Brightness monitor te hoog

Pagina: 1
Acties:
  • 112 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• wcduck
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Een week geleden deed m'n monitor opeens heel raar: alle instellingen waren fucked-up. Er klopte echt niets meer van het beeld. Na heel veel instellingen op de monitor gewijzigd te hebben lukte me het om het beeld weer bijna goed te krijgen. Er is nu een ding dat ik niet goed krijg. Het lijkt namelijk wel of de brightness te hoog staat. Alles wat zwart zou moeten zijn zit een soort laag van brightness over. Dit is vreselijk irri(ook bij het kijken van breedbeeldfilms, de zwarte balken). Met de instellingen van de monitor lukt het me niet dit te corrigeren. Met de instellingen van m'n videokaart ook niet. Weet iemand wat ik hier aan kan doen en wat dit veroorzaakt heeft? Bij voorbaat dank.

WC Duck

I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.

• BenJoep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12:42
Hebbie Photoshop geinst..
daar hebbie een proggie bij..

| I've got permission to color outside the lines |

• NetRipper
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10:28
wat je hiertegen kan doen is de brightness 'softwarematig' verlagen... met behulp van je drivers.. of zoals Genotix zei met een programma dat je bij photoshop krijg..

d'r is echter nog een oplossing.. en dat is het openschroeven van je monitor en de variabele weerstanden aandraaien.. meestal staat er wel in kleine letters bij dat het voor 'brightness' is... zelf vind ik dit geen prettige oplossing.. maar ik had het probleem zelf ook.. en de softwarematige oplossingen werd ik beu.. dus ik liet iemand anders.. die al wat vaker in een monitor had gekeke dat doen..

de oorzaak 'kan' zijn.. een stroomstoot.. blinkseminslag stukkie verder? dat bepaalde weerstanden kapot zijn gegaan.. of de transformator die de hoogspanning levert ontregelt is.. maar hier ga ik nie erg verder op in :) good luck

Github - Tikkie! - NED-Clan - Volvo EX30 SMSR Plus

• Tony Vroon
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13-06-2020

Tony Vroon

Werkt nu ergens anders

Openmaken, voorzichtig mee doen.
Helemaal achterop de printplaat zit de hoogspanningstrafo. Zitten twee draairegelaars op, Screen & Focus.
Screen moet je hebben voor helderheid, gebruik gelijk Focus even voor scherpte. Kan een kwartiertje in gaan zitten maar is zeker de moeite waard :).

"Wie is deesen figuur, hier ten topic aangheduidt als 'hij', wiens mededelinghe soo eenen consternatie weet te ontluycken :? " -- dion_b

• wcduck
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Mijn hartelijke dank voor alle replies. Aangezien het softwarematig echt niet in te stellen is moet ik de monitor maar openschroeven. Maar hopen dat het goed gaat....

I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.

• Tony Vroon
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13-06-2020

Tony Vroon

Werkt nu ergens anders

Gewoon voorzichtig doen, common sense. Niet aanraken wat je niet kent.
Alleen gewoon even met een schroevendraaier die wieltjes op de hoogspanningstrafo draaien (Focus & Screen).
Dat moet terwijl 'ie aan staat, anders zie je 't effect niet. Maar goed, gewoon voorzichtig doen dan kan er niets gebeuren.
Ik heb er meer opengehad en die receiver was nog gevaarlijker (zo, de stekker was er toch uit he pa? -Dzzzzzzzt- Ehm nee sorry, zal ik dat even regelen zoon?) :( autschj, 220 |:(

"Wie is deesen figuur, hier ten topic aangheduidt als 'hij', wiens mededelinghe soo eenen consternatie weet te ontluycken :? " -- dion_b

Pagina: 1