Multiple select box na selectie automatisch scrollen

Pagina: 1
Acties:

• willem-alex
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18-05-2024

willem-alex

you don't wanna know ...

Topicstarter
Dit is het probleem:

Ik heb een enorme select box waarbij multiple aan staat, je moet dus meerdere waarden kunnen selecteren. Deze komen in een array en worden vervolgens door een php script in een database gegooid. De select box wordt daarna opnieuw geladen, echter ik wil dan dat er automatisch gescrollt wordt naar een waarde die dichtbij één van de geselecteerde waarden ligt.

Het bepalen hiervan is geen probleem, het selecteren ervan ook niet, dit kan met PHP prima, maar hij scrollt niet automatisch naar de geselecteerde waarde. HTML doet dit wel als multiple uit staat maar dat is dus niet de bedoeling.

• faabman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-08-2024
misschien alle geselecteerde waarden in een javascript array zetten, dan naar de option moven die het dichtste bij de geselecteerde waarde(n) staat, dan multiple aanzetten en dan al je geselecteerde waarden selecteren (de laatste 2 dus via JS)

Op zoek naar een baan als Coldfusion webdeveloper? Mail me!

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13:45

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Automatisch scrollen naar waarden heeft PHP niets mee te maken; het scrollen gebeurd op de client en is dus een clientside probleem.

>> Webdesign & Graphics

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

• willem-alex
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18-05-2024

willem-alex

you don't wanna know ...

Topicstarter
gorgi_19 schreef op vrijdag 10 december 2004 @ 09:32:
Automatisch scrollen naar waarden heeft PHP niets mee te maken; het scrollen gebeurd op de client en is dus een clientside probleem.
Mijn excuses. Stom van me dat ik niet wist dat javascript niet onder webscripting viel :/

De oplossing van faabman was overigens de juiste. Alleen was het niet eens nodig om de truc van de javascript array toe te passen. Alleen het selecteren op basis van PHP gegevens en daarna 'multiple' aanzetten via javascript was al genoeg. Veel dank!

[ Voor 42% gewijzigd door willem-alex op 14-12-2004 18:24 ]