Geheugen maakt krakend geluid

Pagina: 1
Acties:
  • 144 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webcrusader
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 31-03 15:33

Webcrusader

Webcrusader[NL]

Topicstarter
Tijdje terug dacht ik dat mijn processor geluid maakte....maar vreemd genoeg was het de processor niet....maar volgens mij het geheugen....telkens als die wat doet dan maakt hij een krakend geluid......

Heb gezocht maar kon niet echt een topic vinden waar dit probleem ook was.

Pc specs.

Pentium 4 3200
MSI 848P Neo-V
512 MB 333 mhz

Kan een geheugen een irritant geluid maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willy1986
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
8)7 ik denk dat dat de hdd is... dan issie aan het "swappen"

weet je cker dat het geheugen "kraakt" 8)7

memtest gedraaid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Ik denk eerder dat het je harde schijf is :Y)

Edit: Net te laat :X
Of de Israeliers zijn hun speeltjes aan het testen :P http://www.tweakers.net/nieuws/32379/

[ Voor 65% gewijzigd door fsfikke op 09-12-2004 19:52 ]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneUp
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08-05-2024
Kraken gebeurt voor zover ik weet alleen bij bewegende onderdelen (harde schijf, fans etc)

Maar geheugen wat kraakt heb ik nog nooit gehoord/meegemaakt.

People are just like trees. They fall down when you hit them mutiple times with an axe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webcrusader

Webcrusader

Webcrusader[NL]

Topicstarter
Nee het is niet de HD...het is volgens mij echt het geheugen....nou maakt me dat geluid niet zo veel uit...maar toch wil graag weten waar het vandaan komt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oheng
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-06 07:24
Kan ook een speakertje op je modem of moederbord zijn.

Je geheugen is namelijk 100% van de tijd bezig. Niet af en toe.

[ Voor 39% gewijzigd door oheng op 09-12-2004 19:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnT
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-10-2021
dus hij heeft gelijk -extern- geheugen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Nee geheugen en CPU kunnen geen geluid maken :P
Het geen er geluid kan maken binnen een PC:
• Optische drives
• Harde Schijven
• Fan's
• Elco/ spoel/ combinaties daarvan (Op je moederbord en in je voeidng)
• En de geluidskaart :+

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat had ik ook met mijn Asus A7V8X-X... Als je de muis beweegde, -alleen bij bepaalde programaatjes- dan kraakte hij met het ritme van je muis zeg maar :+
Ik ben er nooit achter gekomen wat het is. Ik dacht dat het gewoon aan het moederboard lag. Maar het kan ook best het geheugen zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webcrusader

Webcrusader

Webcrusader[NL]

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 09 december 2004 @ 19:53:
Dat had ik ook met mijn Asus A7V8X-X... Als je de muis beweegde, -alleen bij bepaalde programaatjes- dan kraakte hij met het ritme van je muis zeg maar :+
Ik ben er nooit achter gekomen wat het is. Ik dacht dat het gewoon aan het moederboard lag. Maar het kan ook best het geheugen zijn..
Dat heb ik ook idd, en als ik data aan het kpieren ben maakt die het zelfde geluid, en het is zeker weten niet de HD!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Countess
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09-07 15:41
onboard geluids zeker?

meestal is dat gewoon interferentie.
ergens liggen wat geluids lijnen te dicht bij data lijnen en dus hoor je je data gekopieerd worden.
ik hoor het wel vaker om moederboarden met goedkoop onboard geluid.

[ Voor 54% gewijzigd door Countess op 09-12-2004 20:01 ]

mijn spelling is niet best, maar wel beter als je haar. ga jij je ook verbeelden dat mensen rare dingen over je spelling gaan zeggen als hun haar er niet uit ziet? andrelon helpt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Het enige geheugen dat geluid maakt komt uit zo'n kleine MP3 speler. :)

Countess kan gelijk hebben, ook je PC-speaker, een intern modem of geluidskaart kan soms reageren op je muis e.d..

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat ligt aan je moederbord: MSI Neo-V

Ik bouw per week ongeveer 30 computers met zulke moederborden en 9 /10 hebben het probleem dat hij 'op het ritme van je muis' meepiept/sist. Processor type maakt niet uit, ik ervaar het ook al van de Northwood 2.8 1m tot de Prescott 3.2 1m,
Het ligt dus niet aan het geheugen. Ook ECC geheugen is de oplossing niet. Het ligt er gewoon aan dat het (netjes gezegd dan) 'budgetair verantwoord bord' is.

Misschien is het je nog niet opgevallen, maar over het chipset nummer van de Neo-V zit een rode stikker geplakt dat het een 848P zou zijn. Ik denk dat het een 'begrenst' bord is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Webcrusader schreef op donderdag 09 december 2004 @ 19:55:
[...]

Dat heb ik ook idd, en als ik data aan het kpieren ben maakt die het zelfde geluid, en het is zeker weten niet de HD!
Ik weet bijna 100% zeker dat het de stroomvoorziening van de processor is.

Die rits Condensatoren, mosfets en inductoren bij de CPU in de buurt dus. Met name inductoren willen nog wel eens bij bepaalde belasting gaan meeresoneren, dan kan krakend, fluitend, tikkend of zoemend klinken.

Niets om je zorgen over te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwartoog
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-08 21:54
Op de een of andere manier is ook een niet-bewegend onderdeel in staat geluid te maken. Zo had ik jaren terug inderdaad ook een muis die herrie maakte over m'n PC speaker. Bleek dat het kabeltje van de COM poort en van het speakertje tegen elkaar aan zaten. Daarna was het probleem opgelost.

Ik merkte vandaag overigens ook dat de Dell computer op m'n werk ook kraakt als je de muis beweegt. Wellicht de datalijnen die te dicht bij elkaar liggen in combinatie met de gegenereerde flux?

Ook mijn Allied Data Copperjet 816-2P voor m'n ADSL hoor ik continu 'pruttelen'. Hoewel hier nog enige macro electronica inzit klinkt het niet gezond.

Kortom: de bewering dat alleen bewegende delen geluid maken klopt niet. Hoe het komt dat niet bewegende delen geluid maken weet ik ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het geheugen kan wel een geintje uithalen dat de pc kan gaan kraken maar het geheugen zelf dat kan niet gaan kraken of het moet zodanig overhit worden dat het onderhand begint te knetteren... anders maakt geheugen geen gekraak.

Een Harddisk kan dit wel doen bij swappen of zwaar nadenken, een processor zou het ook kunnen zijn als de koelpasta niet echt super is en soms ook door andere oorzaken, maar RAM dat kraakt kan vrijwel niet.

Draai eens memtest86 en PowerMax van www.maxtor.com en test je harddisk.
Je pc speakertje van je mobo (moederbord) aftrekken want die zou ook storing (sluiting) kunnen krijgen waardoor hij gekraak maakt...

Success :9
Pagina: 1