Toon posts:

[NFS PU] In Porsche.exe is een fout opgetreden *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet dat er al een zillion topics over NFS porsche unleashed zijn op Got maar ik heb zo'n beetje 20 pagina's met topics doorgeploegd en mijn probleem niet terug kunnen vinden.

Eerst wat specs: Nforce2 mobo met Athlon XP 1800+, 512MB DDR geheugen. GF4 TI 4200 8x AGP. WinXP SP 2. Direct X 9.0c geinstalleerd.

Ik heb al weer een dikke 2 weken dit oudje in de NFS reeks opgezocht en het was tot voor kort weer prettig spelen...
Totdat ik een zeer veel voorkomend probleem kreeg: tijdens een track er uitgeknikkerd worden, geluid gaat nog een sec of 10 door en dan terug naar windows. (als ik me goed herrinner de modern age 911 Turbo '00 eerste track)
Nu heb ik echter een drastischer probleem: NFS doet helemaal NIETS meer. Ik krijg alleen een errormessage: In Porsche.exe is een fout opgetreden en moet worden afgesloten. Onze excuses voor dit ongemak... bla bla bla.... Een windows foutmelding met mogelijkheid om een rapport naar MS te versturen.
Normaal gesproken komt na het aanklikken van NFS PU shortcut eerst de safedisk logo (ja ik heb de originele versie van NFS PU) Nu dus helemaal niets. Het gekke is dat ik voorheen op dezelfde pc met zelfde OS/SP gewoon kon spelen. Er zijn in de tussentijd GEEN veranderingen aan de pc gedaan.
Uiteraard de veelgenoemde 'oplossingen' toegepast: gimme.dll eruit en swapfile fixed.Dit bied geen oplossing.

Ook heb ik inmiddels laatste drivers van nvidia geinstalleerd en via windows update laatste directX geinstalleerd. (was 9.0a)

Ook heb ik in 98/ME compatibility mode geprobeerd: geen resultaat.

Heeft iemand een suggestie om dit op te lossen (zonder al te drastisch aan de gang te gaan met OS overnieuw installeren e.d.)

Verwijderd

-> Spielerij - Problemen & Vragen

Ik kan me herinneren dat er een XP patch was, maar het zou ook zomaar kunnen dat het incompatible is met Service Pack 2.

• OneUp
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08-05-2024
Heb je al wel het spel zelf opnieuw geinstalleerd?

People are just like trees. They fall down when you hit them mutiple times with an axe.

Verwijderd

Topicstarter
OneUp schreef op vrijdag 10 december 2004 @ 00:19:
Heb je al wel het spel zelf opnieuw geinstalleerd?
Had ik in m'n startpost moeten zetten ja: Ik heb NFS PU opnieuw geinstalleerd. (zowel reinstall vanaf cd menu als eerst verwijderen en dan opnieuw installeren. Ook domweg over de bestaande installatie heen installeren)

Het probleem is dat EA games niets meer online heeft ter ondersteuning van NFS PU. (search op EA GAMES site levert geen oplossingen. Ook heb ik op een aantal gamessites gezocht (oa gameguru.box.sk en ggmania.com) helaas zonder oplossingen.
Ik kan me herinneren dat er een XP patch was, maar het zou ook zomaar kunnen dat het incompatible is met Service Pack 2
Het vreemde is dat ik 2 weken lang dagelijks dit spel heb gespeeld.....
/me is puzzled.....

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 10-12-2004 00:30 ]

Verwijderd

Er zijn vaak nog veel sites die wel veel ondersteuning bieden voor de oude delen van de NFS-serie, door individuen opgezet. Moet je even zoeken in google.

5s zoeken levert op: http://www.nfscheats.com/index.php?section=nfs5

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 10-12-2004 11:14 ]

Verwijderd

Topicstarter
Het leek heel even of de patch voor update naar v3,5 de oplossing zou zijn. Na downloaden vanaf nfscheats.com heb ik deze geinstalleerd.
Ik startte nfs op en zag dat ik de intro kreeg van nfs5. Ik was al bijna helemaal blij. Echter nu kreeg ik de befaamde 'start niet verder op dan startscherm' fout. Ik heb de swapfile op fixed gezet en gimme.dll gerenamed. Voor de zekerheid een reboot gedaan.
Nu kreeg ik echter WEER dat er een fout in porsche.exe was opgetreden... bla bla bla.... Kortom, het werkt niet en ik zie op dit moment geen kans om nfs5 weer aan de praat te krijgen...

Mocht iemand nog ideeen hebben dan graag. Ik zou nog het foutrapport hier kunnen posten maar ik vrees dat het nogal lang is en erg veel ruimte inneemt. Ik weet ook niet welk gedeelte van het rapport relevant is.
Ik hoor het wel....

*aanvulling* die patch heb ik van nfscheats.com gehaald. Ik ben aan het rondkijken op het forum maar tot nu toe niet 'mijn' probleem (met oplossing) tegengekomen.
Ik heb inmiddels NFS5 gedeinstalleerd en met regtools alle verwijzingen naar nfs verwijderd. De savedata folder gebackupped en de complete Programfiles/eagames/nfs5 dir weggekieperd.
Na herinstallatie krijg ik weer de error/rapport message....

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 13-12-2004 15:52 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 13 december 2004 @ 15:15:
Het leek heel even of de patch voor update naar v3,5 de oplossing zou zijn. Na downloaden vanaf nfscheats.com heb ik deze geinstalleerd.
Ik startte nfs op en zag dat ik de intro kreeg van nfs5. Ik was al bijna helemaal blij. Echter nu kreeg ik de befaamde 'start niet verder op dan startscherm' fout. Ik heb de swapfile op fixed gezet en gimme.dll gerenamed. Voor de zekerheid een reboot gedaan.
Nu kreeg ik echter WEER dat er een fout in porsche.exe was opgetreden... bla bla bla.... Kortom, het werkt niet en ik zie op dit moment geen kans om nfs5 weer aan de praat te krijgen...

Mocht iemand nog ideeen hebben dan graag. Ik zou nog het foutrapport hier kunnen posten maar ik vrees dat het nogal lang is en erg veel ruimte inneemt. Ik weet ook niet welk gedeelte van het rapport relevant is.
Ik hoor het wel....
Heb je 't al op dat forum van nsfcheats geprobeerd? Ik dank dat je daar wel wat meer kans maakt

Verwijderd

Topicstarter
W00T
Hij draait weer. Via nfscheats de volgende link uit een post op het forum opgeduikeld: http://www.macrovision.com/products/safedisc/downloads.shtml
Het blijkt een probleem met de safedisk copybeveiliging te zijn. Er wordt aangegeven dat deze oplossing niet voor alle mensen met dit probnleem werkt maar bij mij dus wel. Ik race weer lekker in nfs pu.... ;-)

Nu nog de problemen met plotseling uit het spel knallen (oa in normandie track) gimme.dll wil ik liever niet verwijderen. en flares heb ik al uitgeschakeld in advanced graphics menu.
Er blijkt wel een oplossing te zijn die wat aan de map van normandie doet. Ik moet dat deel nog even doorlezen en testen. Als dat een oplossing is post ik wel even terug.
Pagina: 1