Computer start niet meer op, wat is er kapot?

Pagina: 1
Acties:
  • 165 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Pc123
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-08 23:34
Ik heb flinke problemen met m'n andere computer. Hij heeft het altijd prima gedaan. Het is een Pentium II 350 Mhz met 128mb pc100 geheugen, een chaintech mobo met intel 440 BX chipset een hercules terminator 128/3d videokaart, een realtek netwerkkaart en een aureal geluidskaart. Verder heeft ie een 40x cd-rom speler en een 2/2/6cd brander.

Ik was net in Linux aan het werken maar de computer reboot spontaan, linux start nu helemaal niet meer op, gewoon een zwart scherm. Windows doet het ook niet meer, hij geeft al snel een beschermingsfout bij het opstarten.

Er is dus iets van de hardware kapot gegaan, wat zou het kunnen zijn, het geheugen? Wanneer geeft windows een beschermingsfout?

• PsYgHo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-08 00:35
Windows en beschermingfauten?.., WANEER NIET >:)

Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.

• Pc123
linux start ook niet meer op en dat is voor het eerst dat ie zo'n fout geeft. Het is dus de hardware. Please help me, en geef aub antwoorden waar ik iets aan heb.

Verwijderd

Windows start nog wel gedeeltelijk op dus.
Dan zou je zeggen dat 't hele systeempje nog wel normaal door de POST het komt. En dan zou je dus ook zeggen dat het aan het geheugen niet liggen kan.

• Pc123
Hij gaat wel gewoon aan ja, maar als ik linux wil opstarten komt er gewoon een zwart scherm en windows geeft al heel snel een beschermingsfout. Kan het dan niet geheugen zijn wat niet goed werkt. Maar wat anders???

• Rusty
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 14-08 13:57
Gezien het feit dat ie wel post en een stukie win start maar linux niet, zou ik het probleem bij je harddisk zoeken.

3 x Marstek Venus 5.12KW V151. CT003 V114 en HW P1

Verwijderd

Als je twee dimmetjes van 64 MB hebt, dan moet je eens proberen om er een uit te halen en het daarna nog eens te proberen.

Bij mij was ook zo'n dimm naar de klote :'(

Verwijderd

Ik gok ook op het geheugen.... bekende problemen..... :(

Verwijderd

Fan van de koeler er mee uitgeschejen ?
Koelr d'r helemaal afgesukkeld?

Ik zou um effe openmaken en kijken, misschien ligt er wel dooie muis in :)

Een kennis van mij belde een keer op, hij had van die rare problemen met z'n K5 machine.. was met de CDrom bezig geweest..
(Zelfde soort problemen als je hier verteld hebt..)

Na veel gepraat plaatste hij de opmerking dat dat koelertje er zo in de weg hing met dat draadje... :) :)
Hattie um dr gewoon af gehaald omdattie urnie bijkon anders .. haaa haaahhahaha
:)

Verwijderd

Ik denk :FORMAT C:/Q

Toen linux spontaan restarte heeft ie denk ik wat info verloren en iets maar voor de helft weggeschreven ofzoiest. Ik denk dat een complete format of backup terugzetten wel wil helpen. Het is toch echt een software probleem lijkt mij. Verder kan ik je nie helpen.

Su6.

• Pc123
Het was het geheugen: er zat 2 * 64MB in, ik heb eerst nog 1 keer geprobeert om windows te starten in veilige modes en toen kwam himem.sys met een kapot geheugenadres. Als ik het ene 64MB reepje er in z'n eentje inzet kreeg ik bij het opstarten alleen nog maar een sirene, het andere reepje werkt perfect.

Linux heeft het gelukkig gered, linux startte gewoon weer zonder problemen op en nadat ie de harde schijf gescant had en een foutje had gefixt draait ie nu weer perfect.

Ik zal dus een nieuw reepje geheugen moeten kopen :(

Nu heb ik een nieuwe vraag: Welk merk geheugen kan ik het beste nemen (nu wil ik wel a-merk) en waar kan ik die het goedkoopste krijgen?

• Diamon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-07 09:01

Diamon

The Weird One

Op donderdag 04 januari 2001 09:16 schreef Hooi het volgende:

Een kennis van mij belde een keer op, hij had van die rare problemen met z'n K5 machine.. was met de CDrom bezig geweest..
(Zelfde soort problemen als je hier verteld hebt..)

Na veel gepraat plaatste hij de opmerking dat dat koelertje er zo in de weg hing met dat draadje... :) :)
Hattie um dr gewoon af gehaald omdattie urnie bijkon anders .. haaa haaahhahaha
:)
ROTFLMAO }?

And The Only One

Verwijderd

Kheb het ook regelmatig meegemaakt. Soms processor ruk anders werkt het ook als je in veilige modus opstart en dan alle apparaten onder het apparaatbeheer verwijrd werk ook. Windhoos start dan gwn weer op
Pagina: 1