Toon posts:

[W2KServer] DNS probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Zit met een groot probleem,

Een klant heeft een netwerk met allemaal Windows XP Professional SP2 machines, Server is een Windows 2000 Server sp4 Domein + active directory.

Bij deze klant hebben we ADSL aangesloten, maar de klant wilde dit alleen op 2 pc's, in deze pc's is een 2de netwerkkaart geïnstalleerd.

Server ip: 10.0.0.1
router ip: 192.168.1.1

Het is bekend dat als er 2 verschillende gateway's zijn er veel problemen kunnen zijn.

We hebben nic1(netwerk) ingesteld op vast ip adres zonder gateway.
nic2 staat gewoon op DHCP

De dns instellingen bij nic1 zijn: dns1: 10.0.0.1 dns2: 192.168.1.1

Als we dit zo instellen dan werkt het netwerk goed en kunnen we snel inloggen, maar op dat moment hebben we geen internet.

Als we de dns instellingen omdraaien dan duurt het inloggen ongeveer 15minuten, maar dan werkt het wel.

Is hier iets aan te doen zonder heel het netwerk op het internet te zetten.

• utbone
  • Registratie: September 2002
  • Nu online
Zet in de DNS de forwarders naar de DNS servers van je ISP

U heeft de melk horen klotsen maar weet niet waar de tepel hangt

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 09 december 2004 @ 22:38:
Het is bekend dat als er 2 verschillende gateway's zijn er veel problemen kunnen zijn.
Je hebt helemaal geen 2 gateways nodig? De eigen server en alle werkstations zitten gewoon in hetzelfde subnet als die machine, dus geen gateway voor nodig.
Als we de dns instellingen omdraaien dan duurt het inloggen ongeveer 15minuten, maar dan werkt het wel.

Is hier iets aan te doen zonder heel het netwerk op het internet te zetten.
Het enige wat ik mij kan bedenken.. ik weet niet hoe groot het netwerk is, maar zet je netwerkspullen in je hosts file, en vul als DNS die van je provider in.
utbone schreef op donderdag 09 december 2004 @ 22:46:
Zet in de DNS de forwarders naar de DNS servers van je ISP
Is geen oplossing, want dat moet hij het internet aan de servers hangen, en dat wil hij dus niet.

Misschien kun je hier wat mee:
http://www.microsoft.com/...t/en-us/prjj_ipa_vitx.asp

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 09-12-2004 22:51 ]