Ik overweeg om een raid5-array in mijn computer te zetten (promise SX4 of lsi megaraid 150-4), met daaraan 4 maxtor DiamondMax10 schijven. Waarschijnlijk zal deze array wel snelheden in de richting van de 100mb/s trekken (bij het unzippen van rarfiles bijvoorbeeld), en dat komt redelijk dicht in de buurt van de theoretische 133mb/s limiet van PCI.
Het probleem is echter dat ik ook nog een tvkaart, geluidskaart en tweede pci-videokaart aan de pcibus heb hangen, en ik vroeg me af wat er nou gaat gebeuren als de raid5kaart de volledige pci-bandbreedte opeist. Krijg ik dan haperend geluid of videobeelden?
Hardware: Epox 8RDA+ (nForce2), Creative Audigy, Terratec Cinergy 400, Matrox g200 PCI
Het probleem is echter dat ik ook nog een tvkaart, geluidskaart en tweede pci-videokaart aan de pcibus heb hangen, en ik vroeg me af wat er nou gaat gebeuren als de raid5kaart de volledige pci-bandbreedte opeist. Krijg ik dan haperend geluid of videobeelden?
Hardware: Epox 8RDA+ (nForce2), Creative Audigy, Terratec Cinergy 400, Matrox g200 PCI