aargh! waazug gedoe met oude p2

Pagina: 1
Acties:

• slacksoff
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:03
ik heb een celeron300 op een shuttle HOT661 moederbord. hij doet het normaal op 100 mhz op mijn bh6. maar nu wou iemand wel ruilen met zijn p2 [met een beetje bijbetaling aan zijn kant]

nou hebben we die celeron op zijn p2b aan de gang gekregen. en heb ik die p2-300 mee naar huis gekregen. maar nou doet ie het niet in dat stomme shuttle moederbord. GRR wat zou het kunnen zijn. als ik hem aan zet gaat de voeding draaien. dus ook alle fannetjes en harddisk enzo. maar ik heb geen beeld. helemaal nix. ik heb al 2 vidkaarten geprobeert dus daar ligt het niet aan. geheugen even aangedrukt. ligt het ook niet aan.

hij heeft cpu-PNP dus het voltage zou die moeten vinden. voor de rest dezelfde instellingen als de celeron toch? 4.5x66

maarjah. er gebeurt dus nix.

suggesties iemand?

• KingNothing
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-01-2024
Is die Pentium 2 toevallig niet defect ofzo? Zou normaal gesproken toch moeten werken dacht ik zo.

Die-hard Brexiteer

Verwijderd

Een p2 300 is toch snelelr dan een celly 300????

• Gallus
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10:37

Gallus

Cheesy

@300 als het goed is wel ja.

All I want is a warm bed, a kind word and unlimited power.

• slacksoff
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:03
aargh ik had hem eindelijk aan de gang.....
zat iets scheef bij de ide kabels... ik dat gefixt.. alles er weer netjes in.. zet ik hem aan.... lampjes gaan branden maar doven weer uit... ik denk WTF!

hoor ik frrrzzzzz... poef! dikke steekvlam uit mijn voeding. AARGH! nou weet ik dus niet of alleen de voeding kapot is of dat het hele zwikkie is doorgefikt. ik word hier wel moe van hoor.

enneuh... ja die p2-300 is sneller dan een celeron. maar een celeron@100mhz=450 is vaak weer sneller dan een p2-450. dusseeh ik vind het wel een goede ruil [als ik het aan de praat krijg :-(