[USR8054 wireless router] internet multikabel werkt niet

Pagina: 1
Acties:

• werphengel
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 03-09-2024
Ik ben al 2 weken bezig om een thuis netwerk op te zetten met de computer van m'n vader (met vaste UTP-kabel) en die van m'n broer(draadloos via laptop). maar ik kan het internet niet op, op beide computers.Zonder router werkt internet wel.Ik gebruik gewoon de wizard van de router dus zonder beveiliging of wachtwoorden.Die wilde ik later instellen,zoals Nix2do al schreef.De kabelmodem is van motorola.De laptop vindt de vaste computer wel.
Verwijderd schreef op vrijdag 16 januari 2004 @ 09:46:
Ik heb sinds kort een US Robotics 100Mbps Wireless Turbo Acces Point & Router, model 8054 en op mijn notebook een US Robotics Wireless Turbo PC Card, de 5410 :) . Bij deze wil ik jullie op de hoogte brengen van mijn eerste ervaringen hiermee en wie weet kan het iemand helpen bij het installeren. ;)

1. Aansluiten en WAN (van kabelmodem) erin zal voor niemand een probleem zijn :*) . Echter wil het dan gebeuren dat je het internet niet op kan :'( . Vaak is dit simpel op te lossen om even het Kabelmodem te resetten. (voor mij werkte dit voor Multikabel).

2. Via 192.168.123.254 kom je in het installatie menu. Als je alleen de wizzard gebruikt stel je de standaard instellingen in. Dus stel hier nog geen security instellingen in!!!!! :*) . De kans is errug groot dat je er dan niet meer bij kan met een andere PC.

3. In de eigenschappen van de draadloze netwerkverbinding moet je onder het TAB Draadloze Netwerken het automatisch configureren uitzetten. Windows maakt er namelijk een puinhoop van. Als je dit gedaan hebt, ga je naar het configuratie programma van de Wireless PC Card. Daar ga je de router toevoegen en je zult zien dat je nu wel verbinding krijgt.

4. Pas als dit allemaal naar tevredenheid draait kun je de veiligheidsopties van de Router en de PC Card instellen.

Deze router draait nu bij mij met 3 netwerkkabelverbindingen (ingeplugt aan de achterkant) en een draadloze verbinding en naar volle tevredenheid :*) .

De kwaliteit van de verbinding schommelt tussen de 85% tot 95% al naar gelang waar ik sta in ons huis (2 verdiepingen en een zolder).

Succes ermee.
De vaste computer is een P 400Mghz,128mb,6 GB harde schijf,t.is niet veel maar het moet genoeg zijn voor xp.De laptop heeft xp home.Het internet abonnement is van multikabel.Als ik de router bij mij thuis probeer doet hij het wel (tiscali). :? Waar kan het nou aan liggen?

Is het de vaste computer dan mischien toch te traag is voor de router?Bij de wizard gebruik ik Obtain IP adress automaticaly.Dat moet volgens mij toch goed zijn.
Heeft iemand een idee anders heb ik een router gekocht van 99 Euro voor jan l*l. :'( :'( :'(