dan wat vind... linkje volgt mss

• MrDry

MrDry

Desperados!

Topicstarter
TV-Tools werkt niet met matrox kaarten, is speciaal gemaakt voor nvidea....helaas!

• MrScratch
  • Laatst online: 07-08 12:52

MrScratch

I am rubber, you are glue

Kijk anders even in dit topic: RGB-scart met een HTPC

[ Voor 10% gewijzigd door MrScratch op 10-12-2004 12:24 ]

Look behind you! A three headed monkey!

• MrDry

MrDry

Desperados!

Topicstarter
Dat topic gaat over radeons. Ik heb hier nog wel een 9200SE liggen dus ik ga wel eens kijken of dit wel wil werken maar Matrox staat er toch om bekend...

Iemand anders die zo'n RGB kabel heeft gemaakt?

• zandpaddo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 24-07 08:01

zandpaddo

Samsung HD's!!!!

Het lijkt erop dat je geen sync signaal meestuurt. Misschien even met powerstrip sync on green aanzetten?

• MrDry

MrDry

Desperados!

Topicstarter
Ik krijg het ook niet voor elkaar met powerstrip. Ook mailen met matrox heeft nog niks opgeleverd. Omdat MCE en Matrox toch (nog) geen goed idee is ben ik hetzelfde nu aan het proberen met mijn Radeon 9200SE. Ik hoop dat ik hier meer succes mee heb.

• zandpaddo

zandpaddo

Samsung HD's!!!!

Uit topic van jou in matrox forum:
Erik,

the only thing I can think of is that either the SCART-RGB cable that you made is faulty or the SCART-RGB connector on the TV is.
Since regular S-Video and (presumably) RCA output do work fine, then, by default, the TV Out on the card and the display drivers do work.

Do you have another TV that you can try connecting to? If so please do. Or, maybe you can try outputting from a VCR to your TV using a regular SCART cable (just to confirm that the SCART input connector on the TV is working).
Heb je dit al geprobeerd?

• MrDry

MrDry

Desperados!

Topicstarter
Jazeker... mijn DVD speler is op de zelfde uitgang aangesloten. Deze stuurt een RGB signaal uit want dat levert het beste beeld op.

Ik heb geen andere TV welke ook RGB ondersteund via scart :(
Het enige wat ik nog kan proberen is bij een vriend van me....

• under-world
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-01-2025

under-world

ooh-la dots

Als je zeker bent dat je het kabeltje goed in elkaar hebt gezet heb je een hele grote kans dat je tv geen rgb over scart andersteund.

• MrDry

MrDry

Desperados!

Topicstarter
Ik heb de kabel doorgemeten. Kwam geen rare dingen tegen.

Wat RGB over scart betreft: zoals ik al eerder aangaf: mijn DVD speler stuurt ook een RGB signaal uit. Op mijn TV kan ik kiezen tussen Video-SVideo-RGB en Auto.

Ik zal m'n kabel nog een x checken....anders is matrox misschien naar z'n grootje. Als ik m'n monitor aansluit op de VGA connector krijg ik opeens geen rood meer. Wel via een DVI verloop.... :(

Verwijderd

Heb je wel NTSC/PAL goed staan?
never mind, je hebt het signaal gesplit...

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 21-12-2004 14:05 ]

• zandpaddo

zandpaddo

Samsung HD's!!!!

Dan vrees ik idd ook dat je 2e monitoruitgang naar de eeuwige jachtvelden is.

ik zie je mail niet in je profiel staan dus dan helaas maar zo: Mocht je matrox defect zijn en je die kabel toch maar over hebt, heb ik wel interesse!

mail: kees-jan(at)kjz(punt)tmfweb(punt)nl
Pagina: 1