In ieder van ons zit een psychopaat...

Pagina: 1
Acties:
  • 887 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
...alleen weten de meesten van ons hem gelukkig te onderdrukken.

Voer voor de psychologen onder ons!

Ik heb het nu niet over het feit dat je iemand die jou net voor 10.000 euro benadeeld heeft in een zakelijke deal het liefst vanaf de Eifeltoren naar beneden wilt gooien. Dat is een normale reactie van boosheid die de meesten van ons kennen en waar we gelukkig geen gehoor aan geven.

Maar dit is heel wat anders:

Voorbeeld:
Ik ben bij een goede vriend op bezoek, het is gezellig, zijn moeder van 75 is er ook, ik ken haar al lang en ben erg op haar gesteld, we praten over toen ze mij nog als kind kende (erg lang geleden...)

}) Gewelddadige gedachte/idee/beeld flitst door mijn hoofd: "Als je haar nu vol op haar broodmolen timmert zodat ze met stoel en al achterover slaat, met haar hoofd tegen het stenen aanrecht..enz. beelden van bloed, geweld en verminking volgen. heel even, maar een kwart seconde... >:)

De beelden/ideeen zijn verdwenen. Met verbijstering en walging blijf ik achter en vraag me af uit welk ziek deel van mijn brein dit uitgebraakt is.

Dit komt echt zeer zelden voor. Nu heb ik al 43 jaar lang nog nooit iemand op zijn broodmolen getimmerd zelfs niet als daar heel goeie redenen voor waren dus ik ben in staat om het }) in mij te onderdrukken, maar kennelijk is hij er wel.

Nu kan ik kiezen uit twee conclusies:
1. ik ben een psychopatische tijdbom die maar eens aan zijn bovenkamer moet laten sleutelen. :)
2. iedereen heeft dit wel eens en bijna iedereen onderdrukt deze (dwang?) gedachten. De mensen die ze niet onderdrukken en de gedachten ten uitvoer brengen dat zijn de "echte" psychopaten.

Ik vermoed dat 2. de juiste conclusie is, maar ik weet het niet zeker.

Ook dit soort dingen ervaren? Verklaringen voor dit soort gedachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Victor
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
* Victor toetst 1

Blijft u aan de lijn, er zijn nog 27 wachtenden voor u...

Ik vind het een beetje vreemd om 75 jarige vrouwtjes af te willen tuigen. Meestal denk ik dat alleen van mensen die ik niet mag. En dat zijn er nogal wat :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Disciplus-Simplex
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-01-2023

Disciplus-Simplex

altijd wakker....

Wij hadden laatst nog tijdens een kaartavond gesproken over het eeuwig verbergen van een lijk. We kwamen er al snel achter dat dit nog best wel lastig is maar het was eigenlijk wel een grappige discussie. Soms verzin ik ook weleens hele foute dingen maar heb nog nooit de neiging gevoeld het ook daadwerkelijk uit te voeren en hoop dat me dat ook bespaard blijft.

Een vrouw van 75 op haar muil slaan is overigens nog nooit bij me opgekomen, dus een beetje vreemd ben je wel ;)

Ik dien de wetenschap en put daar vreugde uit.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
^^ Eens met 2 slimmen boven mij..

Hoewel iedereen wel eens "gekke" gedachtes heeft, zijn jouw ideeën denk ik best extreem :o

't Is altijd interessant om met een paar pilsjes op met maten de perfecte moord proberen te verzinnen ofzo.. Maar nee, geen 75-jarige vrouwtjes..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Victor
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Osiris schreef op donderdag 09 december 2004 @ 23:45:
^^ Eens met 2 slimmen boven mij..

Hoewel iedereen wel eens "gekke" gedachtes heeft, zijn jouw ideeën denk ik best extreem :o

't Is altijd interessant om met een paar pilsjes op met maten de perfecte moord proberen te verzinnen ofzo.. Maar nee, geen 75-jarige vrouwtjes..
De perfecte moord is nog altijd zelfmoord, aangezien ze je daar nooit voor kunnen pakken. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Precies mijn punt. Maarja, zolang ik het zelf een walgelijke gedachte vind is het wel OK denk ik.

Het gaat pas mis als je het een leuke gedachte gaat vinden...wellicht de moeite om eens uit te proberen...

Het gaat trouwens niet zozeer om 75 jarige vrouwtjes. Dat was zomaar een voorbeeld, het zou ook een goede vriend of vriendin of de kassiere bij AH kunnen zijn. Dus zomaar iemand waar ik beslist geen hekel aan heb.

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 09-12-2004 23:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwippie
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

zwippie

Electrons at work

* zwippie toetst 2

Het lijken me geen dwanggedachten, aangezien je zegt dat ze zeer zelden voorkomen en je, nogal verbaasd over je eigen gedachten, waarschijnlijk het bezoekje wel normaal hebt kunnen afmaken. (afmaken als in uitzitten :+ )

Ik heb het ook heeel erg zelden, maar wijt het meestal maar aan iets als een shockerende / gewelddadige film die ik kort daarvoor heb gezien. De scene die je schetst doet me ook een beetje denken aan een Belgische(?) film waar ik de titel even niet van weet.

How much can you compute with the "ultimate laptop" with 1 kg of mass and 1 liter of volume? Answer: not more than 10^51 operations per second on not more than 10^32 bits.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PacinoAllstars
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21:19
Agh, ik zou denk nooit iemand kunnen vermoorden, tenzij het een verkrachter is ofzo die wat bij mijn moeder of zus zou doen etc.

Toch heb je wel van die beelden. Vanavond reed ik bijvoorbeeld op de snelweg en opeens is er zo een dwaas die zonder zijn richting aan te doen zijn auto op de linker rijbaan gooit.

Ik zit dan ook in mezelf aan aardige dingen te denken hoe diegene aan ze eind zo mogen komen >:)

Denk dat iedereen wel zo een slecht deel inzich heeft zitten. Alleen is het bij de één sterker dan de ander. En bij een phychopaat is het zo sterk dat die het ten uitvoer brengt :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-07 16:50

dawuss

gadgeteer

Ah, kom op, laten we nu niet met z'n allen hypocriet doen: Iedereen heeft in zijn leven toch minstens een keer gedacht: "What if?"
Nu hoef je niet meteen complete scenario's te bedenken over hoe je een weerloos oud vrouwtje op de meest bloederige manier om het leven kunt brengen, maar ik kan me niet voorstellen dat er nog nooit iemand heeft gedacht: "Goh, die zou ik nu wel eens een flinke trap / mep willen verkopen".
Zo ver staan we nog niet van onze dierlijke voorouders af hoor, ook al zouden we zelf het liefste denken van wel ;) Combineer dit feit met een lekkere dosis adrenaline, en een ietwat wereldvreemd karakter en moraal, en je krijgt dat mensen zich niet in de hand kunnen houden. Iets dat helaas nog veel te vaak voor komt.

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:25

Standeman

Prutser 1e klasse

dawuss schreef op vrijdag 10 december 2004 @ 00:24:
Zo ver staan we nog niet van onze dierlijke voorouders af hoor, ook al zouden we zelf het liefste denken van wel ;)
Het probleem is denk ik dat 99% van de dierlijke moorden (waarschijnlijk wel 99,99%, is dit ooit onderzocht?) voorvloeit uit de wil om te overleven.

Het vermoorden van een 75 jarige dame kan (naar mijn mening) nooit in het teken van overleven staan.

Effe weer naar de TS... Ik heb wel eens (zo nu en dan) een soortgelijke gedachte gehad. Ik ben mezelf bij de eerste helemaal de tering geschrokken en enorm gaan twijfelen aan mezelf en het gaan analyseren...

Ik ben tot de conclusie gekomen dat er twee dingen zijn die spelen...
1) De redelijk aggresieve natuur van de mens. Naar mijn mening 1 van de aspecten welke de mens heeft gemaakt tot wat het nu is (qua verstandhouding met de rest van dieren- en plantenrijk) welke in de huidige maatschappij absoluut niet meer toepasselijk zijn.

2)Macht. Het feit dat je het _kan_ doen en je de baas bent. Je rulled op dat moment iedereen. Uiteraard is dit ook ingegeven door instinct. Iedereen zal bang voor je zijn (en je uitkotsen, wat weer wat negatief is)

Gelukkig is dit bovenstaande behoorlijk behoorlijk de kop ingedrukt door opvoeding en algemene opinie en dat is naar mijn mening maar goed ook!!

Maar voordat je jezelf pyschotisch verklaard... ik heb dus wel eens een soortgelijk idee gehad (2 of 3 keer denk ik) en paar vreselijke scenario's uitgedacht terwijl ik niet kon slapen (wonder why?).

Ik denk ook dat dit 1 van de "basic instincts" is geweest waarom ManHunt het redelijk heeft gedaan!

[ Voor 4% gewijzigd door Standeman op 10-12-2004 00:42 ]

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rey Nemaattori
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-07 12:09
Disciplus-Simplex schreef op donderdag 09 december 2004 @ 23:43:
Wij hadden laatst nog tijdens een kaartavond gesproken over het eeuwig verbergen van een lijk. We kwamen er al snel achter dat dit nog best wel lastig is maar het was eigenlijk wel een grappige discussie. Soms verzin ik ook weleens hele foute dingen maar heb nog nooit de neiging gevoeld het ook daadwerkelijk uit te voeren en hoop dat me dat ook bespaard blijft.

Een vrouw van 75 op haar muil slaan is overigens nog nooit bij me opgekomen, dus een beetje vreemd ben je wel ;)
Je kunt een lijk niet verbergen, vroeg of laat word het gevonden. De misdaad kan dan al verjaart zijn natuurlijk. Wil je het echt goed doen dan moet je um naar het buitenland smokkelen....

Speks:The Hexagon Iks Twee Servertje

"When everything is allright,there is nothing left."Rey_Nemaattori

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Standeman

Standeman

Prutser 1e klasse

Rey Nemaattori schreef op vrijdag 10 december 2004 @ 00:42:
[...]

Je kunt een lijk niet verbergen, vroeg of laat word het gevonden. De misdaad kan dan al verjaart zijn natuurlijk. Wil je het echt goed doen dan moet je um naar het buitenland smokkelen....
* Standeman voelt zich errug slecht

of in zuur oplossen.... een betere verberging vind je niet!

p.s. Ik ben in het echt heeeel erg normaal (lees conform de maatschappij), lief en schattig hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

psy·cho·paat (de ~ (m.), -paten)
1 iem. die door een abnormaal karakter afwijkend gedrag vertoont en die zich daardoor minder goed in de samenleving kan handhaven
Kenmerk van een psychopaat is dus dat 'de afwijking' zich NIET verschuilt. De uitspraak 'in ieder van ons schuilt een psychopaat' is dan ook bij voorbaat onjuist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
"Latent psychopaat" ??

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 10-12-2004 00:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
dawuss schreef op vrijdag 10 december 2004 @ 00:24:
Ah, kom op, laten we nu niet met z'n allen hypocriet doen: Iedereen heeft in zijn leven toch minstens een keer gedacht: "What if?"
Precies: ik kom er tenminste voor uit dat ik zulke gedachten heb!
(en leg nu maar eens lekker je hoofd op dat hakblok... >:) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rey Nemaattori schreef op vrijdag 10 december 2004 @ 00:42:
[...]

Je hebt een punt jah, maar als ik me goed herinner is geconcentreerd natronloog niet echt zachtaardig voor ons lichaam, dus lijk dumpen in badkuip en paar liter van die spul ingieten, paar uur laten staan. Scheelt je ook nog een reisje naar het buitenland! :7

Er is daar onderzoek naar gedaan door een 18 eeuwse (?) wetenschapper die beweerde dat we allemaal daartoe in staat zijn ons ideeén ook uit te voeren. Verschil tussen een geflipte figuur en jij en ik (hoop ik) is dat wij bepaalde remmingen hebben die ons tegenhouden. Daarom blijft het maar een 'fantasie'. Een gestoorde persoon heeft die sociale remmingen niet en heeft ook geen reden die hem voorkomt om zijn ideeen in praktijk brengen. De aanwezigheid of de afwezigheid van die remmingen bepalen uiteindelijk of we de wet zullen overtreden, aldus de wetenschapper.
Voorbeelden daarvan: Omgeving/milieu, familie (ouders, kinderen, vrienden e.d), niet te vergeten je genen (sommige mensen zijn van nature agressiever dan anderen, no matter hoe ze opgevoed zijn) enz.
Dus het feit dat jij het gewoon bij een gedachte laat (en niet als een killer door het leven gaat die de tips van mij en sommigen op dit forum volgt op welke manieren je een lijk moet ontruimen), betekent gewoon dat je remmingen in orde zijn!

Aan alle heilige mensen die voor de eerste conclusie kiezen zou ik zeggen:
Neem als je tijd hebt een klein kijkje in je dvd/film-collectie of er niet toevallig een paar horror/thriller/action films zich daartussen schuilhouden. Guilty!
Ik was mijn handen in onschuld (niet dat ik ehh... lama >:) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TafkaP
  • Laatst online: 10-09 15:18
Hehe, ik heb ook wel eens van die gedachten. Maar dat zijn meer scenario's van 'wat zou ik doen onder extreme omstandigheden'. Maar ik heb soms ook het gevoel dat er een lichte aggresiviteit in mij broeit. Ik wijt het aan niet genoeg sporten, en door mijn kleurrijke fantasie meegesleept worden met films. Ik heb bijvoorbeeld een redelijk unfuckwithable gevoel na het kijken van de Jason Bourne films.

Het doet mij denken aan het gouden ei van Tim Krabbé, waarin een man zijn perfecte moord wil plegen. Ik denk trouwens dat een lijk kwijtraken helemaal niet zo moeilijk is, als je maar cool blijft. Cool blijven is de key, en ook het probleem. Alleen een psychopaat blijft juist dan cool.

Ik geef heel eenvoudig de maatschappij de schuld. Bedenk maar eens wat het spannendste is wat je deze week hebt gedaan.... Een belangrijk essay afronden over de genocide van Rwanda staat bij mij denk ik op één.... ken je nagaan. (op twee staat 0wnen met Ghost Recon :? )

King of Cod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij kan het met twee dingen te maken hebben:

1. Het geeft je een gevoel van macht om te weten dat je kan beslissen over leven en dood
2. Je ziet veel gruwelijke dingen op televisie, in games,... en beeld je in hoe zoiets in werkelijkheid zou zijn of hoe het zo ver kan komen dat iemand zoiets doet (inlevingsvermogen)

Het is een van de duistere kantjes van het menselijk denken en erover praten mag geen taboe zijn, ons instinct drijft ons wel tot meerdere dingen die ongehoord zijn in onze beschaafde samenleving. Veel mensen hebben instinctieve neigingen die niet helemaal zuiver zijn en het is de kunst om ze met rationeel denken te onderdrukken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik lees een paar reacties van dat ze zich rotschrikken dat ze zulke gedachtes hebben? Is dat al niet het onderdrukken ervan omdat je in je achterhoofd weet dat de samenleving hier niet mee akkoord zal gaan? Wat als de samenleving het niet kon schelen of zelfs normaal vond?

Maar goed ik denk toch optie 2. Hoewel ik ook wel geneigd ben om naar optie 1 zonder dat iemand psychologisch gestoord is. Misschien is iedereen wel, naar de westerse ‘maatstaven’, psychologisch gestoord want een kat in het nauw maakt rare sprongen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zoals hierboven al gezegd heeft de psychopaat wel wat meer kenmerken dan enkel die 'rare' gedachten. Iedereen herkent dat soort gedachten bij zichzelf maar meestal komen deze ideeën voort uit emoties. Als iemand tegen je aan het schelden is en ze raken plots een gevoelige snaar kan het bij iedereen gebeuren dat je die persoon naar de keel wilt vliegen als je geen ander verbaal verweer kan leveren. Een moordenaar zit in ieder van ons een psychopaat niet.

Het rare is hier dat de gedachte uit het niets leek te komen, misschien dat deze kom omdat er toch ergens nog een frustratie zit, die hoeft dan niets met dat arme 75-jarige mens te maken te hebben. De gedachte die ik bij mezelf nu en dan betrap gaan meer over de gevaren rond me. Op de snelweg, rijdend naast een vrachtwagen schiet me soms te binnen dat als ik nies ik zo direct onder die wielen verpletterd kan worden (ik heb dus geen al te grote auto).
Misschien omdat de wereld waarin we zitten afgesloten is van de pure emoties en dingen zoals pijn, leven en dood dat we die gedachten als absurd gaan beschouwen. We hebben nog nooit iemand op zijn broodmolen getimmerd en zullen dat hoogst waarschijnlijk nooit doen, toch hebben we allemaal de capaciteit om zoiets te plegen. Misschien omdat we minder in contact komen met bloed en dood, ons vlees lijkt nietmeer op de oorspronkelijke koe, overledenen moeten er uitzien alsof ze slapen terwijl ze echt wel dood zijn,...
(voor de freudianen) We weten wel dat er overal gruwelijke en geweldadige dingen gebeuren maar we negeren het in het bewuste, maar ons onderbewustzijn (het Es) houdt zich er nog mee bezig.

Zwippie : was die film toevallig 'Alias' van Jan Verheyen? Dat was dus een psychopaat.

En over de perfecte moord: oplossen in WC ontstopper. Een Belgische dominee Andreas Pandy was bijna weggekomen met de moord op 6 familieleden en 7 onbekenden. Als zijn (medeplichtige) dochter haar mond had gehouden liep hij nog altijd rond;

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TafkaP
  • Laatst online: 10-09 15:18
Verwijderd schreef op vrijdag 10 december 2004 @ 09:04:
Zoals hierboven al gezegd heeft de psychopaat wel wat meer kenmerken dan enkel die 'rare' gedachten. Iedereen herkent dat soort gedachten bij zichzelf maar meestal komen deze ideeën voort uit emoties. Als iemand tegen je aan het schelden is en ze raken plots een gevoelige snaar kan het bij iedereen gebeuren dat je die persoon naar de keel wilt vliegen als je geen ander verbaal verweer kan leveren. Een moordenaar zit in ieder van ons een psychopaat niet.
Praktijkvoorbeeldje :). De genocide van Rwanda. De hutu en tutsi leefden jaren lang naast elkaar, en de verschillen in cultuur bestonden niet, slechts in ras. Toch deed elke hutu mee toen de milities en paramilitairen aan het moorden sloegen.

offtopic:
Hello kitty lijkt er mee van te weten. Stel dat ik me meer wilde verdiepen in de menselijk psyche, op enig niveau. Wat zou dan een interesant handboek zijn waar ik mee kan beginnen?

King of Cod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oorlog is een raar fenomeen, maar kuddebeesten dat we zijn nemen we angstaanjagend makkelijk orders aan. Er is hierover een controversiël experiment gedaan door Milgram, alle uitleg hier. Dit is dus een reden waarom men een bepaalde groep tegen een andere op kan zetten. Een andere invloed is het groepsgevoel, als de regering een onzekerheid creeërt gaat de groep zich samenvoegen en zich weren tegen alles wat anders is. Als de overheid dan nog een zondebok creeërt is de ramp compleet. Maar ik denk dat ik nu compleet offtopic zit. mijn excuses

Phart : goed gegokt ;) ik ben studente criminologie. Als je meer wil weten over wat moordenaars drijft moet je een zien of je het boek "Moordenaars en hun motieven" van Jef Vermassen te pakken kunt krijgen.(Uitgeverij: Meulenhoff / Manteau ISBN: 90 599 0022 7)
Jef Vermassen is een van België's best gekende strafpleiters, alle onderwerpen in zijn boek worden uitgelegd aan de hand van bekende voorbeelden uit het Belgisch strafrecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawuss
  • Laatst online: 10-07 16:50

dawuss

gadgeteer

Standeman schreef op vrijdag 10 december 2004 @ 00:40:
[...]

Het probleem is denk ik dat 99% van de dierlijke moorden (waarschijnlijk wel 99,99%, is dit ooit onderzocht?) voorvloeit uit de wil om te overleven.
Op instinctief niveau misschien wel, maar zeker niet bewust. Een tijger denkt misschien nog wel terwijl hij zijn prooi verscheurt: "Zo, nu heb ik weer te eten", maar een hert dat een ander hert aanvalt met zijn grote gewei, om een vrouwelijk hert te imponeren, doet dat echt niet met in het achterhoofd het instandhouden van zijn soort.
Aggressie is een instinct, dat bij vrijwel ieder dier aanwezig is.

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hahaha leuk topic.

Herken me zelf ook wel in de topicstarter.
Het heeft volgens mij alles te maken met een actieve en fantasievolle geest. Hoe zal het zijn als ik nu eens dat of dit zou doen..

Soms zit ik met collega's iets te drinken en dan borrelt er wel weer een ideetje op: hoe verbaasd zou zo iemand opkijken als ik hem nu eens ter plekke een harde muilpeer zou geven en wat zou hij doen. Wat zou ik eigenlijk doen als het omgedraaid zou gebeuren.

Ach ja, het is maar fantasie toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertJ
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-08 23:57
Maar goed, het grote punt bij psychopaten is dat een bepaald hersendeel zich niet goed ontwikkeld heeft (ik heb geen zin mijn boek erbij te pakken.. ben de naam ff kwijt)...

Het leidt er iig toe, dat het ze allemaal geen bal kan schelen, niets interesseert ze, ze vinden niets belangrijk, dat is ook het verschil tussen ons en de psychopaat, wij zien in dat het eignelijk niet kan, die mensen kan het gewoonweg niets schelen...

Life is what you make of it. Always has been, always will be.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar niet iedere crimineel is een psychopaat,er bestaan verschillende typen. Serie moordenaars zouden heel goed in het hokje van psychisch gestoorde mensen passen, maar je hebt ook van die mensen die toevallig in een situatie verzeild zijn geraakt en een moord gepleegd hebben. De ene geniet van het moord (seriemoordenaar) de ander niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigfoot1942
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 10 december 2004 @ 09:04:De gedachte die ik bij mezelf nu en dan betrap gaan meer over de gevaren rond me. Op de snelweg, rijdend naast een vrachtwagen schiet me soms te binnen dat als ik nies ik zo direct onder die wielen verpletterd kan worden (ik heb dus geen al te grote auto).
ik zie een overdosis "final estination" :Y)

verder denk ik dat het geweten van psychopaten niet goed werkt oid en ze daarom geen natuurlijke remmingen hebben.
Dat wil dus zeggen dat iedereen van nature wel gewelddadige (moordlustige) gevoelens heeft, daar ben ik het wel mee eens. het is alleen een kwestie van een juist perspectief erop houden.

verder heb ik mijzelf voorgenomen mocht ik in zo'n film-situatie komen waarin je iemand wilt afmaken, dat ieg gewoon te doen en niet zo lame "niet kunnen". (en ik weet ook zeker dat ik dat dan kan)
Maar ik weet wel dat ik om zoiets te kunnen van tevoren erover zou moeten nadenken en afwegen of het het waard is.
Ik denk dat een psychopaat dat niet heeft. eerder zo'n onverschillig gevoel zoals RobertJ beschrijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Standeman

Standeman

Prutser 1e klasse

dawuss schreef op vrijdag 10 december 2004 @ 13:54:
[...]

Op instinctief niveau misschien wel, maar zeker niet bewust. Een tijger denkt misschien nog wel terwijl hij zijn prooi verscheurt: "Zo, nu heb ik weer te eten", maar een hert dat een ander hert aanvalt met zijn grote gewei, om een vrouwelijk hert te imponeren, doet dat echt niet met in het achterhoofd het instandhouden van zijn soort.
Juist wel om zijn soort in stand te houden. Het is een egoistische wil om je eigen genen door geven en "en dat lekkere wijfje" niet door een ander te laten pakken. Echter gaat in dit soort gevallen het zelden om "moord" of doodslag. Vaak druipt de verliezer af nadat hij alle hoeken van het bos heeft gezien en heeft de winnaar een kans op een druiper :+ Agressie is de reden waarom evolutie werkt (de sterkste geeft z'n genen door).

Voortplanting en voedsel (beide indirect territorium) zijn in het dierenrijk redenen om elkaar het licht niet in de ogen te gunnen en veel gevallen ook elkaar naar de andere kant van de wereld te helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dawuss schreef op vrijdag 10 december 2004 @ 13:54:
[...]

volgens mij gaat het eerder om het "overleven" van jezelf dan om het overleven van de soort waartoe het desbetreffende geval behoort.
imponeren bij een vrouwelijk hert is beter voor jezelf, gevolg....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 11 december 2004 @ 00:54:
Hahaha leuk topic.

Herken me zelf ook wel in de topicstarter.
Het heeft volgens mij alles te maken met een actieve en fantasievolle geest. Hoe zal het zijn als ik nu eens dat of dit zou doen..

Soms zit ik met collega's iets te drinken en dan borrelt er wel weer een ideetje op: hoe verbaasd zou zo iemand opkijken als ik hem nu eens ter plekke een harde muilpeer zou geven en wat zou hij doen. Wat zou ik eigenlijk doen als het omgedraaid zou gebeuren.

Ach ja, het is maar fantasie toch?
Alsof ik mezelf hoor denken :)

Ik heb weleens dat ik aan het klussen ben met iemand, die staat dan zeg maar gebukt voor me en ik met een hamer in mijn hand te kijken.
Dan denk ik weleens, hmmm als ik nu eens een flinke mep zou geven wat gebeurt er dan, zal die schedel in 1 keer openspringen en hoe zal dat klinken :X

Als iemand aan het slapen is op een stoel, als ik nu een enorme harde vlakke hand klap in het gezicht geef.
Zal die persoon wakker schrikken en niet eens doorhebben wat er net gebeurd is?

Wat als ik onder de deur van iemand zijn slaapkamer wat benzine laat binnenlopen en het aansteek, hoe zou dat klinken en zouden ze nog brandend uit de deur komen rennen of in hun slaap dood gaan :X

Allemaal rare fantasieen, soms vraag ik me af wat er moet gebeuren om die blokkade weg te laten gaan en dat je het werkelijk uitvoert.
Iedereen kijkt wel films en denkt, wow dat zou zo mooi zijn om dat te doen, dan wordt je weer wakker :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 02-09 13:39

swampy

Coconut + Swallow = ?

Psychopaten...

het grote verschil tussen een psychopaat en een "gezond" persoon is dat de psychopaat totaal geen waarde aan mensenlevens hecht... totaal geen!

Inderdaad..iets in de hersens van de psychopaat is mis...en helaas... geen therapy kan daar iets aan doen.

Tuurlijk hebben wij zelf ook wel eens "rare" idee-en... hersens moeten ergens mee bezig zijn. Verdrongen gedachten bijvoorbeeld willen wel eens bovendrijven... niets mis mee..als we er maar normaal mee omgaan!

There is no place like ::1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 13 december 2004 @ 03:44:
[...]

Alsof ik mezelf hoor denken :)

[knip: allerlei interessante gedachten... :) ]

Allemaal rare fantasieen, soms vraag ik me af wat er moet gebeuren om die blokkade weg te laten gaan en dat je het werkelijk uitvoert.
Iedereen kijkt wel films en denkt, wow dat zou zo mooi zijn om dat te doen, dan wordt je weer wakker :P
Precies wat er in mijn hoofd omgaat :P

Misschien moeten we een clubje oprichten of zo, we zijn al met zijn drieen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiaan
  • Laatst online: 09-08-2021
Wat is nou een psychopaat? Als er in iedereen een psychopaat schuilt, dan is de term 'psychopaat' synoniem aan 'mens', en hebben we geen losse term nodig. Het is voor iedereen duidelijk dat een psychopaat niet synoniem is aan een mens, want een psychopaat kent bepaalde eigenschappen die hem of haar een psychopaat maken. Maar wat zijn die eigenschappen? De titel van het topic is dus absurd, maar de stelling is beter indien je zegt 'in veel mensen zit een psychopaat', alleen moet je dan definieren wat een psychopaat eigenlijk is.

[ Voor 91% gewijzigd door Christiaan op 13-12-2004 19:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 02-09 13:39

swampy

Coconut + Swallow = ?

Christiaan schreef op maandag 13 december 2004 @ 19:22:
Wat is nou een psychopaat? Als er in iedereen een psychopaat schuilt, dan is de term 'psychopaat' synoniem aan 'mens', en hebben we geen losse term nodig. Het is voor iedereen duidelijk dat een psychopaat niet synoniem is aan een mens, want een psychopaat kent bepaalde eigenschappen die hem of haar een psychopaat maken. Maar wat zijn die eigenschappen? De titel van het topic is dus absurd, maar de stelling is beter indien je zegt 'in veel mensen zit een psychopaat', alleen moet je dan definieren wat een psychopaat eigenlijk is.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Psychopathie

There is no place like ::1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiaan
Ik weet wat een psychopaat is ;) Doe zelf psychologie. Maar ik zie hier allemaal definities door elkaar heenlopen, en er is niemand die duidelijk maakt wat iemand nou eigenlijk een psychopaat maakt. En ik zou bij de definitie eerder grijpen naar bijvoorbeeld DSM-IV dan Wikipedia. Wat voor symptomen kent een psychopaat, en vinden we die echt terug bij 'iedereen'?

[ Voor 9% gewijzigd door Christiaan op 13-12-2004 19:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MSalters
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:05
Het gevaar van de redenatie van Christiaan is dat je in zwart-wit termen denkt. Is psychopathie een zwart-wit kwalificatie, of is het gradueel? DSM-IV moet een lijn trekken, want dat is het doel van het boek: de afspraak vastleggen. "domheid" (mental retardation) is duidelijk gradueel, en toch trekt DSM IV een lijn. De uitspraak "In ieder van ons zit domheid" (maar in de een meer dan in de ander) is onomstreden. Is psychopathie anders?

Man hopes. Genius creates. Ralph Waldo Emerson
Never worry about theory as long as the machinery does what it's supposed to do. R. A. Heinlein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eamelink
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Christiaan schreef op maandag 13 december 2004 @ 19:22:
In ieder van ons schuilt een hart. Dus 'hart' is een synoniem aan 'mens'. Waarom gebruiken we daar een apart woord voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ach, ben je een pedo als je een leuk mooi kind van 7 rond ziet lopen en denkt bij jezelf wow lekker ding nog 11 jaar haast je jezelf te zeggen.
Bij lelijke kinderen denk ik "jezus wat zal die het moeilijk krijgen later met haar lelijkheid" :9

In ieder mens zit wel iets, dat zijn nou eenmaal onze driften, ge-erft uit een ver verleden toen we elkaar nog met knuppels de schedels insloegen en nageslacht veilig moesten stellen door op zoek te gaan naar naar kinderen en die te op te 'eisen' voor later.

Al die stukjes code zitten er nog, dat zie ik dagelijks als ik met de auto rij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spockz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 10-09 09:08

Spockz

Live and Let Live

Ik herken mij hierin ook wel. Ik heb het weleens als ik een dag bijna alleen maar CS heb gespeeld ofzo. En dan op school dan denk ik ook van met welk wapen je iemand het beste van een gebouw af kan knallen of dat soort dingen. Of hoe je een docent het best ziek kan maken zodat je geen overhoring hebt en je toch zelf niet verdacht word ofzo. Dat soort dingen, ik breng ze alleen niet in de praktiijk omdat ik die dingen toch alweer vergeten ben na 2 seconden.

Ik denk dat er in ons toch zeker nog een beest schuild dat soms naar boven komt. Miisschien zijn alle beroemde wetenschappers eigenlijk ook wel beesten maar dan met uitbarstingen die wij goed vinden. Je hebt ook mensen die van nature al goed zijn in het afmaken van mensen. Dus ik vind het eigenlijk ook niet zo gek dat mensen soms dit soort gedachten hebben, misschien is dat juist wel goed?

C'est le ton qui fait la musique. | Blog | @linkedin
R8 | 18-55 IS | 50mm 1.8 2 | 70-200 2.8 APO EX HSM | 85 1.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Psychopaten hebben moeite met het onderdrukken van hun gevoelens: iedereen heeft de gedachte, Verwijderd in "In ieder van ons zit een psychopaat..." beschrijft de gevoelens heel goed, maar de daden worden niet uitgevoerd omdat een ander gedeelte de uitvoering blokkeert.

Het is goed om er over na te denken, maar er aan blijven denken aan wat de gevolgen zijn (en dan vooral de worst-case scenario's blijven volgen) zijn belangrijker.

Er is een grens, daar kan je overheen stappen en weer terug gaan (professioneel, zoals huurmoordenaar die doden voor het geld), en mensen die er overheen stappen, en niet meer teruggaan (lustmoordenaars die doden omdat ze het lekker vinden om de macht te hebben over leven en dood)

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiaan
MSalters schreef op maandag 13 december 2004 @ 20:58:
Het gevaar van de redenatie van Christiaan is dat je in zwart-wit termen denkt. Is psychopathie een zwart-wit kwalificatie, of is het gradueel? DSM-IV moet een lijn trekken, want dat is het doel van het boek: de afspraak vastleggen. "domheid" (mental retardation) is duidelijk gradueel, en toch trekt DSM IV een lijn. De uitspraak "In ieder van ons zit domheid" (maar in de een meer dan in de ander) is onomstreden. Is psychopathie anders?
Uhm. DSM-IV doet dat juist niet. Zij werken met een zogenaamde prototype-model. Een psychopaat is iemand die aan een aantal kenmerken voldoet, maar dat is niet noodzakelijkerwijs het geval. Je kunt ook als psychopaat geclassificeerd worden als je voldoet aan criteria 1 en 2, maar niet aan 3. Natuurlijk blijft dit een soort geavanceerd hokjes-denken, maar het aanpassen van dit soort modellen naar dimensies is gewoon vreselijk moeilijk. Hoe ga je zo iemand behandelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rey Nemaattori
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-07 12:09
Standeman schreef op vrijdag 10 december 2004 @ 00:47:
* Standeman voelt zich errug slecht

of in zuur oplossen.... een betere verberging vind je niet!

p.s. Ik ben in het echt heeeel erg normaal (lees conform de maatschappij), lief en schattig hoor :)
Zodra jij zoveel geconcentreerd zuur besteld en een container om een lijk in op te lossen ben je verdachte # 1 :P
Verwijderd schreef op vrijdag 10 december 2004 @ 01:36:
Je hebt een punt jah, maar als ik me goed herinner is geconcentreerd natronloog niet echt zachtaardig voor ons lichaam, dus lijk dumpen in badkuip en paar liter van die spul ingieten, paar uur laten staan. Scheelt je ook nog een reisje naar het buitenland! :7
Mja, behalve dat je dan toch flink wat van dat geconcentreerde spul hebben moet, en daarmee eigenlijk al in de kijkgaten loopt :P

Tis idd een goede manier om van lichamen af te komen, maar dan moet je het spul wel over meerdere maanden/jaren bestellen. Alsj ij aan kotm erm mar ik 10 liter natronloog zijn er echt wle mensen die vragen gaan stellen....
Verwijderd schreef op vrijdag 10 december 2004 @ 01:36:
Er is daar onderzoek naar gedaan door een 18 eeuwse (?) wetenschapper die beweerde dat we allemaal daartoe in staat zijn ons ideeén ook uit te voeren. Verschil tussen een geflipte figuur en jij en ik (hoop ik) is dat wij bepaalde remmingen hebben die ons tegenhouden. Daarom blijft het maar een 'fantasie'. Een gestoorde persoon heeft die sociale remmingen niet en heeft ook geen reden die hem voorkomt om zijn ideeen in praktijk brengen. De aanwezigheid of de afwezigheid van die remmingen bepalen uiteindelijk of we de wet zullen overtreden, aldus de wetenschapper.
Voorbeelden daarvan: Omgeving/milieu, familie (ouders, kinderen, vrienden e.d), niet te vergeten je genen (sommige mensen zijn van nature agressiever dan anderen, no matter hoe ze opgevoed zijn) enz.
Dus het feit dat jij het gewoon bij een gedachte laat (en niet als een killer door het leven gaat die de tips van mij en sommigen op dit forum volgt op welke manieren je een lijk moet ontruimen), betekent gewoon dat je remmingen in orde zijn!
Maar zijn het gewetensremmingen of meer logische? Op moord staat een flinke straf. Ik zou eerder spijt hebben van de eventuele concequenties(20 jaar zitten is imho geen pretje :P) dan van het nemen van een ander zijn leven.
Misschien omdat de wereld waarin we zitten afgesloten is van de pure emoties en dingen zoals pijn, leven en dood dat we die gedachten als absurd gaan beschouwen. We hebben nog nooit iemand op zijn broodmolen getimmerd en zullen dat hoogst waarschijnlijk nooit doen, toch hebben we allemaal de capaciteit om zoiets te plegen. Misschien omdat we minder in contact komen met bloed en dood, ons vlees lijkt nietmeer op de oorspronkelijke koe, overledenen moeten er uitzien alsof ze slapen terwijl ze echt wel dood zijn,...
Ik heb meerdere malen mensen op hun bek getimmerd en erger, alleen per ongeluk(tijdens ravotten in de pauzes) en uit verdediging. Zelf zou ik niet zo 1, 2, 3 op het idee komen om gedurende een woordenwisseling iemand aan puin te meppen. Slaan ze eerst dan flip ik ook helemaal en schroom ik niet om alles wat los&vast zit te gebruiken als wapen.
En over de perfecte moord: oplossen in WC ontstopper. Een Belgische dominee Andreas Pandy was bijna weggekomen met de moord op 6 familieleden en 7 onbekenden. Als zijn (medeplichtige) dochter haar mond had gehouden liep hij nog altijd rond;
WC ontstopper == natronloog. Alleen ietwat verdund. Moet je wel veel geduld & badkuip hebben though. Een luxe die ik atm nogal ontbeer(niet omdat ik dan evt. mijn lijken nie kwijt kan, maar meer omdat ik niet kan badderen :P)
Resistor schreef op maandag 13 december 2004 @ 21:37:
Er is een grens, daar kan je overheen stappen en weer terug gaan (professioneel, zoals huurmoordenaar die doden voor het geld), en mensen die er overheen stappen, en niet meer teruggaan (lustmoordenaars die doden omdat ze het lekker vinden om de macht te hebben over leven en dood)
Ik denk dat een huurmoordenaar meer doet dan er overheen gaan en weer terug. Immers diezelfde vent zit de volgende avond bij zijn vrouw en kinderen. Alsof de andere kant een zijde is dat alleen in een professionele situatie kan bestaan. Geld waarschijnlijk ook voor soldaten. Zij moeten soms doden, en toch professioneel blijven tot de missie ten einde is.

Speks:The Hexagon Iks Twee Servertje

"When everything is allright,there is nothing left."Rey_Nemaattori

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spockz

Spockz

Live and Let Live

Als het goed is hebben huurmoordenaars geen gezin. Dan worden ze veel te veel gebonden van en er ook altijd mogelijk dat je word gechanteerd. 'Vermoord de president of ik doe je dochter wat aan.' BV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MSalters
  • Laatst online: 00:05
Christiaan schreef op maandag 13 december 2004 @ 22:57:
[...]
Uhm. DSM-IV doet dat juist niet. Zij werken met een zogenaamde prototype-model. Een psychopaat is iemand die aan een aantal kenmerken voldoet, maar dat is niet noodzakelijkerwijs het geval. Je kunt ook als psychopaat geclassificeerd worden als je voldoet aan criteria 1 en 2, maar niet aan 3. Natuurlijk blijft dit een soort geavanceerd hokjes-denken, maar het aanpassen van dit soort modellen naar dimensies is gewoon vreselijk moeilijk. Hoe ga je zo iemand behandelen?
Goed, "zwart-wit" is een versimpeling. Het zijn geen rechthoekige hokjes, maar zoals je zelf aangeeft zijn het hokjes. Je geeft ook de achterliggende reden aan (behandelen) maar vast blijft staan dat je modelleert met DSM-IV. Dat is niet nodig, als je een W&L discussie wil voeren of in eenieder een psychopaat schuilt. Daarbij kun je een continuum hanteren - moet, als je zinnig in wil gaan op de vraag.

Man hopes. Genius creates. Ralph Waldo Emerson
Never worry about theory as long as the machinery does what it's supposed to do. R. A. Heinlein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigfoot1942
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
Pic_Art schreef op dinsdag 14 december 2004 @ 08:03:
Als het goed is hebben huurmoordenaars geen gezin. Dan worden ze veel te veel gebonden van en er ook altijd mogelijk dat je word gechanteerd. 'Vermoord de president of ik doe je dochter wat aan.' BV.
offtopic:
toch denk ik wel dat een huuroordenaar ook liefde kan kennen, en tegen beter weten in kan besluiten een gezin te stichten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mickjuh
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 09-09 16:55

mickjuh

Good news everyone!

Ik heb ook wel eens zo'n vreemde gedachtengang :/

Ik doe eigenlijk geen vlieg kwaad, heb het liefst iedereen te vriend en zoek niet eens ruzies...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wmeester
  • Laatst online: 12-09 13:34
gne gne, ik heb zelf ook wel eens van dat soort gedachten. Dan hebben we het nog niet eens over fysiek geweld maar bijvoorbeeld tijdens een feest of verjaardag gewoon iemand helemaal verrot schelden. Kijken wat er dan gebeurt. Gelijk erna weet ik natuurlijk dat dat niet kan enzo. Maar het is wel raar om dat soort gedachten te hebben. Ik had het er laatst nog eens over met een vriend van mij. Die zij: heb je nooit de gedacht om een zwangere vrouw eens flink en haar buik te schoppen, kijken wat er dan gebeurt. Is natruulijk een vreselijke gedacht, en zou het ook nooit doen, maar toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mickjuh

mickjuh

Good news everyone!

wmeester schreef op dinsdag 14 december 2004 @ 16:04:
gne gne, ik heb zelf ook wel eens van dat soort gedachten. Dan hebben we het nog niet eens over fysiek geweld maar bijvoorbeeld tijdens een feest of verjaardag gewoon iemand helemaal verrot schelden. Kijken wat er dan gebeurt. Gelijk erna weet ik natuurlijk dat dat niet kan enzo. Maar het is wel raar om dat soort gedachten te hebben. Ik had het er laatst nog eens over met een vriend van mij. Die zij: heb je nooit de gedacht om een zwangere vrouw eens flink en haar buik te schoppen, kijken wat er dan gebeurt. Is natruulijk een vreselijke gedacht, en zou het ook nooit doen, maar toch.
Ik dacht eerst echt dat ik de enige was met zoiets :) Ik zou het ook nooit doen of kunnen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Alsof ik mezelf hoor denken

[knip: allerlei interessante gedachten... ]

Iedereen kijkt wel films en denkt, wow dat zou zo mooi zijn om dat te doen, dan wordt je weer wakker

Precies wat er in mijn hoofd omgaat

Misschien moeten we een clubje oprichten of zo, we zijn al met zijn drieen

JAJA!
En ik ondertussen echt niet weten waar jullie aan denken als rustig mijn biertje zit te drinken!
Bijvoorbeeld 8)7. Of deze dan |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Laatst was er een serie over agressie in het dierenrijk(op NGC of Discovery) en dat deed mij herinneren wat ik ooit eens in een psychologisch blad gelezen heb.

Alle agressie binnen het dierenrijk wordt gedreven door lijfsbehoud, zoals bijvoorbeeld voortplanting, verdediging terratorium, etc. Behalve bij twee soorten, chimpansees en mensen. Deze twee soorten doden zonder enige aanleiding gekoppelt aan lijfsbehoud een soortgenoot. Heel simpel gezegd dus gewoon voor de lol.

Het enige wat deze drang dus onderdrukt zijn sociale structuren. Dit vond en vind ik heel erg eng. Het enige waar ik dan ook angst voor heb in dit leven is deze grens binnen mijzelf laat staan bij anderen. Dat je iemand iets kwaad kan aandoen zonder dat daar voor jouw dus uberhaupt een aanleiding voor was.

In ieder van ons zit dus geen psychopaat, daar heb je definities voor, maar nu mag iemand mij dus eens uit leggen wat het verschil is tussen dit en moeder natuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wmeester schreef op dinsdag 14 december 2004 @ 16:04:
Ja de schop in de zwangere buik was ik vergeten neer te zetten :D
Of als iemand zo lief staat te doen met een baby even oppakken en keihard tegen de grond kwakken.

Ik weet eigenlijk niet wat erger is, alleen ik deze gedachtes hebben of dat dit blijkbaar collectieve gedachtes zijn :P

Wat ik alleen niet snap is dat je zulke gruwlijke ideeen hebt maar dat dit dus je maag omdraait als ik het zie/hoor gebeuren.
Je wilt het helemaal niet doen en hebt de beste bedoelingen maar ondertussen achterin je hoofd, soms voel ik me daar best schuldig over :|
Niet al te dramatisch maar zo'n gevoel van dat je toch wel een klootzak bent van binnen omdat je zulke gedachtes creeert.
Het lijkt ook wel dat alles wat niet mag precies in je hoofd schiet omdat het juist niet mag :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 14 december 2004 @ 23:24:
[...]

Ja de schop in de zwangere buik was ik vergeten neer te zetten :D
Of als iemand zo lief staat te doen met een baby even oppakken en keihard tegen de grond kwakken.

Ik weet eigenlijk niet wat erger is, alleen ik deze gedachtes hebben of dat dit blijkbaar collectieve gedachtes zijn :P

Wat ik alleen niet snap is dat je zulke gruwlijke ideeen hebt maar dat dit dus je maag omdraait als ik het zie/hoor gebeuren.
Je wilt het helemaal niet doen en hebt de beste bedoelingen maar ondertussen achterin je hoofd, soms voel ik me daar best schuldig over :|
Niet al te dramatisch maar zo'n gevoel van dat je toch wel een klootzak bent van binnen omdat je zulke gedachtes creeert.
Het lijkt ook wel dat alles wat niet mag precies in je hoofd schiet omdat het juist niet mag :?
Wat ik ook interessant vind, is dat zulke gedachtes meestal opkomen als je wakker bent en je geweten 100 % werkt. WAt gebeurt er dan in ons droomtoestand wanneer ons geweten minder aanwezig is? Volgens mij is de geweten van de mens nog niet volgroeid, zou verklaren dat we met zulke 'flashbacks' te maken hebben en later raar van opkijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Moet eigenlijk zeggen dat ik dubbel lag van dat stukje wat je getypt had in de openingspost. Maar dat heb ik heel vaak met dit soort dingen. Je hebt ook van die hardcore nummers waarin je constant "sich heil" hoort. Dubbel kan ik erom liggen van het lachen. Ben ik nou psychopaat? :+

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mickjuh

mickjuh

Good news everyone!

Glashelder schreef op dinsdag 14 december 2004 @ 23:38:
Moet eigenlijk zeggen dat ik dubbel lag van dat stukje wat je getypt had in de openingspost. Maar dat heb ik heel vaak met dit soort dingen. Je hebt ook van die hardcore nummers waarin je constant "sich heil" hoort. Dubbel kan ik erom liggen van het lachen. Ben ik nou psychopaat? :+
Als je maar niet denkt zoals sommigen dat dat nummer echt gereleased is. Hij is gewoon in elkaar gezet door een domme wazi...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wmeester
  • Laatst online: 12-09 13:34
Wat trouwens misschien wel opvalt is dat ik die "rare" gedachtes alleen heb bij mensen die ik ken. Als ik in de trein zit, met wildvreemden, dan heb ik dat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spockz

Spockz

Live and Let Live

Komt dat niet omdat je die persoon dan 'beter' wilt leren kennen zodat je later op bijna elke situatie een antwoord hebt? Bij een wildvreemde is dit minder belangrijk omdat je daar ook minder mee in contact zal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 14 december 2004 @ 23:37:
[...]

Wat ik ook interessant vind, is dat zulke gedachtes meestal opkomen als je wakker bent en je geweten 100 % werkt. WAt gebeurt er dan in ons droomtoestand wanneer ons geweten minder aanwezig is? Volgens mij is de geweten van de mens nog niet volgroeid, zou verklaren dat we met zulke 'flashbacks' te maken hebben en later raar van opkijken.
Ik denk weinig 's morgens.
Ik douche, ik kleed aan, ik eet, ik ga weg en dat alles op de automatische piloot.

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 15 december 2004 @ 17:49:
[...]

Ik denk weinig 's morgens.
Ik douche, ik kleed aan, ik eet, ik ga weg en dat alles op de automatische piloot.
Precies en dan zit je ineens in een politiecel om je heen te kijken wat er nu gebeurd is :P

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Ik herken wat de TS zegt, dit soort gedachten heb ik ook wel ns (heel fftjes gelukkig :P )
Soms voel ik ze zelfs aankomen, maar ik kan ze niet beheersen.

Ff voor de duidelijkheid, ik ben geen psychopaat in de dop als jullie dat mochten denken :)
Pagina: 1