Toon posts:

Dual channel en P8R800 deluxe

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Onlangs heb ik een nieuw systeempje aangeschaft met o.a.:

- Asus p4 S478 P4R800-V Deluxe ATX
- Intel p4 3.00 GHZ 800FSB 1 MB S478 B
- 2x Kingston 512MB DDR-RAM/400 PC3200

Het probleem is dat pc maar 512MB ziet en geen 1024MB. Iemand enig idee hoe dit kan?
De geheugenstrips zitten in A1 en B1 de blauwe banken dus.

Moet ik iets activeren of een andere handeling doen om toch aan 1024MB te komen?

Alvast bedankt!

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:07

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Staat in de handleiding van je moederbord iets over de DIMM sloten die gebruikt moeten worden om Dual Channel te krijgen?

[ Voor 17% gewijzigd door PD2JK op 09-12-2004 18:26 ]

Toen waren beige computers heel gewoon.

Verwijderd

Topicstarter
Prutz0r schreef op donderdag 09 december 2004 @ 18:25:
Staat in de handleiding van je moederbord iets over de DIMM sloten die gebruikt moeten worden om Dual Channel te krijgen?
Volgens de handleiding moet je ze in Channel 1 DIMM_A1 Blue en Channel 2 DIMM_B1 Blue plaatsen om Dual Channel PC3200 te krijgen.
Heeft het niet iets te maken met Single sided en Double Sided? Want dan moeten ze in A2 en B2.

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08:32

Thandor

SilverStreak

In mijn EPoX 8RDA kan ik geen double en single sided memory in Dual Channel zetten. Hij gaat dan gewoon op Single Channel draaien.
Tweemaal Double Sided werkt wel prima. :)
Tweemaal Single Sided niet getest daar ik maar 1 single sided dimm heb.

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Verwijderd

heb de P4r800 V-deluxe gehad en NIETS als problemen. Het slechtste mobo ooit gezien. Ben overschakeld naar AMD sindsdien. Je kunt altijd krijken of performance settings uitstaan.

en ipv dimm1 en dimm3, dimm2 en dimm 4 gebruiken

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb ze in dimm2 en dimm 4 gezet.... helaas zonder resultaat. Blijft op 512MB staan.

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10-08 09:50

Haan

dotnetter

Het lijkt er op of er 1 geheugenmodule gewoon niet doet. Kijk eens met 1 reepje geheugen wat er gebeurt en daarna met de ander.

Kater? Eerst water, de rest komt later

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben er uit. De winkel waar ik het spul heb gekocht heeft waarschijnlijk een vergissing gemaakt. Ipv 2 x 512mb te bestellen heeft hij 2 x 256mb besteld. Je kent dat wel.... 512mb Kit of 2 pakketje (2x256mb)

In ieder geval bedankt voor jullie reacties!
Pagina: 1