Heey jongens, ik heb een probleem en ik kom er nu al een uurtje of 3 niet uit. Ik ben bezig om wat dingen over te zetten van html 4.01 naar xhtml 1.0 en nu gaat nergens wat mis totdat ik mijn formulieren nogmaals bekeek.
Ik zal hieronder even het formuliertje plaatsen zoals ik het heb.
Misschien is niet alles relevant, maar ik plaats het maar helemaal, dan ben ik er ook zeker van dat jullie er iets mee doen. De <form> tag staat overigens over de gehele pagina, dus dat is niet het directe probleem.
Maar goed, waar gaat het nou over?
Ik heb in mijn formulieren de volgende dingen meegegeven style="width:200px" de width kan hier en daar verschillen, maar het gaat om die width dus. Deze is wanneer ik de xhtml-tekst, bovenaan de pagina, niet plaats niet correct.De breedte van dat input-ding wordt dan een stuk of 5 pixels meer. Heel erg rottig, aangezien ik flink wat heb gesneden om het goed te krijgen.
Ik weet niet of jullie enige dingen mee hebben gemaakt en een mogelijke oplossing weten. Ik weet alleen dat mijn <tr> op die plek 200px is en dat dus een formulier wat ik aangeef als 200px ook daadwerkelijk 200px moet zijn. Maar dat is dus niet. Select dingen doen het overigens wel goed. Erg vreemd dus. Maar goed.. ik zal jullie nog even datgene geven wat bovenaan mijn pagina staat. Mochten jullie meer info willen, dan kan ik die altijd wel geven, maar ik denk niet dat dat nodig is.
Ik hoop dat jullie me kunnen helpen
hoe krijg ik die input-dingen nou op de juiste groote?
alvast bedankt!!
Ik zal hieronder even het formuliertje plaatsen zoals ik het heb.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
| <table width="280" height="219" border="0" cellpadding="0" cellspacing="0"> <tr> <td width="80" height="32" class="txt5">gebruikersnaam</td> <td width="200" height="32"><input name="gebruikersnaam" type="text" id="gebruikersnaam" style="width:200px" /></td> </tr> <tr> <td width="80" height="32" class="txt5">e-mailadres</td> <td width="200" height="32"><input name="email" type="text" id="email" style="width:200px" /></td> </tr> <tr> <td width="80" height="31" class="txt5">voornaam</td> <td width="200" height="31"><input name="voornaam" type="text" id="voornaam" style="width:200px" /></td> </tr> <tr> <td width="80" height="31" class="txt5">achternaam</td> <td width="200" height="31"><input name="achternaam" type="text" id="achternaam" style="width:200px" /></td> </tr> <tr> <td width="80" height="31" class="txt5">geslacht</td> <td width="200" height="31"><select name="geslacht" id="geslacht" style="width:200px"> <option selected="selected">- maak een keuze -</option> <option value="man">man</option> <option value="vrouw">vrouw</option> <option value="niet opgeven">niet opgeven</option> </select></td> </tr> <tr> <td width="80" height="31" class="txt5">geboortedatum</td> <td width="200" height="31"><select name="dag" id="dag" style="width:47px"> <option value="--">--</option> <option value="01">01</option> <option value="02">02</option> <option value="03">03</option> <option value="04">04</option> <option value="05">05</option> </select> <select name="maand" id="maand" style="width:100px"> <option>--</option> <option value="januari">januari</option> <option value="februari">februari</option> <option value="maart">maart</option> <option value="april">april</option> <option value="mei">mei</option> </select> <input name="jaar" type="text" id="jaar" style="width:47px" value=" --" /></td> </tr> <tr> <td width="80" height="31" class="txt5">nieuwsbrief</td> <td width="200" height="31"><select name="nieuwsbrief" id="nieuwsbrief" style="width:200px"> <option selected="selected">- maak een keuze -</option> <option value="ja">ja</option> <option value="nee">nee</option> </select> </td> </tr> </table> |
Misschien is niet alles relevant, maar ik plaats het maar helemaal, dan ben ik er ook zeker van dat jullie er iets mee doen. De <form> tag staat overigens over de gehele pagina, dus dat is niet het directe probleem.
Maar goed, waar gaat het nou over?
Ik heb in mijn formulieren de volgende dingen meegegeven style="width:200px" de width kan hier en daar verschillen, maar het gaat om die width dus. Deze is wanneer ik de xhtml-tekst, bovenaan de pagina, niet plaats niet correct.De breedte van dat input-ding wordt dan een stuk of 5 pixels meer. Heel erg rottig, aangezien ik flink wat heb gesneden om het goed te krijgen.
Ik weet niet of jullie enige dingen mee hebben gemaakt en een mogelijke oplossing weten. Ik weet alleen dat mijn <tr> op die plek 200px is en dat dus een formulier wat ik aangeef als 200px ook daadwerkelijk 200px moet zijn. Maar dat is dus niet. Select dingen doen het overigens wel goed. Erg vreemd dus. Maar goed.. ik zal jullie nog even datgene geven wat bovenaan mijn pagina staat. Mochten jullie meer info willen, dan kan ik die altijd wel geven, maar ik denk niet dat dat nodig is.
code:
1
2
| <!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-transitional.dtd"> <html xmlns="http://www.w3.org/1999/xhtml"> |
Ik hoop dat jullie me kunnen helpen
[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 09-12-2004 20:55 ]