Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Chieftec miditower + plaatsing fans

Pagina: 1
Acties:

• WTFox
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 28-08-2024
Korte en waarschijnlijk simpele vraag.

Ik heb een Chieftec Miditower kast waarin in beide sidepanels 90x90 fans kunnen worden geplaatst. Vanaf de voorkant van de kast gezien heb ik rechts een bay met 3 fans en links kan ik er 2 plaatsen. De fans zitten op de hoogte van de HDD bay.
De achterkant van de kast is inmiddels voorzien van een 120x120mm fan die warme lucht eruit blaast.

Ik weet even niet hoe de airflow van de sidepanels moet lopen ... R in en L uit .. of andersom ... (ook ivm de airflow over mainboard / videokaart)

Verwijderd

Frequently Asked Questions CME

Lees dit eerst ff :)

BTW, zit er een fan in het rechter paneel? Daar zie ik t nut niet echt van in, want dan blaast hij tegen de achterkant van je mobo, right? :9

Ik zou de fan in je linker paneel laten blazen op je videokaart/cpu zodat je 120mm de warme lucht af kan voeren. En dat de fans vooraan je kast kunnen verzien van koude lucht. Dat is iig het 'gebruikelijke'.

[ Voor 68% gewijzigd door Verwijderd op 09-12-2004 21:06 ]

• WTFox
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 28-08-2024
Rechts zittie voor het mainboard en blaast dus over de disks heen

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 09 december 2004 @ 21:03:
Frequently Asked Questions CME

Lees dit eerst ff :)

BTW, zit er een fan in het rechter paneel? Daar zie ik t nut niet echt van in, want dan blaast hij tegen de achterkant van je mobo, right? :9

Ik zou de fan in je linker paneel laten blazen op je videokaart/cpu zodat je 120mm de warme lucht af kan voeren. En dat de fans vooraan je kast kunnen verzien van koude lucht. Dat is iig het 'gebruikelijke'.
Ik vermoed dat die fan in het rechterpaneel wat verder naar voren zit, dus net vóór het mobo langs blaast.
Verder ben ik het met N20 eens, de fans in de panelen naar binnen laten blazen.

offtopic:
Lezen word nu nog moeilijker mer de nieuwe layout, posts van één regel (vooral onderaan) zijn soms moeilijk te zien...

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 09-12-2004 23:17 ]

Verwijderd

Heb je die kast waarbij de hd-bays dwars in de kast staan. Dan gaat alle flow over je HD's heen toch? Nou ik heb zelf een chieftec kast, een oude waar de bays nog evenwijdig aan de drive bay's staan en heb alle fans erin gehad, ik geloof 5. Het scheelt allemaal maar weinig in temp.
Het meeste verschil maakt de fan achter afvoer en een voor invoer, daarnaast helpt de fan die op MB blaast in het sidepanel.

• FirecrackerBE
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20-11 11:54
Als je nou eens het type van kast vermeld?
Kijk eens even op http://www.chieftec.de/?language=uk of de case daar te vinden is als je het niet weet.
Of post een pic?

A positive attitude may not solve all your problems, but it will annoy enough people to make it worth the effort.

Pagina: 1