Toon posts:

Heb een gekoelde videokaart,maar pc valt bij gamen uit

Pagina: 1
Acties:
  • 31 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

ik heb een heel vervelend probleem. Mijn pc valt tijdens het gamen elke keer uit,dit verschilt per keer,soms kan ik een half uurtje spelen,soms valt ie 3 keer uit in 5 min. Ik heb het een en ander al geprobeerd,maar het is nog steeds niet opgelost.

Ik dacht dat het mijn videokaart (sapphire radeon 9800 pro) was,die heb ik overgeclockt,er zat een koeler op (arctic silencer) en deze heb ik vervangen door een zalman heatsink en fan,hij wordt nu beter gekoeld.

Mijn andere temperaturen zijn allemaal in orde, bij full overload cpu : 43 C en geheugen : 34 C

Wat ik me afvraag is kan mijn videokaart kapot zijn,bijvoorbeeld het geheugen ervan door overclocken, of kan het de voeding zijn of is het iets anders. Ik heb trouwens een q-tec 550 W dual fan gold voeding. Ik zit al een paar weken te zoeken maar vind geen oplossing?
Heeft iemand een idee????

Thanks voor de tips alvast

Verwijderd

Probeer je kast eens open te zetten, eventueel als het niet overgaat met een tafenventilator (om oververhitting uit te sluiten). Wat zijn trouwens je voltages (kun je in de bios uitlezen). Als je de videokaart terugklot, is het vastlopen dan over?
En tot slot, wat zijn je andere specs.

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-01 17:00

Turkish

zhé germans

Als hij op stock snelheid loopt heb je dan ook nog reboots? Hoe zit het met je voedingslijnen? probeer eens te meten of je videokaart warm wordt, of zet er tijdelijk een tafelventilator tegen aan om te kijken of dat uitmaakt ;)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Verwijderd

Ik zou zeggen je voeding (check eens je voltage lijnen?), want q-tec voedingen leveren niet die 550 Watt die is aangegeven, veel minder zelfs..

Anyway, zet je kaart eens op normale settings en probeer dan opnieuw ;)

Zie ook 9800(PRO) naar 9800 XT Topic - Deel 6

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb mijn kast al opengezet,maar sowieso is het niet zo warm in mijn kast,ik heb een thermaltake fan systeem erin zitten. De voltages zitten nog binnen het bereik volgens mij:
V core : 1.57 V
+12V: 12.22 V
3.3V : 3.41V
Vcc: 5.07 V
5Vsb: 5.07 V

Mijn verdere spec:
P4 3.0 Northwood
2x512 MB DDR-ram pc 2700
2x80 gig Western Digital
NEC 3500 AD 16x DVD brander
Lite on 40 x cd brander
Zalman heatsink + fan
Thermaltake case fan 2 stuks

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 09 december 2004 @ 18:00:
Ik zou zeggen je voeding (check eens je voltage lijnen?), want q-tec voedingen leveren niet die 550 Watt die is aangegeven, veel minder zelfs.
correct.

@ TS: Ik zou als ik jou was een andere voeding proberen, het liefst van een A-merk(Antec, Chieftec, Zalman, Cooler Master, Tagan, Thermaltake, etc ;) )

• OneUp
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08-05-2024
Al andere drivers geprobeerd? En wat doet hij als je hem weer terug clockt?

People are just like trees. They fall down when you hit them mutiple times with an axe.

• dusty
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 25-11-2025

dusty

Celebrate Life!

Back In Black!
"Je moet haar alleen aan de ketting leggen" - MueR

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.