Ghost image terugzetten via netwerk naar 15 pc's

Pagina: 1
Acties:
  • 129 views sinds 30-01-2008

• thoomie
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09:58
Ik ben echt al tijden aan het zoeken naar een goede manier om 15 identieke pc's te voorzien van software e.d.
Nu weet ik dat dit mogelijk moet zijn met norton Ghost (2003). Dit programma heb ik dan ook aangeschaft. Ik ben tot zover gekomen:
Met een netwerkopstardiskette en de juiste drivers kan ik een netwerkdrive 'mappen' als ik dan ghost.exe opstart van een andere diskette kan ik het image terugzetten.
Maar nu wil ik graat dat dat allemaal dmv 1 diskette gebeurt, dit lukt mij niet. Ik krijg het niet voor elkaar dat hij met een ghost opstartdiskette automatisch een netwerdrive 'mapped' zodat ik vanaf die netwerkschijf (in dit geval de harde schijf van mijn eigen pc) de images kan restoren.

Heeft iemand enig idee?? Ik kom er niet uit.

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-04 10:11

Turkish

zhé germans

Je kan toch met "NET USE drive: | \\computer\directory " een netwerkdrive mappen en dan daar vandaan ghosten? dit kan je evt zelfs in je autoexec.bat zetten en dan met een commandline config je ghost automatisch laten starten ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Turkish op 10-12-2004 00:12 ]

'When you're not paying for the product, you are the product!'

• baggah
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-05 23:37
Gebruik dan Ghost 7.5/8.0 en je kan multicasten... dus alle data stuur je maar 1 keer over het netwerk en de 15pc's vangen tegelijkertijd je image.

En volgens mij kan je zelfs via make bootdisk (app bij ghost 7.5/8.0) een floppy maken die voor jou een mapping maakt.

Verwijderd

Je kan natuurlijk ook gewoon een Multicast server inrichten. Zeker met de laatste versies van Ghost werkt dit perfect. Kijk maar even op Symantec.com als je er iets meer over wilt lezen.

Verwijderd

Je zou ipv een floppy natuurlijk ook een cd kunnen maken :!

• gerhald
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-05 13:48

gerhald

:P

als je de voledige versie van norton ghost hebt een ghost server op zetten zodat je een soort van broadcast over het netwerk kan stuuren met de ghost.
en elke pc die het wil ontvangen moed van een diskette zijn opgestard die door norton ghost is gemaakt.

• thoomie
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09:58
Turkish schreef op vrijdag 10 december 2004 @ 00:05:
Je kan toch met "NET USE drive: | \\computer\directory " een netwerkdrive mappen en dan daar vandaan ghosten? dit kan je evt zelfs in je autoexec.bat zetten en dan met een commandline config je ghost automatisch laten starten ;)
Hoe doe ik dat dan precies? Ik ben daar namelijk niet echt bekend mee. De autoexec.bat van mijn floppy nu ziet er als volgt uit:

@echo off
SET TZ=GHO-01:00
prompt $p$g
call \net\doit.bat
\net\netbind.com
mouse.com
echo loading...
CD GHOST
Ghost.exe

Dit is een floppy zoals deze door norton ghost is aangemaakt.
De netwerkdriver is als het goed is dus geladen, alleen kan ik dus niet
bij de netwerschijf komen. Ghost ziet alleen de lokale schijven.

Bedankt alvast

• The Conman
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 25-04 14:51
een GhostCast server gebruiken,
je hebt 1 opstartdiskette nodig, na het opstarten wordt je ghost client in de wacht gezet totdat de GhostCast server commando geeft om de gegevens te broadcasten.
dat kan je gewoon alle pc's met die ene diskette opstarten, wel een na een dan..

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20-04 10:57
Ik weet niet of \\servernaam wel gaat werken.
Ik denk dat je met IP-adressen moet werken en dat je je netwerkkaart dus ook eerst moet configureren (DHCP-server in het netwerk)

Die "net use ..." dingen zijn vrij makkelijk.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
C:\Documents and Settings\Gijs>net use ?
The syntax of this command is:

NET USE
[devicename | *] [\\computername\sharename[\volume] [password | *]]
        [/USER:[domainname\]username]
        [/USER:[dotted domain name\]username]
        [/USER:[username@dotted domain name]
        [/SMARTCARD]
        [/SAVECRED]
        [[/DELETE] | [/PERSISTENT:{YES | NO}]]

NET USE {devicename | *} [password | *] /HOME

NET USE [/PERSISTENT:{YES | NO}]

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Verwijderd

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
@echo off
SET TZ=GHO-01:00
prompt $p$g
call \net\doit.bat
\net\netbind.com
\net\net use Z: \\<SERVER>\<SHARENAAM> 
mouse.com
echo loading...
CD GHOST
Ghost.exe

Of je probeert een dos diskette met netwerkondersteuning van www.bootdisk.com.

Overigens.. als je nog aan het zoeken bent.. ik ken het netwerk niet, maar mogelijkerwijs is RIS ook een optie. Indien je gebruik maakt van een active directory vind ik dat een fraaiere oplossing. Je installeert je werkstations dan vanaf je RIS server, en applicaties distribueer je via policies..

• martijnr17
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10-05 20:59
Je moet alleen wel oppassen dat je met een multicast het niet op het bedrijfsnetwerk doet is mijn ervaring.
Wij hebben 13switches staan en door die allemaal vol te pompen met multicast liep het hele netwerk dicht.
Wij doen het dus los van het normale netwerk met een aparte switch.
Maar misschien deed je dat al wel

Verwijderd

Je moet alleen wel oppassen dat je met een multicast het niet op het bedrijfsnetwerk doet is mijn ervaring.
In een echt bedrijfsnetwerk werkt multicast naar behoren.
Alleen de ghost-clients krijgen dan de multicast aangeboden.
Alle andere clients/servers ondervinden daar dan geen last van.

• wvkreg
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 05-05 09:01
Ghost 7.5 en 8 ondersteunen prima de multicast server. Je moet even gaan stoeien met bootservices en PXE ofwel read the manual en dan komt alles goed.
Het is even veel lezen (ff printen), maar dan lukt het je zeker.

[ Voor 20% gewijzigd door wvkreg op 10-12-2004 08:39 ]

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11:06

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Sorry, maar dit is toch echt redelijk basic werk (en zoveel eigen initiatief vind ik dit topic ook niet hebben).
Kijk eens in de manual van Ghost, of probeer eens met een bootdisk van http://www.bootdisk.com/ , of kijk eens naar WinPE/BartPE

Tijd voor een nieuwe sig..

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.