Toon posts:

Wazig beeld op mijn monitor

Pagina: 1
Acties:
  • 1.045 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo iedereen,

Ik heb vast een niet vaak voorkomend probleem maar ik hoop dat iemand het herkend :)

Aan de linker en rechter zijde van mijn beeldscherm heb ik een normaal beeld. Echter in het midden is het lichtjes wazig.. Het ligt niet aan mijn grafische kaart want ik heb al 2 beeldschermen aangesloten en daarop leek het beeld normaal.

Ik kan jullie niet zeggen wat het het merk van mijn scherm is want ik weet het gewoon niet:s =>merkloos?

Wat kan ik hier aan doen?of proberen?

alvast bedankt voor mogelijke oplossingen!

• DTorro
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-02 04:28
gewoon een oud beeldscherm, CRT? CRT's vervagen na een bepaalde tijd.
als het de optie tot degauss heeft dan is dat het enige wat je kan proberen

[ Voor 38% gewijzigd door DTorro op 09-12-2004 20:58 . Reden: eventuele oplossing ]

Verwijderd

papalief had dit ook op zijn computer, bij hem lag het eraan dat zijn beeldscherm de resolutie die ingesteld was wel weergaf, maar dat toch niet helemaal leuk vondt.

Andere resolutie proberen?

Hoe oud is het beeldscherm?

Verwijderd

Topicstarter
Schermpje is ongeveer 4 jaar oud, hij staat wel deels over mijn verwarming (kan normaal geen kwaad toch?)

ik zal dadelijk eens een deel andere resoluties proberen en mijn resultaat daarna hier posten :)

Verwijderd

Topicstarter
DTorro schreef op donderdag 09 december 2004 @ 20:57:
gewoon een oud beeldscherm, CRT? CRT's vervagen na een bepaalde tijd.
als het de optie tot degauss heeft dan is dat het enige wat je kan proberen
idd een crt, ik heb al een paar x degaus gedaan, jammer genoeg geen positief effect

Verwijderd

Topicstarter
Geen resultaat :'( kdenk dat hij eraan is... een hogere resolutie maakt mijn start menu heeeel erg small... ;(

gaat me weer een heel deel geld kosten heb ik zo het gevoel

• Chrissels
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 29-04-2022
Verwijderd schreef op donderdag 09 december 2004 @ 21:04:
Schermpje is ongeveer 4 jaar oud, hij staat wel deels over mijn verwarming (kan normaal geen kwaad toch?)

ik zal dadelijk eens een deel andere resoluties proberen en mijn resultaat daarna hier posten :)
Boven de verwarming is naar mijn idee niet zo'n verstandig plan. Beeldschermen worden ook warm en moeten die warmte kwijtraken.

4 Jaar zou voor een noname wel oud kunnen zijn.
Verwijderd schreef op donderdag 09 december 2004 @ 21:05:
[...]

idd een crt, ik heb al een paar x degaus gedaan, jammer genoeg geen positief effect
Je mag maar eens in de zoveel tijd de degaus gebruiken, anders kan je je beeldscherm er mee beschadigen.

• snameroc
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 25-07 17:46
Het is een afwijking van je focus instelling binnen in je monitor.
Dit is een potmeter in je monitor om je beeld scherp te stellen.
Heb je geen kennis die wel eens tv's repareerd?
Het is 5min werk maar je moet wel weten wat je doed anders kun je er beter afblijven.

snameroc. Solar 6kW piek Warmtepomp Vaillant vwl75/6. Boiler wp boiler dimplex. Thuisaccu marstek venus ev3 fw146 hw p1 opnemer. En op zolder nog een savant die nu overbodig is omdat we gasloos zijn. Ook nog een 1 fase ev lader.

• willy83
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13-06-2024
Verwijderd schreef op donderdag 09 december 2004 @ 21:10:
Geen resultaat :'( kdenk dat hij eraan is... een hogere resolutie maakt mijn start menu heeeel erg small... ;(

Dat gevoel had ik ook ineens vanmiddag toen eerst mijn rode en toen mijn groene kleur weg viel :X
Succes in ieder geval.

Verwijderd

Hetzelfde probleem meegemaakt als jij, een tijdje geleden. Zijkanten scherp en in het midden wazige plek.
Die monitor was na een maand overleden, alleen het powerknop lampje knipperde, iets met de voeding ofzo. maar goed dat kan je dus echt niet laten repareren.

• DJ_Squtshi
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21-02 15:13

DJ_Squtshi

What do ya say to da DJ?...

Verwijderd schreef op donderdag 09 december 2004 @ 21:10:

je moet ook niet een hogere res instellen maar juist een lagere, refresh rate wil ook wel es een waazig beed geven als je het op de max van je monitor instelt.

Specs

Verwijderd

Topicstarter
Hoiz,

sorry voor de late reply maar mijn provider moet nog langs komen om mijn internet te maken :)
(modempje stuk denken ze)

Goed nieuws mijn monitor is gemaakt!! soms komt die wazige plek terug en als ik dan met mijn vingers tik waar ze is gaat ze gewoon weg...

Als dat niet lukt een klopje op de zijkant van mijn scherm en ze gaat ook weg.
Ik vraag me toch af wat dat kan zijn? Binnen in het scherm "knetst" dan iets heel even.
Volgens mij zit er iets los...

• Svennos86
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 26-04-2023
kon je daar niet eerder opkomen gheghe :X

overigens zitten er op sommige CRT's aan de achterkant 2 draaiknoppen waarmee je de focus kan veranderen... ik heb hier thuis nog ergens een packard bell crt staan die dat heeft... opzich wel handig

Verwijderd

Topicstarter
snameroc schreef op donderdag 09 december 2004 @ 22:17:
Het is een afwijking van je focus instelling binnen in je monitor.
Dit is een potmeter in je monitor om je beeld scherp te stellen.
Heb je geen kennis die wel eens tv's repareerd?
Het is 5min werk maar je moet wel weten wat je doed anders kun je er beter afblijven.
zoals in mijn reply onderaan helpt het blijkbaar als ik er eens op klop of mee schud :?

je hoord dan een "knets" , er gaat ff een rimpel door het beeld en het is weer haarscherp.
Het is dan wel gemaakt maar ik ben wel nieuwsgierig naar wat het is. Ik ga het deze middag eens vragen bij een electrozaak. ik heb nog hoop :9

Verwijderd

Topicstarter
Svennos86 schreef op vrijdag 10 december 2004 @ 11:29:
kon je daar niet eerder opkomen gheghe :X

overigens zitten er op sommige CRT's aan de achterkant 2 draaiknoppen waarmee je de focus kan veranderen... ik heb hier thuis nog ergens een packard bell crt staan die dat heeft... opzich wel handig
er op kloppen had ik al gedaan hoor :+ schudden nog niet want het is een vrij zwaar ding:-) met hem even te verplaatsen sprong dat beeld weer normaal, dan ff terug weg =>derna ff geschud en nu doet hij weer heel normaal:p

zit wsl dus iets los

• LLEEDD
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 25-12-2025
Ik heb ook last van wazig beeld op mijn 22 inch p1220 van compaq. Ik heb deze aangesloten op de x1400 videokaart van mijn laptop. Bij lage resoluties gaat het prima maar als hij hoger gaat dan word hij steeds waziger en blijft hij alleen scherp bij 60 herz. Zou een nieuwe kabel helpen? Of kunnen de videokaart en monitor de hoge resoluties niet aan.

• LLEEDD
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 25-12-2025
Zou het aan de kabel kunnen liggen?
Pagina: 1