Toon posts:

CPU Fan stopt na ca 15 sec

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

ik heb net de volgende kast in elkaar gezet:
- AMD Athlon64 3000+ S939
- Gigabyte AMD64 K8NS S939 nForce3 250 ATX FSB800 SATA Raid DDR400 AGP8 5PCI DualLan 1394B
- 512DDR

Ik heb een kast met 350Watt voeding.

Als ik mijn PC aanzet, dan draait het CPU fannetje eerst 15 seconden en daarna stopt ie er gewoon mee. Zodra ik de PC dan uitschakel via de knop aan achterkant draait ie weer heel ff en slaat dan samen met PC uit.

Enig idee wat er aan de hand is? Is dit normaal, slaat ie vanzelf aan als CPU te warm wordt?

Alvast bedankt voor snelle reacties!

• randje
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

randje

LOiK

cool n quit?

check je bios dus :)
je kan het ook uitzetten

[ Voor 68% gewijzigd door randje op 09-12-2004 23:16 ]

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Ja, als het goed is. :)

Wel even kijken voor de zekerheid, je hebt cool and quiet waarschijnlijk aan staan.

ARME AOW’er

Verwijderd

Topicstarter
kan het kwaad als ik C en C aan laat staan dan ???

want stil vind ik wel fijn !

gr wes

• randje
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

randje

LOiK

haha nee het kan geen kwaad, het is juist een thermische veiligheidsding zeg maar.
maar hou er wel rekening mee dat je cpu dus heet wordt als de fan nie tdraait, en langzamerhand wordt je cpu steeds en steeds heter, wat er dus voor zorgt dat je fan toch wel harder gaat draaien

• wvdburgt
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 06-08 13:33

wvdburgt

MacOS all the way baby!

ik denk dat je zo iets als qfan hebt aan staan. op mijn asus zit dat namelijk. q - fan is een soort instelling dat zorgt dat de fan minimaal draait. cool and quiet doet dat alleen met de cpu op mijn asus k8v deluxe se. ik weet neit wat je gigabyte heeft.

AMD Ryzen 5 7600X | Asus Prime X670-P | Corsair Vengeance 2x 16GB DDR5 PC5200 | XFX Speedser MERC 310 AMD 7900 XTX| http://wvdburgt.nl https://bestroadtrips.nl

Verwijderd

Kijk es of de fan draait tijdens heavy load, bijvoorbeeld onder gamen of benchmark (3D Mark 2005) draaien.

Draait hij wel tijdens heavy load, dan is er niks aan de hand :).

• Aight!
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 10-08 09:28

Aight!

'A toy robot...'

Koeler verkeerd om gemonteerd?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Wat is dan de verklaring dat hij niet zou draaien? Want als hij stroom krijgt (wat zo is want hij draait wel even) dan zit dat verder toch goed lijkt me.

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Systeem kan het niet merken als een koeler verkeerd gemonteerd is, dus dat is het niet. Aangezien hij wel even draait en zijn voeding van de moederboard header krijgt, moet het gewoon een feature zijn in het rijtje Q-Fan, C&Q etc.

Op zich zou het wel handig zijn als de TS dan ook daadwerkelijk in het BIOS rondkijkt en dan meteen de temperaturen bijkijkt onder het kopje 'Hardware Monitor' (oid) en deze hier post.

Wat betreft de "kan het kwaad"-vraag: Nee, zolang de fan maar draait wanneer de koeling daadwerkelijk nodig is. En vandaar het verzoek om de temperaturen. :)

{signature}

Pagina: 1