Toon posts:

[XP] Installatie geeft hal.dll melding*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit met een raar probleem met mijn computer. De afgelopen tijd crashte hij namelijk zomaar en wanneer ik wou resetten gaf hij een error dat hij bestanden uit system32 map miste.

Ik dacht dat dit een probleem met mijn harde schijf was maar nadat ik vandaag een nieuw HD heb gekocht blijf problemen ondervinden.

Het eerste gedeelte van XP installeren gaat allemaal goed, todat de computer moet herstarten. Op dat moment krijg ik de volgende foutmelding:

Windows kan niet worden gestart omdat het volgende bestand is beschadigd of niet gevonden kan worden.
windows\ system32\hal.dll

installeer het bestand op nieuw en herstart windows.

Het zijn iedere keer weer andere bestanden die hij mist maar steeds in de sys32 map.

Heeft iemand een idee hoe ik dat kan oplossen zodat ik windows wel kan installeren en wel een stabiel systeem draai?

• Mr.Nobody
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
test je geheugen eens, ik heb vorige week nog iemand geholpen met precies hetzelfde probleem
als dat het niet is, check je ide kabel.

voor memcheck: http://www.memtest.org/

[ Voor 14% gewijzigd door Mr.Nobody op 09-12-2004 20:33 ]

Opensource delphi componenten (http://www.delphi-jedi.org)

• ReZ1987
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20:25
Heb je hier misschien wat aan? :)
XP_haldll_missing

edit:
Of eventueel Google nog

[ Voor 43% gewijzigd door ReZ1987 op 09-12-2004 20:34 . Reden: Toevoeging :) ]

Death Knight Zaebor(80), Warlock Thortur (80) en Druid Galithor (80). Retired.

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15-04 22:07

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Of misschien is er iets mis met je XP-cd. Heb je al eens een cd van iemand anders geprobeerd?

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al een andere XP versie geprobeerd. werkt niet.
Verder is het niet altijd het bestand hal.dll dat mist.... soms mist ie weer andere bestanden.

Ik ga nu gelijk ff de bekabeling checken....

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Is dit overigens de enige harddisk die er in je PC zit? :)
Verder is de tip van Mr.Nobody ook een goede - bij installatie problemen kan het nooit kwaad om even geheugen problemen uit te sluiten :)

Verwijderd

Topicstarter
Gister kreeg ik het ineens voor elkaar om windows te installeren. Zonder dat ik echt iets specifieks had gedaan. Nu staat windows er op maar blijf ik met problemen zitten. Computer crasht zonder reden, wanneer ik compu opnieuw start kan ie m niet opstarten en krijg ik nog steeds dezelfde foutmeldingen.

Vanacht heb ik de hele nacht mn computer aan t testen gezet op zn geheugen maar nix kunnen vinden. Alle bekabeling gecheckt ook nix. Mn geheugen dr ff uit gehaald en opnieuw dr in gezet, ook niet.

Het is de enige HD die er in zit.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 10-12-2004 10:12 ]

Verwijderd

Topicstarter
Inmiddels denk ik dat ik iets verder ben. Het probleem zit het in de warmte van de computer. Wanneer mn kast open staat is er nix aan de hand. Zodra deze dicht is krijg ik de foutmeldingen....

Heeft dit te maken met mijn processor die te warm wordt?
Pagina: 1