Toon posts:

[XP] krijg internet niet gedeeld

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
heb de search geprobeerd maar kwam niets relevants tegen...

mijn probleem is alsvolgt. Vroeger werkte dit netwerk perfect maar na het formatteren van de hoofdpc werkt het niet meer.

ik heb een pc met xp als hoofdcomputer waar via een usb modem internet binnenkomt. Deze pc heeft een netwerkkaart en staat in verbinding met een router die nu dienst doet als hub en wireless-hub. Daar staan nog 2 andere pc's op aangesloten en draadloos zouden daar 2 laptops op moeten werken. Dit alles werkte tot 2 dagen geleden toen de hoofdpc crashte en geformatteerd is.

De internetverbinding is gedeeld, en alle pc's en laptops geven wel de gedeelde bestanden van de pc's weer.

Wat is de oplossing?

- ik gebruik coax crosscable
- draai overal xp
- zonealarm firewall op hoofdpc (trusted zone security low) , geen idee over proxy
- ethernetrouter
- 10/100mb netwerkkaarten in de vaste pc's
(Realtek RTL8139 Family PCI Fast Ethernet NIC) in hoofdpc

maar normaal werkte alles, gewoon een kwestie van internet delen. De pc's zijn allemaal gewoon verbonden met het netwerk, ik zie namelijk van elke pc de gedeelde mappen. Dus waarom zou ik via de hoofdpc dan niet de internet verbinding kunnen delen. Het delen is ingeschakeld maar het werkt niet. Ik kom met de laptops ook gewoon het netwerk op (draadloos)

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 10-12-2004 19:11 ]

• Stinie
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08:51
netwerkdiskkettetje maken lijkt mij de snelste oplossing..

• SSH
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

Met een post als dit kunnen we niet helaas niet veel:
FAQ - Network Troubleshooting

je kunt je eerste post gewoon editen//

Verwijderd

Topicstarter
Stinie schreef op donderdag 09 december 2004 @ 23:41:
netwerkdiskkettetje maken lijkt mij de snelste oplossing..
ja maar als ik die invoer op m'n laptop moet ik een lankabel aanbrengen terwijl hij gewoon draadloos zou moeten werken.

• coller
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 25-10-2025
als het goed is, is je wireless verbinding ook weergegeven in het verbindingen tabblad

Verwijderd

Topicstarter
coller schreef op vrijdag 10 december 2004 @ 11:51:
als het goed is, is je wireless verbinding ook weergegeven in het verbindingen tabblad
Als ik een netwerkdiskette maak en deze in de laptop installeer krijg ik een melding dat mijn lankabel niet is aangesloten, dan negeer ik deze melding maar heb ik nog steeds geen (draadloos) internet. Alleen op de hoofdpc draait internet, de rest is wel verbonden met het netwerk en ik zie gedeelde mappen maar geen internet.
Pagina: 1