Toon posts:

Asus A8v via raid probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb sinds gisteren twee 200gb maxtor diamondmax s-ata schijven.
Op deze probeer ik windows xp te installeren.
Ik heb de drivers voor de via controller op een floppy gezet. Als ik de diskette vanuit de windows setup benader zegt hij dat er een fout is op regel 1 van txtsetup.oem en dat de installatie beeindigd wordt.

Wat ik al gedaan heb:
- De s-ata faq doorgelezen
- verschillende floppydrives en diskettes geprobeerd
- Drivers downloaden van internet

dit heeft me allemaal nog niet verder geholpen

Ik weet wel zeker dat de schijven op de viaraid controler zitten want vanaf mijn oude schijf waar nu al windows op staat akn ik er gewoon een partitie op maken en bewerken.

Iemand enig ide hoe ik dit op kan lossen?

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-02 11:41

Turkish

zhé germans

Heb je al eens een andere XP cd geprobeerd, of een andere atapi kabel ;)

Wil wel eens uitmaken, denk niet dat het aan de controller of je drivers ligt, want zover komt hij niet eens in de setup

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Verwijderd

Topicstarter
ik weet zeker dat ales goed aangesloten is want ik kan via windows op een ander schijf wel de array op mn twee nieuwe schijven benaderen, het probleem is echt dat de drivers die op de diskette gezet worden niet werken :(

Verwijderd

je moet ook sata in de bios aan zetten anders werkt het nooit. dat i daar van moet booten

Verwijderd

Topicstarter
ik moet instellen dat ie van mn s-ata schijf moet booten?? Hoe kom ik dan in hemelsnaam in de setup van windows?? 8)7

Het problelemn zit em in de drivers (zoals ik heirboven beschreven heb) iemand hier en idee over???

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-02 11:41

Turkish

zhé germans

Lees mijn post van daarnet nog eens, en geef aan of dat wel/niet geholpen heeft B)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Verwijderd

Topicstarter
Een andere xp cd heb ik helaas niet... ik kan wel de drivers laden van de andere s-ata controller op mn moederbord, dus denk ik niet echt dat het probleem daar ligt.

Ik heb net andere kabels geprobeerd, maar dit bood geen oplossing :(

Verwijderd

Heb je wel een goede diskette gemaakt, je kunt namelijk meerdere diskettes maken met de asus cd

Verwijderd

Topicstarter
ik heb de distekket gemaakt vanuit de map van de via-driver, daarna heb ik het ook nog een keer gedaan met de driver van de asus-website. Deze drivers gaven alebei hetzelfde probleem.

De computer was wel ruim een kwartier bezig met het kopieren naar de diskette.. Is dit te lang en ontstaat de fout dan??

De windows installatie heeft het over een fout op regel 1, op regel 1 staat echter alleen een #
Verderop in het bestanmd wordt uitelegd dat alle text na een # genegeerd wordt... Ik kan het bestand vanuit windows dus wel openen...
Pagina: 1