anti-RSI TB; last van polsen

Pagina: 1
Acties:

• wildow
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 02-11-2025
Ik zit erg veel achter de computer(joh; ja echt :P ). Maar heb de laatste tijd erg veel last van mijn polsen zodra ik een stukje moet typen. Ik typ blind; gewoon met 9 vingers(linkerduim gebruik ik nooit) op het toetsenbord en gezicht op de monitor. Nu zat ik te denken aan een toetsenbord die het lettergedeelte doormidden heeft gesplitst en die onder een andere hoek gezet.

Nu dacht ik laatst dan gaan we gewoon dat proberen, maar de goedkoopste die ik hier in wijde omgeving kon krijgen was microsoft wireless(a 89 euro). Als het werkt vind ik dat maar een schijntje als je bekijkt dat het de pijn in je polsen oplost, maar als het dat niet doet, dan is het wel veel geld.

Nu is mijn vraag: Heeft iemand hier ervaring mee? Iemand toevallig om dezelfde reden een ander toetsenbord aangeschaft?

Netheid is voor de dommen........ een genie beheerst de chaos

• zepp
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

zepp

Don't want a large Farva

Misschien is dit wat voor je: pricewatch: Logitech UltraX Flat Keyboard (PS/2)
Ik had niet echt veel last van m'n polsen maar ik vind dit een stuk prettiger typen.

blaat

• Compusmurf
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16-08-2024
Ik heb er ook wel eens last van maar niet vaak, alleen als ik er al lang achter zit. Heb ook wel eens op die toetsenborden getypt en vind ze zeker fijn maar je meot er wel aan wennen. Zoals ik weet zijn ze ook beter omdat je in een natuurlijkere houding zit.

http://Compusmurf.xs4all.nl

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
Wat jij bedoelt is een ergonomisch toetsenbord.
Het is dat je de naam moet weten om het te kunnen vinden.
Afbeeldingslocatie: http://shop.alternate.nl/prodpic/450x450/n/ntzq03.jpg
Rechtstreeks uit de Pricewatch:
http://shop.sallandautomatisering.nl/default.jsp?pid=4750
http://shop.alternate.nl/...ml/nodes_info/ntzq03.html

Klaar met 20 eutjes :Y)

[ Voor 15% gewijzigd door Rone op 09-12-2004 18:47 ]

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT || PC2: 5800X3D + RTX 3080 || Laptop: 7735HS + RTX 4060

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:20

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Misschien de meest debiele tip ooit, maar zou je dan niet eens wat minder achter dat lor gaan zitten? Zoek een leuke vechtsport uit, Jui Jitsu is lekker breed, of ga zwemmen. Andere bewegingen doen je pootjes goed.

Geloof me, je wilt NIET in een zwaarder RSI stadium belanden (een vriend van mij kan niet eens meer z'n brood zelf smeren).

• Parody
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Een hele mooie die ik ooit hoorde was:
1. zet een fles water naast je neer
2. blijf drinken
3. tap af
4. vul je fles bij (met water natuurlijk! ;)).
5. goto 2

Grote voordeel hiervan is dat je blijft bewegen en nooit echt lang achter je toetsenbord zit. Het grootste probleem bij RSI is dat je telang in dezelfde (gespannen) houding zit. Door regelmatig van je plek te gaan ga je dit tegen. Een verkeerde houding is op zich niet erg, zolang je maar regelmatig in een andere verkeerde houding gaat zitten...

• wildow
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 02-11-2025
Super dat ik zo snel zoveel reacties krijg. Ik kon ook niet op de naam komen, achteraf had ik het wel een keer ergens gelezen.

Ik kom er niet echt onderuit onder mijn toetsenbord gebruik, want heb deze overdag ook geregeld nodig.

Wat die vechtsport betreft: Zou boksen en Judo ook kunnen? hehe; ik weet het er zijn veel mensen die gekluisterd aan de monitor zitten en ik ben dat ook wel in lichtere vorm, maar ga nog steeds naar de kroeg en sport zeker 5 uur in de week.

Ik heb redelijk veel vertaald voor een open source pakket, maar dat doe ik nu ook al (nagenoeg) niet om maar zo weinig mogelijk te typen. Ik ben er ook helemaal niet blij mee. Het is de ene dag erger dan de andere. Nu heb ik geen last bijvoorbeeld met het typen van dit stukje, maar als ik dat gisteren had gedaan, dan had ik wel even een rustpauze genomen tussendoor. Misschien dat ik ook een keer moet gaan kijken naar de hoogte van mijn bureau ten opzichte van mijn zithoogte.

EDIT: Ik bedenk mij net nog wat. Overdag zit ik of op computer 1 of op computer 2. Afhankelijk van of de collega weg is. Stel ik zou een bluetooth ergonomisch toetsenbord aanschaffen(mits die er zijn natuurlijk) en ik koop zo'n bluetooth sticky bij de mediamarkt van belkin. Kan deze dan ook communiceren met het toetsenbord? Met andere woorden, dan kan ik mijn toetsenbord meenemen.

[ Voor 17% gewijzigd door wildow op 10-12-2004 09:51 ]

Netheid is voor de dommen........ een genie beheerst de chaos

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19-02 14:29
Pagina: 1