Toon posts:

Topline Viator 2300 hangt op alles

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Zoals de titel al doet vermoeden, heb ik hier een Topline Viator 2300 notebook. (Pentium III 750 MHz, 128 MB RAM, 15 GB HD)

Ik weet dat het batterijtje voor het BIOS slecht is. Soms "vergeet" hij de instellingen. Dat is op zich heel eenvoudig te vervangen, dus: geen punt zou je zeggen.

Maar... de laptop hangt op zo'n beetje alles, soms na 5 minuten, soms na 10.
- Windows 2000 gaat op willekeurige momenten hangen, de laptop reageert dan alleen nog maar op 5 sec. op de power-knop duwen. Het beeld freezed dan en er gebeurd helemaal niks meer.
- Toen heb ik een Windows 98 opstartdiskette geprobeerd met NTFS4dos. Ik heb even op de schijf geneust (3 minuten ofzo), heb NTFS4dos afgesloten en de laptop aan laten staan op de prompt. Toen ik een paar minuten later op CTRL-ALT-DEL drukte om hem opnieuw op te laten starten van de Win2k CD, om een repair te proberen, gebeurde er helemaal niets. Hij hing dus helemaal vast in.... de DOS-prompt.
- Vervolgens een Memtest86 diskette gemaakt. Die hield het 4 minuten en 30 seconden vol zonder errors. Daarna geen errors, maar.... hij hing.

Klinkt allemaal pretty bad dus. De vraag is: Zou dit nou kunnen komen door dat slechte BIOS-batterijtje? (Ik vrees zelf eigenlijk dat de laptop gewoon een ander hardwarematig probleempje heeft, hij wordt overigens niet heet.)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 09-12-2004 23:33 ]