Toon posts:

Restlevensduur van Asus L3800C accu??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het forum en Google er naar afgezocht en geen bevredigend antwoord gevonden.
Toen ik hum in oktober 2002 kocht kon ik er ruim 2 uur mee werken (internet, office), nu is de capaciteit van de accu terug gelopen naar ca 1.5 uur. Vers gecalibreerd. Jammer genoeg heb ik geen curve bij gehouden, dan had ik wellicht zelf een betere voorspelbaarheid gehad... maar hebben jullie ervaringen hoe lang het nog duurt voordat het bijv nog 1 uur is of andere ervaringen met het teruglopen van de capaciteit?
Ik zit vaak aan de stekker, wel gunstig met Li-Ion accus, maar hij loopt ook geregeld meer dan 50% leeg, zelden helemaal leeg.
Extra reden naast mobiel te kunnen werken: verkrijgbaarheid van de accu nu versus over pak hem beet een jaar na nu.
Denk nog niet na over een andere laptop: bevalt prima zo... dus dat is geen optie!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:52

Exirion

Gadgetfetisjist

Na 2 jaar 25% capaciteitsafname? Ik vind het eigenlijk keurig :o
Die van mij (Asus M2400N) ging in 1,5 jaar tijd van 6 uur naar 4,5 uur.
Accu's zijn niet zelden na 2 a 3 jaar helemaal op.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22-01 23:51

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Het is misschien wel zo handig als je erbij zegt hoe vaak je met je laptop werkt, hoe vaak je daarbij de accu erin hebt zitten terwijl je aan de netstroom hangt, en wat je precies voor systeem hebt. Zo is er al iets meer over te zeggen.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Verwijderd

Als je telefoon oud begint te worden wordt de accu ook slecht. Ik heb hier een oude telefoon liggen die vroeger een week meeging, maar nu per dag een keer opgeladen moet worden :D

Mocht je het echt een probleem vinden moet je gewoon een nieuwe accu kopen, maar dat is nou niet om te zeggen lekker goedkoop :/

edit:
De accu's zijn nu nog verkrijgbaar. Maar hoe het met die accu's gaat is niet helemaal te voorspellen. Maar je kan er vanuit gaan dat over een jaar die accu niet al te best meer zal zijn.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 09-12-2004 20:36 ]

Verwijderd

Topicstarter
thnx

* 25% valt mee: dat idee had ik ook al.. :) maar het wordt een keer eindig .. :(
* en is duur zoals genoemd :(
* bijna dagelijks gebruik, tussen 1 tot 4 uren, soms langer, wel vaak & erg wisselend aan het net (meer eraan dan eraf, maar toch geregeld eraf). 's nachts op standby niet aan het net dus (bijna altijd)
* bovengemiddelde gebruiker dus
* accu er altijd in
* systeem: XP meestal vanwege onmisbare running en werkprogs.. Af en toe Fedora (heerlijk...) (512 RAM, extra 2.o slotje USB, wireless Asus 54 MB type, optische muis altijd)
*...

• Kajun
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 26-01 01:34
Wellicht nuttig om deze link door te lezen.

Alle accu's hebben een bepaalde levensduur -- door op netspanning te werken, met aansloten accu, versnel je het sterfteproces enorm. Daarnaast kan een verkeerde oplaadstrategie van invloed zijn op de levensduur. Maar met name (langdurige) blootstelling aan hitte kan schadelijk voor de accu.

[ Voor 60% gewijzigd door Kajun op 09-12-2004 21:53 ]

MKWii : 2750 1247 3905 || Super Metroid Orchestral Game Concert || Secret of Mana Danger!!

Verwijderd

Topicstarter
idd, paar leuke weetjes..
Mocht ik er een kopen: hoe lang ligt ie al op de plank en hoe is ie bewaard..
Als ik hem koop een er is al 15% "weg".....
Effe zwart op wit laten zetten bij de aankoop.... wat ik echt krijg....
thnx!
PS: de zaak waar ik hem kocht is er nog ...

Verwijderd

Topicstarter
Wel weer actueel...
Ergo: destijds geen vervangende accu gekocht en er op gegokt die ie nog een poos mee zou gaan... :) Hij is van oktover 2002 en ik gebruik de laptop bijna dagelijks 's avonds prive en in het weekend.
Stand van zaken: na een paar calibraties dit weekend staat de teller op 50%, maar de praktijk geeft ie aan dat ie nog ca 42 minuten zou werken. Voor een klein klusje nog wel te doen, maar met hopelijk een mooie zomer in het vooruitzicht niet even 'een poosje langer in het weekend of s avonds op het bankje zonder snoer buiten zitten.....

Ik ben een poos aan het surfen geweest, maar de l3800c accu is op nog maar enkele plaatsen te koop en vast van "belegen" dus verouderde kwaliteit...
Dus ik ben op zoek gegaan naar losse 4400mAh batterijen, ze zijn ca 6 cm lang en iets dunner dan 2 cm, ds geen C of Baby type, helaas.. Afmeting: exact weet ik het nog niet, want ik heb mijn pack nog niet gesloopt.. ;)
Weet iemand een adres voor 8 van dit soort accu's of zijn het OEMs die niet los geleverd worden?
Een alternatief is en goedkopere 8-cell accu-pack van welk type notebook dan ook te kopen en de batterijen over te zetten.
Tips of andere ervaringen welkom!
PS: de l3800c bevalt nog prima...

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 17-04-2006 08:07 ]

Pagina: 1