Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[CiP]Noir [09-12-04]

Pagina: 1
Acties:
  • 67 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Vanwaar de naam? Noir is zwart en zwart gaat een grote rol spelen in deze CiP.

Ik ben nu al een tijd aan het kloten met computers en ontwerp ideeën schieten non stop door mijn geest. Nu wil ik een beetje een einde maken aan dat gekloot en wat meer geld gebruiken om zelf een mooie case te bouwen. De case ga ik van 5mm plexi maken omdat ik dat zeer prettig om mee te werken. Maar een doorzichtige case is imo alleen mooi als de inhoud mooi is. En die inhoud wil ik zwart hebben. Een zwarte passive vga cooling, een zwarte radiator (watercooling), een zwarte voeding, zwarte kabels, etc etc. Een mat zwart spuitbus van motip gaat mij daarbij helpen :P

De inhoud is als volgt:
Abit NF7 mobo
Amd athlon 1800+ (@1950mhz)
Geforce fx5900xt (met zalman passive cooling)
2 x 256mb infineon (@333mhz/synchroon met cpu fsb)
Cd burner Aopen
Seagate Bar 40gig ata100
2x 120mm fan @volt
Asetek Waterchill Set voor cpu
400watt Antec Smartpower Voeding

Ik ben iemand die stilte erg waardeert. De pc moet dat niet verpesten. Daarom gebruik ik watercooling van Asetek Waterchill voor de cpu en een passieve zalman cooling (deze had ik al 3 maanden voordat ik met het watercooling idee kwam besteld dus...)
Ik wil 1 intake voor de radiator aan de voorkant en 1 outtake achterin de voeding achterin de kast.

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~kager034/case.JPG
Hier wat pics om het ontwerp te showen. Het beeld heb ik haarscherp in mijn hoofd maar om het overbrengen naar jullie heb ik snel in paint een tekening gemaakt. Beetje crappy maar duidelijk.

Mijn eerste stap in deze CiP is het herbouwen van de voeding. Ik ga er een soort van black box van maken met 1 x 120mm outtake fan achterin. Hij gaat bestaan uit op maat gezaagde multiplex plaatjes die ik met hele fijne spijkertjes in elkaar ga zetten. Deze spijkertje wil ik laten verzinken en mooi wegwerken.
Uiteindelijk ga ik het houtoppervlak fijn opschuren en bespuiten met polyester plamuur en bespuiten met mat zwarte lak.
Voor de kabels gebruik ik zwarte mesh en zwarte plugs (die ga ik zwart spuiten).
Hieronder de pics.

Afbeeldingslocatie: http://motherboardzone.com/~motherbo/cart/images/items/SL400.jpg
Eerst een 400watt Antec Smartpower Voeding :D

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~kager034/voeding.JPG
Het crappy paint ontwerp :P

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~kager034/voeding1.JPG
Afgetekend

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~kager034/voeding2.JPG
Gaten gemaakt

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~kager034/voeding3.JPG
Plamuur erop en laten drogen tot morgen.

Updates komen in de startpost.
Hierbij vraag ik om toestemming.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 09-12-2004 20:42 ]

• Micha
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Misschien is het even handig om de sticky te lezen ;). Er is een nieuw toegangs beleid voor cip's....

Kijk hier ---> Let op: CiP beleid is veranderd!

* Micha Begrijpt niet waarom je hem ook in het schop een modje gedeelte heb geplaatst.....?

Je wil dat deze verwijdert wordt ofzow? Dan kun je daar direct toestemming vragen.....

[ Voor 103% gewijzigd door Micha op 09-12-2004 20:44 ]

Verwijderd

Topicstarter
Heb ik gedaan. Ik heb hem volgens de richtlijnen in het Schop een Modje gedeelte gedaan.
Maar dat was meer dan een uur geleden. Heb jij uberhaubt de hele startpost gelezen?

• Micha
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 09 december 2004 @ 20:44:
Heb ik gedaan. Ik heb hem volgens de richtlijnen in het Schop een Modje gedeelte gedaan.
Maar dat was meer dan een uur geleden. Heb jij uberhaubt de hele startpost gelezen?
En als ze binnen een uur niet reageren post je hem maar :X ?

uberhaupt = überhaupt ;) :+

Verwijderd schreef op donderdag 09 december 2004 @ 20:44:
Ja ik heb de start post gelezen..... Dus?

Het gaat mij om dit gedeelte:
Hierbij vraag ik om toestemming.
je krijgt trouwens wel toestemming denk ik maar beetje lomp om alles zo aan te pakken..

Welkom op Got trouwens }:O :)

[ Voor 51% gewijzigd door Micha op 09-12-2004 20:50 ]

Verwijderd

Topicstarter
Sorry maar beetje geduld verloren. Daarnaast neem ik aan dat dit wel een "waardige"
CiP is. Ik kan iedere moderator apart emailen om te vragen om toestemming.
Ben jij geschrokken door mijn rebelse daad? (8>

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Op GoT moet je het net andersom doen.. Eerst in schop een modje plaatsen (Zoals je al gedaan had) Dan wachten op een antwoord.. 1 uur is wel erg kort hoor. Je kan ook niet gewoon posten en dan om toestemming vragen :)

• []InTeR[]
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-12-2023
Waarom zou iemand dan hem uberhoubt door een mod laten keuren?

Dit systeem is er nie voor niks, waarom hebben we de mods uberhoubt nodig als iedereen het zelf wel kan beoordelen?

Shit doesn't happen by it self, it's made by a arsehole.

• _Drake_
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11:13
hout!!, kwestbaar, zwaar, ruikt, isoleerd (zowel geluid wat weer nuttig is maar ook veel warmte wat niet nuttig is), en ziet er niet profi uit.

maar indien je weinig ervaring hebt zou ik toch met hout beginnen aangezien het ook goedkoop is en makkelijk te bewerken.

mooier zou zijn om kunstof of alluminium te gebruiken maar bijde zijn lastiger te bewerken en ook vrij kostbaar in grote aantallen.

The difficult we do right away, the impossible takes slightly longer.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb wel heel veel mensen boos gemaakt zeg :P
Hoeveel mods zijn er op dit forum die toestemming kunnen geven en
dus ff in het schop het modje gedeelte kijken.
Dit is geen kritiek op het systeem ofzo, ik heb ook geen zin
om te discusseren, ik geef toe dat ik ongeduldig was na het
lange werk voor een startpost met foto's ( wat ik niet zozeer voor
mezelf doe).

Maar goed, of jullie reageren op mijn CiP of deze topic moet verwijderd worden, zodat
ik moet wachten voor toestemming :+

Verwijderd

Topicstarter
Drake schreef op donderdag 09 december 2004 @ 20:53:
hout!!, kwestbaar, zwaar, ruikt, isoleerd (zowel geluid wat weer nuttig is maar ook veel warmte wat niet nuttig is), en ziet er niet profi uit.

maar indien je weinig ervaring hebt zou ik toch met hout beginnen aangezien het ook goedkoop is en makkelijk te bewerken.

mooier zou zijn om kunstof of alluminium te gebruiken maar bijde zijn lastiger te bewerken en ook vrij kostbaar in grote aantallen.
Ah mooi, goede reply.
Is inderdaad brandbaar. Ik lak het wel helemaal en maak zoals je kunt zien veel luchtgaten in de voeding behuizing. Ook plaats ik dat witte (volgens mij beschermingsplastic) uit de voeding aan de binnenkant van het hout. Je zal trouwens het hout niet meer herkennen als de voeding compleet is.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 09-12-2004 20:59 ]

• Jazzle
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
jullie zeggen wel allemaal dat hij het niet volgens de *regeltjes* doet, maar er staat ook duidelijk in de FAQ dat je niet moderatortje mag spelen. Wat jullie nu wel doen dus :+

• Micha
  • Niet online
Heb je trouwens er wel rekening meegehouden dat een voeding een vrij belangrijke rol speelt als outtake....?
Je heb hem nu ondering geplaatst. Aangezien warmte naar boven stijgt en je voeding als outtake juist beneden zit verliest deze gedeelte lijk zijn functie. Ook zal de warmte van je voeding omhoog gaan en langs je cpu stromen.

Die gaten boven in je voeding zullen dus alle hitte naar boven door laten gaan.

[ Voor 25% gewijzigd door Micha op 09-12-2004 21:03 ]

Verwijderd

Topicstarter
Had ik niet eens gelezen, sorry. In ieder geval... Thanks! :P
MicDis schreef op donderdag 09 december 2004 @ 21:01:
Heb je trouwens er wel rekening meegehouden dat een voeding een vrij belangrijke rol speelt als outtake....?
Je heb hem nu ondering geplaatst. Aangezien warmte naar boven stijgt en je voeding als outtake juist beneden zit verliest deze gedeelte lijk zijn functie. Ook zal de warmte van je voeding omhoog gaan en langs je cpu stromen.
Tja dat is wel waar. Ik denk wel dat dat redelijk wordt tegengehouden omdat de intake tegenover de outtake staat. En de stroming van de fan krachtiger zal zijn dan die van de hitte stijging.

[ Voor 61% gewijzigd door Verwijderd op 09-12-2004 21:05 ]

• Tonio
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Tonio

terrible gibberish

(overleden)
niet goed gelezen :)

[ Voor 97% gewijzigd door Tonio op 09-12-2004 21:05 ]

D200|F90x|Leica M6|Yashica T3|Hasselblad 503cx
Nikon: 12-24/4|17-35/2.8|10,5mm/2.8|30mm/1.4|50mm/1.4|85mm/1.8|SB-800|SB-24|SB-26|MC-36
Zeiss: 80mm/2.8 50mm/4 ZM: 35mm/2
When the going gets weird... the weird turn pro

• AcouSE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09:15

AcouSE

Swedish Chef

Mjah... mailen en dan 10 minuten later een topic openen? Ik ben ook maar een mens hoor :(

Je aanvraag in SeM is gewoon in behandeling.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.