Toon posts:

[2003] Adminrechten om programma op ts te starten?*

Pagina: 1
Acties:
  • 129 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Voor een 2 tal programma's welke wij draaien op onze terminal server zijn administrator rechten nodig. Het probleem is dat ik de users natuurljik geen administrators wil maken maar dat ik bijvoorbeeld het programma wil laten uitvoeren als een administrator. Ik kan netjes kiezen voor 'run as' en dan als een admin inloggen. Maar is er geen mogelijkheid om dit vast te leggen, dat dat ene programma als administrator word uitgevoerd. Zonder dat ik daarbij mijn gebruikers wachtwoorden oid hoef te geven.

Misschien heeft iemand een andere oplossing of kan iemand mij vertellen hoe ik de admin account vast kan leggen aan een programma ??

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-02 13:21

mutsje

Certified Prutser

misschien heb je hier wat aan?
RunAs command in VB script language Met Microsoft script decoder kun je er een password inzetten en dan encrypten :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het onderstaande geprobeert om het bestand
QBW32PremierAccountant.exe te openen maar hij voert het script wel uit, als ik geen wachtwoord invul krijg ik netjes de vraag voor het wachtwoord. Maar helaas geen programma die start ? Iemand enig idee waar het hier fout gaat ?

code:
1
2
3
4
set WshShell = CreateObject("WScript.Shell") 
WshShell.Run "runas /user:administrator ""C:\Program Files\Intuit\QuickBooks 2005\QBW32PremierAccountant.exe""" 
WScript.Sleep 100 
WshShell.Sendkeys "password~*****"

Verwijderd

WshShell.Run "runas /user:administrator ""C:\Program Files\Intuit\QuickBooks
misshien staan de dubbele quote's verkeerd, meer zoiets als
WshShell.Run "runas /user:administrator C:\Program Files\Intuit\QuickBooks...."

Verwijderd

Topicstarter
Helaas, ook dat helpt niet, heb het geprobeert met en zonder quotes, zonder quotes krijg ik netjes een error en met quotes gebeurd er gewoon niks.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Heb je al eens op GoT rond gezocht naar 'runas' - je gaat dan deze vraag een behoorlijk aantal keren terugvinden? :)

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Programmatje als RunAs Pro kan dit ook prima :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• Firefox
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 08-09-2024

Firefox

Een Vurig Vosje

Wat ik me in dit geval afvraag is.... waarom heeft dat programma adminrechten nodig?
gemiddeld genomen zijn daar 2 redenen voor:
- Het moet iets in het systeem register of default user register veranderen.... ieuw!? dat mag alleen bij de (eenmalige) installatie of update!
- Het moet kunnen schrijven in een specifieke directory. waar geen rechten toe zijn. Beter om die rechten dan te geven aan de domain user group.

Better to have loved and lost then never loved at all... yeah right.

Verwijderd

Probeer anders de runas.exe die je hier kunt downloaden, deze is gratis, gebruikt de standaard runas service van windows, en je kunt er ook passwords mee encrypten, dus geen plain text passwords meer in je scripts.

[ Voor 19% gewijzigd door sanfranjake op 25-01-2005 12:01 . Reden: url foetsie :w ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.