Toon posts:

Gevolgen maximaal gebruik van pci-bandbreedte?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik overweeg om een raid5-array in mijn computer te zetten (promise SX4 of lsi megaraid 150-4), met daaraan 4 maxtor DiamondMax10 schijven. Waarschijnlijk zal deze array wel snelheden in de richting van de 100mb/s trekken (bij het unzippen van rarfiles bijvoorbeeld), en dat komt redelijk dicht in de buurt van de theoretische 133mb/s limiet van PCI.

Het probleem is echter dat ik ook nog een tvkaart, geluidskaart en tweede pci-videokaart aan de pcibus heb hangen, en ik vroeg me af wat er nou gaat gebeuren als de raid5kaart de volledige pci-bandbreedte opeist. Krijg ik dan haperend geluid of videobeelden?

Hardware: Epox 8RDA+ (nForce2), Creative Audigy, Terratec Cinergy 400, Matrox g200 PCI

• TheBorg
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08-08 17:17

TheBorg

Resistance is futile.

Als je video gaat capturen met een hoge bitrate dan zal de boel wel over de kop gaan ja. Gelukkig kun je de PCI latency aanpassen in het bios, zodat alle aparaten toch nog de benodigde bus tijd krijgen.

Verwijderd

Topicstarter
Hmm, dus met die PCI latency kun je een soort optimale tussenweg zoeken tussen maximale transfer-rate, en toch nog genoeg bandbreedte voor de ander kaarten.

Denk dat ik wel genoeg weet,
Bedankt!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 09 december 2004 @ 18:12:
Ik overweeg om een raid5-array in mijn computer te zetten (promise SX4 of lsi megaraid 150-4), met daaraan 4 maxtor DiamondMax10 schijven. Waarschijnlijk zal deze array wel snelheden in de richting van de 100mb/s trekken (bij het unzippen van rarfiles bijvoorbeeld), en dat komt redelijk dicht in de buurt van de theoretische 133mb/s limiet van PCI.

Het probleem is echter dat ik ook nog een tvkaart, geluidskaart en tweede pci-videokaart aan de pcibus heb hangen, en ik vroeg me af wat er nou gaat gebeuren als de raid5kaart de volledige pci-bandbreedte opeist. Krijg ik dan haperend geluid of videobeelden?

Hardware: Epox 8RDA+ (nForce2), Creative Audigy, Terratec Cinergy 400, Matrox g200 PCI
ik trek met 2x diamondmax al meer dan 100, dus zal idd erg krap worden.. denk idd dat het eerder genoemde wel helpt.. al heb je dan natuurlijk wel minder profeit van je hd's