Toon posts:

[Canyon 54 Mbit wless router] Verbinding wordt gereset

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een jaar lang een linksys wless router gehad tot grote tevredenheid, maar deze kon ik mooi verkopen en toen dacht ik, dan neem ik mooi een 54 Mbit. Aangezien ik dezelfde dag nog een router weer moest hebben, nu tot mijn spijt een canyon staan. Aangezien de winkel waar ie vandaan komt geen andere heeft, die canyon meegenomen. Hij was duurder (€ 65) dan de linksys nu (€ 60) die ik op het oog had, dus ik dacht dat het wel goed zou zitten met de kwaliteit.

Leuk ding en hij laat zich opzich prima instellen, maar:
1) het bereik zuigt
2) het irritantste: de verbinding wordt om de 2 minuten gereset.
3) Hij stoort op de 2,4 ghz band.

De 1e 2 dagen had ik daar geen last van. Een reset helpt niet, terug naar fabrieksinstellingen ook niet. 2 minuten lang heb je 4 van de 5 blokjes bereik in windows xp, signaalsterkte en kwaliteit uitstekend. Dan wordt je verbinding verbroken en meteen weer opgepakt. Op het moment dat de verbinding weer gemaakt wordt, hoor ik dat terug als brom op mn stereo (ik heb een draadloos setje van de PC naar de stereo, op 2,4 ghz). Ook hier had ik met de linksys geen last van, en met de canyon ook niet voor 2 minuten.

Ik denk, dat het te maken heeft met het beperkte bereik, al zou 5 meter door 2 muren makkelijk moeten kunnen, mn linksys haalde met gemak 15 meter door 3 muren.

Nu is mijn vraag: is het mogelijk, hetzij met gehackte firmware, het zendvermogen op te voeren tot het maximum wat is toegestaan, of kan ik deze beter inruilen voor een andere router ? Ik heb al even bij de winkel geinformeerd wat de mogelijkheden waren, ik kan hem ruilen maar krijg dan eenzelfde model weer.

Aangezien ik het met canyon eigenlijk heb gehad (mss niet helemaal terecht, maargoed) wil ik toch weer een linksys voor 60 euro, of een zyxel g2000. Deze kost 150 euro maar ondersteunt wel ipsec. Opzich ben ik ook bereid om er 400 - 500 euro aan te wagen voor een "echte" cisco.

Bijvoorbeeld: Cisco AIR-AP 1120b-EK9 Euro 474,81incl (www.routershop.nl). Deze heeft een zendvermogen van 100 Mw. Deze ga ik dan uiteraard niet meer doorverkopen ;). Maar ik opzich wel met minder toekan.

Ik heb ooit ook al een D-Link gehad, maar dit vond ik niet zo'n succes qua instelmogelijkheden.

Dus:

Is het mogelijk deze router op te voeren?
Zo nee, omruilen voor hetzelfde model?
Zo nee, de linksys kopen
Zo nee, de zyxel ?
Zo nee, <insert mogelijkheid>

Ik heb op mn stageplek al wel rondgevraagd, maar ik hoor daar erg wisselende dingen waardoor ik toch blijf twijfelen. Ik zoek hier eigenlijk bevestiging :)

• JeanLeGrand
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 31-07-2024
Topic lijkt al wat ouder, maar aangezien deze router in de aanbieding is geweest hebben veel meer mensen hier volgens mij last van. Ik had ook steeds een wegvallende verbinding ondanks goed signaal. Er is een firmware update beschikbaar. Deze heb ik zojuist gedownload en de verbinding lijkt nu wel stabiel. Zie www.canyon-tech.com

Denon AVR-X3600H