[XP] Kopie op andere partitie: "No OS found"?*

Pagina: 1
Acties:

• MATANDO
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-03 23:41
Ik heb een probleem en ik wordt er een beetje gek van, hetvolgende is het geval.

Op schijf 1 staan 2 partities, partitie 1 bevat winxp en program files etc, partitie 2 niks.
Op schijf 2 stond niks en heeft maar een partitie.

Nu heb ik via een programma van Western Digital een partition copy gedaan van disk 1 partitie 1 naar disk 2 partie 2.

Vervolgens heb ik in de bios ingesteld dat hij van schijf 2 moet gaan booten, gevolg:
No Os found

ik heb dus een volledige copy gemaakt via dos ik heb al van alles geprobeerd om het bootend te krijgen o.a. fdisk /mbr de boot.ini aanpassen.

Waarschijnlijk doe ik gewoon systematisch iets fout en is het heel simpel op te lossen maar ik kom er niet uit.

ik moet dus als eindresultaat een bootable disk 2 hebben die het doet zonder dat disk1 aanwezig is aangezien disk 1 terug moet naar de fabrikant (80GB denkt dat hij minder dan dat is)

vinifinder.nl

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 17:17

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Als je de Windows XP CD hebt, zou ik je aanraden HD1 eruit te halen en het te proberen met de repair functie.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

• MATANDO
Daar zat ik idd aan te denken, maar ik dacht toch even kijken of iemand een snellere optie heeft.

vinifinder.nl

• dreeke
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Disk 2 partitie 2 staat er.
Je kan niet van een 2de partitie booten vanuit het bios, allleen van een 2de schijf.
Het beste is om de partitie naar de 2de schijf te zetten, en die 2de schijf dan op de plek van de eerste te zetten.

In de boot.ini staat ook aangegeven van welke disk Windows XP boot, dus als je hem anders aansluit werkt het niet meer.

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Welke merken zijn beide Harde schijven? Heb je deze ook als active gezet?

Ik pas nog even de titel aan, zodat het OS vooraan tussen blokhaken staat conform Windows Operating Systems - Policy :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• SteelPan
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 26-04 07:01
En je zult de boot partitie ook de status active mee moeten geven anders lukt het nooit.
Dus moet een primary en active partition zijn en is gemakkelijk te realiseren met partition magic.

• MATANDO
nee, shit verkeerd getyped: naar Disk 2 partitie 1 (hij heeft er maar een)

kan iemand anders een boot.ini posten voor een schijf die op schijf 1 partitie 1 staat?
(als ik de molex uit de eerste disk haal dan wordt disk 2 disk1 nl)

wellicht heb ik daar een fout in gemaakt ik heb nu dit:
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Home Edition" /noexecute=optin /fastdetect

en:
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(0)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Home Edition" /noexecute=optin /fastdetect

heb ik ook geprobeerd

vinifinder.nl

• MATANDO
sanfranjake schreef op donderdag 09 december 2004 @ 22:32:
Welke merken zijn beide Harde schijven? Heb je deze ook als active gezet?

Ik pas nog even de titel aan, zodat het OS vooraan tussen blokhaken staat conform Windows Operating Systems - Policy :)
Ik heb de molex van de eerste schijf eruit gehaald, wordt hij dan niet automatisch de active?

Als de molex van de eerste eruit is dan hou ik namelijk 1 schijf met 1 partitie over.

vinifinder.nl

• SteelPan
Nee wordt niet automatisch gedaan maar geef je aan bij fdisk of PM als je dat gebruikt.

Schijf even met fdisk bewerken en status active geven en dan opnieuw copieeren lijkt me.

[ Voor 35% gewijzigd door SteelPan op 09-12-2004 22:39 ]

• MATANDO
is dat echt nodig om hem helemaal te fdisken te formatten en weer opnieuw te copieren? je kan toch ook een partitie active maken zonder hem opnieuw te bewerken?

vinifinder.nl

• Da Fox
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16-01 18:01
Maar je jumpertjes staan wellicht nog op slave :?

"Man fears the darkness, and so he scrapes away at the edges of it with fire." - Rei Ayanami

• MATANDO
Nope, het is een master.

vinifinder.nl

• SteelPan
Ja dat kan maar NIET met fdisk maar partition magic gaat wel.

Bij mijn weten dan ik doe het eigenlijk ook niet zoveel met fdisk :P

[ Voor 38% gewijzigd door SteelPan op 09-12-2004 22:44 ]

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 17:17

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

MATANDO schreef op donderdag 09 december 2004 @ 22:40:
is dat echt nodig om hem helemaal te fdisken te formatten en weer opnieuw te copieren?
Met fdisk kan je niet formatteren hoor.
je kan toch ook een partitie active maken zonder hem opnieuw te bewerken?
Dat moet je dus even met -inderdaad- fdisk doen.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

• zwippie
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

zwippie

Electrons at work

^^ Zie Da Fox, en misschien moet je naast de molex ook je IDE kabel eruit halen?

How much can you compute with the "ultimate laptop" with 1 kg of mass and 1 liter of volume? Answer: not more than 10^51 operations per second on not more than 10^32 bits.

• MATANDO
ok, net ff gechecked: onder fdisk heb ik maar een schijf / 1 partitie en die is active.

De ide hoeft er niet uit dat weet ik wel zeker, heb ik al vaker mee gespeeld ;-)

vinifinder.nl

• SteelPan
Dan opnieuw copieeren en het zou moeten lukken .. :)

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Mr. Liu schreef op donderdag 09 december 2004 @ 22:43:
Dat moet je dus even met -inderdaad- fdisk doen.
FDISK?

diskpart roels fdisk big-time.

A Description of the Diskpart Command-Line Utility

[ Voor 11% gewijzigd door alt-92 op 09-12-2004 23:34 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• MATANDO
Dat proggie ga ik zeker even checken.
Anyways for now heb ik maar gewoon windows ernaast gezet, morgen ga ik wel verder klooien om de andere windows te laten starten want hij miste nu hall.dll of zoiets weer :)

thanks voor de hulp iig

vinifinder.nl

• DJ Chicken
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13-07-2025

DJ Chicken

De maat-schap-pij dat ben jij

Probeer eens om met Ghost corporate 8 je partitie te clonen naar de 2e HDD.

Met de Ghost corporate 8 bootfloppen is mij dit gelukt, Ghost 9 kon dit niet..omdat ghost9 meer een home backup proggie is geworden denkik.

Ghost corporate 8 neemt alles mee..incl de active setting etc....als jum als 2e schijf dr in laat wel je boot.ini aanpassen....als die als enige in pc blijft dan hoeft dit laatse weer niet.

Ghost corporate 8 was het enige wat bij mij wilde lukken...de rest wat genoemd word in dit topic had ik zonder suc6 geprobeerd.

suc6

aahh durka durka durka

• MATANDO
Ah dank je wel voor de tip, dat ga ik proberen als de andere schijf weer terugmoet (hij is er inmiddels uit).

Ik heb idd ook alles geprobeerd en ook ghost versie 9 maar die verstierde het systeem alleen maar |:(

vinifinder.nl

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
De mogelijkheden om een schijf te klonen worden als je [google=clone windows xp system disk] of [search=klonen systeem partitiewindows xp]

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Pagina: 1