[Duron Applebred] na mishandeling slechts 1066Mhz

Pagina: 1
Acties:

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Topicstarter
Hoi allemaal.

Ik heb weer eens flink zitten prutsen om alsnog 2 durons in SMP te kunnen draaien, uiteraard lukte dit niet en nu zit ik met het vreemde probleem dat mijn duron 1600 het enkel nog maar op 1066 Mhz doet. Het ziet er dus naar uit dat de MP op 8 is komen te staan.

Nu heb ik de L5 brug verbonden met zilverlijm, en hierna had ik het probleem dat deze dus enkel wilde booten op 1066 Mhz. Ik heb vervolgens geprobeerd de zilverlijm weg te krassen, maar hij blifjt op 1066Mhz booten.
Vervoglens de MP via de pinmod op 12 gezet, maar ook dit mocht niet baten.

Wat ik me nu afvraag is of er nog een manier is om dit geval weer op de juiste MP te zetten zonder iets aan het mobo te gaan veranderen (mobo is toch net effe wat duurder dan dit procje).

De cpu lijkt verder wel gewoon te werken, alleen een stuk lager dan wat hij behoort te doen.

Verwijderd

Mijn evaring met zilverlijm en open bruggen is, dat als je een grove fout maakt je vaak definitief eraan vast zit. Zelf had ik dit met mijn mobile 2500+ die ik ook wilden modden zodat hij harder op de fsb wilde gaan lopen, maar met een stom foutje wilde hij ook alleen nog maar trager booten en na een poging om hem te redden ging hij dood :+

Mijn duron1600 (applebred) heb ik wel geunlockt en geen problemen mee gehad. (cache dan he :+ )

Dus ik ben bang dat je het erg moeilijk gaat krijgen, helemaal omdat jij toch wel de nodige ervaringen hebt (elco's ook geloof ik) en dus niet de eerste de beste bent ;)

• d-super
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10-08 22:06
Ik zou de lijm met aceton helemaal goed verwijderen, je hebt misschien kans dat er toch nog wat lijmresten opzitten en dat die de boel in het honderd laten lopen. Ik doe dit met een wattenstaafje gedrenkt in aceton, gaat tot nu toe altijd goed.

[ Voor 21% gewijzigd door d-super op 10-12-2004 11:30 ]

Citroën DSuper-bjr 1972-5 bak-108pk-Citroën C4 1.2 Hybrid 136 Max bjr 2024

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Topicstarter
d-super schreef op vrijdag 10 december 2004 @ 11:29:
Ik zou de lijm met aceton helemaal goed verwijderen, je hebt misschien kans dat er toch nog wat lijmresten opzitten en dat die de boel in het honderd laten lopen. Ik doe dit met een wattenstaafje gedrenkt in aceton, gaat tot nu toe altijd goed.
Dat heb ik net geprobeerd (gisterennacht geen zin meer in) maar het ding vertikt het om te booten op 1066, ook na een pinmod. Ik ben bang dat ik iets teveel van de coating heb weggekrast.

Nouja, leuke testproc dan maar.

Verwijderd

Terw_Dan schreef op vrijdag 10 december 2004 @ 15:51:
[...]

Dat heb ik net geprobeerd (gisterennacht geen zin meer in) maar het ding vertikt het om te booten op 1066, ook na een pinmod. Ik ben bang dat ik iets teveel van de coating heb weggekrast.

Nouja, leuke testproc dan maar.
Precies, ik denk ook dat je te veel hetb weggekrast. Dat heb ik zelf ook een keer meegemaakt ;(

• SH4D3H
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 04-10-2025
En dat kun je niet fixen door er een beetje lijm op te plakken? >:)
Niet verbinden, maar herstellen zeg maar :)

Verwijderd

SH4D3H schreef op vrijdag 10 december 2004 @ 18:23:
En dat kun je niet fixen door er een beetje lijm op te plakken? >:)
Niet verbinden, maar herstellen zeg maar :)
Nee, dat is haas onmogelijk. Machinaal werk, en niet me je mooie toch nog brede penceeltje. Dat is gewoon weg niet te doen. ;)

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 10 december 2004 @ 22:14:
[...]

Nee, dat is haas onmogelijk. Machinaal werk, en niet me je mooie toch nog brede penceeltje. Dat is gewoon weg niet te doen. ;)
dat freaking penseeltje heeft nog maar 3% van de originele hoeveelheid haren en is nog erg dik.
Ik beschouw die proc gewoon als dood en ga hem gebruiken als test CPU.

Nu alleen hopen dat ik nog iets kan vinden dat in SMP wil lopen.
Pagina: 1