[XP] Com poorten dicht?

Pagina: 1
Acties:

• El_Quedro
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-08-2025

El_Quedro

Pininfarina

Topicstarter
Hee allemaal,

Ik heb sinds kort een nieuwe telefoon en deze wilde ik synchroniseren via bluetooth en ActiveSync.
Via USB gaat het prima
Ik heb connectie gemaakt via bluetooth en dan krijg je een virtueele com-port erbij.
Nu wilde ik in ActiveSync een com-port aanwijzen waar hij dus ook moet kijken voor mijn telefoon.
En iedere keer zijn alle com-porten 'Not available'.

Naja, uit pure wanhoop maar mijn BTdongle in mijn laptop gezet (die overigens SP1 heeft), en het werkte binnen 5 minuten...

Ik snap het niet meer, en ik wil toch echt met mijn desktop synchroniseren omdat daar mijn mail e.d. op staat.

Gooit SP2 nou mijn com-porten dicht voor de "veiligheid" 8)7 ?
Of is er een andere oorzaak?

• El_Quedro

El_Quedro

Pininfarina

Topicstarter
*schopje*
Heeft niemand een idee?

• Dekaasboer
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 14-04 17:11
Hoeveel com-poorten heeft jouw mobo standaard??

Misschien flipt xp hem als je teveel com-poorten hebt. (programmatjes van mij werden met een max. van 4 com-poorten geprogrammeerd)

Je kan in systeembeheer een com-poort uitschakelen die je toch niet gebruikt

http://axrotterdam.blogspot.nl

• El_Quedro

El_Quedro

Pininfarina

Topicstarter
Mijn desktop heeft standaard 2 com-poorten. (COM1 & COM2)
Voor de rest zijn er 2 com-poorten bij gekomen voor bluetooth namelijk: COM15 & COM18.
1 voor inbound en de ander voor outbound.
Ik vind het verschrikkelijk vreemd, want via mijn laptop werkt het perfect.

En waar precies kan ik kijken of de com-poorten uitgeschakeld staan?
In apparaat beheer staan ze in ieder geval ingeschakeld..

edit:

Ik heb net COM1 en COM2 in apparaat beheer uitgeschakeld, en nu vind ActiveSync helemaal geen COM-porten meer :?
Hoe kan ik trouwens Bluetooth van windows zelf verwijderen? Want de software die bij mijn bluetooth stick zit heeft veel meer mogelijkheden, en ik heb nu 2 bluetooth iconen in mijn Systray |:(

[ Voor 30% gewijzigd door El_Quedro op 13-12-2004 11:48 ]

• Pretorian_
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 23-07-2024

Pretorian_

It's time to burn

beetje laat maar goed.....ik had precies hetzelfde.
wat je moet doen is even naar (start->)deze computer, rechts klikken en dan beheren (manage) en dan apparaatbeheer.
klik op de COM poort die onder Poorten staat met rechts. (die com 15, 16 of wat er van gemaakt is)
klik op poortinstellingen en dan op geavanceerd.
links onder kies je dan COM 3 of COM 4 en dan zegt ie of je dat wel wilt, dan doe je JA.
nu kun je bij active sync de com poort 3 of 4 kiezen.

ga nu op je tel naar active sync en kies connect via bluetooth.

trouwens, bij active sync op je telefoon kun je bij opties -> pc instellingen en geavanceerd (via rechterknop kies je menu -> geavanceerd) kun je ook iets instellen.
vink het vinkje aan en kies voor bluetooth (standaard USB)

zo werkte het bij mij toen weer, succes!

oh ja, die software van de dongle die ik heb heb ik weer afgepleurd. was niets waard.
met active sync werkt het zo prima. ook de passthrough werkt als een tiet over de verbinding "Werk"

[ Voor 12% gewijzigd door Pretorian_ op 17-02-2005 19:16 ]

Blog: De Burgemeester Live | Software en Media ontwikkellaars gezocht bij Innovadis