Groupwise onder outlook of met iets vergelijkbaars

Pagina: 1
Acties:

• E-razor1984
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 24-07 21:05
Hoi medetweakers,

Ik zit met een "probleem" namelijk op school draaien ze Novell Groupwise 6.5 voor mail e.d. en ik wil me mail best dagelijks checken maar dan moet ik iedere keer met zo'n irritante webbased mail gebeuren inloggen.
Nu is mijn vraag is het mogelijk om met outlook 2003 in te loggen op een Groupwise 6.5 server om je mail op te halen en te bekijken. Ik weet dat het mogelijk is met een plugin maar die werkt niet onder outlook, maar dit was ook een oude versie namelijk versie 6.0.

Heeft iemand een idee of dit mogelijk is of eventuele andere ideeen

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-08 10:56

Turkish

zhé germans

Ik weet niet of je school het doet maar je kan je groupwise mail meestal gewoon als popservice draaien en dat door je outlook op te laten halen
dus als popserver de url van de webclient en als credentials je gegevens die je in moet vullen in de webclient ;)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Verwijderd

Maak een forwarding rule aan zodat je mail thuis aan komt? Let op: KOPIE doorsturen, want als je die s kwijt raakt thuis, heb je op school nog een exemplaar :-)

Zie hier hoe:
http://www.novell.com/coo...ules_in_webaccess_gw.html

• E-razor1984
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 24-07 21:05
Is er dan niet zoiets als een client, zoals outlook?

Verwijderd

Jawel maar ik denk niet dat je school een licentie heef tom thuisgebruikers daar mee te laten spelen.

een beetje beschaafde eduomgeving mag trouwens wel gewoon GW clients op de desktops zetten hoor... kaart het eens aan bij je eigen IT crew?

• JoetjeF
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10-11-2012

JoetjeF

Mo Chuisneoir

E_razor_2 schreef op donderdag 09 december 2004 @ 18:06:Nu is mijn vraag is het mogelijk om met outlook 2003 in te loggen op een Groupwise 6.5 server om je mail op te halen en te bekijken. Ik weet dat het mogelijk is met een plugin maar die werkt niet onder outlook, maar dit was ook een oude versie namelijk versie 6.0.
De Outlook plugin werkt alleen met Outlook 98 en Outlook 2000. IMAP werkt alleen als het op de server enabled is. Er is inderdaad een GroupWise Client, maar ook dat kan in GroupWise uitgezet worden en bovendien is een web-based client een goedkopere licentie.

Je kan een forward rule aanmaken, maar (ook hier weer) je kan het forwarden van messages naar een internet account uitzetten.

Kortom, praat met de GroupWise beheerder en vraag wat je mogenlijkheden zijn.
Pagina: 1