Toon posts:

IP adres Gateway in router

Pagina: 1
Acties:
  • 113 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Een vraag betreffende router in combo met ADSL. Mijn speedtouch staat op spoofing. Als ik mijn router op DHCP zet, dan krijg ie het volgende toegewezen van HCCNet:
IP Adress: 80.100.bla.bla
Subnet Mask: 255.0.0.0
Default Gateway: 195.190.249.89
DNS 1: 62.251.0.6
DNS 2: 62.251.0.7
DNS 3:

Dat pikt mijn router dus niet. Ik kan dan niet internetten.

Als ik hem op static IP zet en bovenstaande adressen invoer, dan zegt mijn router dat het adres van de Gateway niet in hetzelfde subnetmask van het internet IP ligt. Als ik dan 80.100.bla.001 invoer, dan werkt het wel.

Is dit nou de bedoeling, of moet/kan het anders.

Heeft het gevolgen dat die gateway nu een ander adres heeft?

Waarom heb ik deze setup? Omdat ik geen twee keer NAT in mijn netwerk wil.

• Pinyin
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 30-06-2025
Verwijderd schreef op donderdag 09 december 2004 @ 19:40:
Een vraag betreffende router in combo met ADSL. Mijn speedtouch staat op spoofing. Als ik mijn router op DHCP zet, dan krijg ie het volgende toegewezen van HCCNet:
IP Adress: 80.100.bla.bla
Subnet Mask: 255.0.0.0
Default Gateway: 195.190.249.89
DNS 1: 62.251.0.6
DNS 2: 62.251.0.7
DNS 3:

Dat pikt mijn router dus niet. Ik kan dan niet internetten.

Als ik hem op static IP zet en bovenstaande adressen invoer, dan zegt mijn router dat het adres van de Gateway niet in hetzelfde subnetmask van het internet IP ligt. Als ik dan 80.100.bla.001 invoer, dan werkt het wel.

Is dit nou de bedoeling, of moet/kan het anders.

Heeft het gevolgen dat die gateway nu een ander adres heeft?

Waarom heb ik deze setup? Omdat ik geen twee keer NAT in mijn netwerk wil.
80.x.x.x /8 >>netwerkadres = 80.0.0.0
195.190.249.89 /8>>netwerkadres 195.0.0.0

resultaat>> jij en je gateway zitten in een apart subnet. Het netwerkadres dient identiek te zijn, anders werkt het niet.

Verwijderd

Topicstarter
Zover was ik inmiddels ook. Wat ik vreemd vind is, dat ik wel internet heb als ik mijn pc direkt aan de speedtouch hang. Ook dan zitten die gateway en internet IP in twee verschillende ranges maar toch heb ik Internet. Negeert Windows die fout misschien?

Mijn router slikt het in ieder geval niet.

• Pinyin
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 30-06-2025
Verwijderd schreef op donderdag 09 december 2004 @ 19:54:
Zover was ik inmiddels ook. Wat ik vreemd vind is, dat ik wel internet heb als ik mijn pc direkt aan de speedtouch hang. Ook dan zitten die gateway en internet IP in twee verschillende rangers maar toch heb ik Internet. Negeert Windows die fout misschien?

Mijn router slikt het in ieder geval niet.
je windowsbak negeert die fouten niet, die struikelt er ook over. copy+paste je windows ipconfig /all .

Overigens heeft je provider vast wel een helpdesk die je lastig kunt vallen voor je ip-gegevens, dan kun je ze static inkloppen en is het ook goed.

Verwijderd

Topicstarter
Die hebben ze inderdaad, maar daar wordt je niet veel wijzer van. Gewoon invullen zeggen ze. Ja, dus niet...