Toon posts:

2 access points

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleem met mijn netwerk. In het netwerk staan 2 acces points beiden aangesloten op een switch. Ze werken perfect eigenlijk. Maar als ik het probeer door het hele huis dan pakt die niet automatisch de sterkste verbinding.

De opstelling is als volgt.

- Een laptop met windows xp home
- Acces point van unex (met naam: lankamer)
- acces point van inexq (met naam: lan)

Hoe kan ik dit oplossen. Moet ik de twee acces points dezelfde naam geven. Of ligt het aan de instellingen van windows xp.

Verwijderd

Topicstarter
* schopje * niemand die dit weet??

• Night89
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 02-05 18:15

Night89

Als je alles op een rijtje heb

volgnes mij moet je ze idd dezelfde naam geven ( weet het niet zeker ;) )

Met Vriendelijke Groet,

• djack
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-11-2024
Met je huis tuin en keuken WIFI acces points gaat dit niet.
Volgens mij heb je daar AP's voor nodig die roaming ondersteunen.

[ Voor 17% gewijzigd door djack op 10-12-2004 08:39 ]

Because Great minds Think alike

Verwijderd

Topicstarter
Nou het gaat om de:

Inexq HR054g
Inexq hr011b

Ik zou het wel vreemd vinden als het niet kan 2 AP's.

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11:06

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

En wat zegt de manual daar dan over :?
Moeten wij nou voor jou gaan uitzoeken wat jou hardware wel of niet kan ?

Je geeft niet eens aan hoe je ze geconfigureerd hebt (zijn het 2 losse WLAN's of zijn ze gebridged)

Tijd voor een nieuwe sig..

Verwijderd

Topicstarter
ja was er vergeten bij te melden dat ze geen roaming onderstuenen. Maar het zijn 2 losse AP's dus geen bridge.

Verwijderd

en daar heb je het dus:

je hebt geen roaming, dus zijn het twee aparte WLAN's (verschillende SSID). XP pollt continue de sterkste verbinding en bevestigd de verbinding die hem het beste lijkt.

Feitelijk wil je hier dus ofwel een WLAN met roaming functie ingebakken of je xp machine forceren om te verbinden met eén van de twee AP's, ongeacht de sterkte van de verbinding. (waarom heb je er sowieso al twee?).

En als de beginpost nog eens goed lees, lijkt dit al zo te zijn. Je netwerk staat dus goed ingesteld...(anders zou je continue wisselen tussen de Service Sets 8)7 en dan zou je weer een "mijn verbinding valt weg"- topic krijgen)

• shure-fan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09:42
in mijn ogen lijkt het dat je beide ap's het zelfde ssid moet geven en het zelfde kanaal
zo lijkt het mij dat je een goede roaming krijgt met beide ap's

Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi

• lexkam
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-01-2013
shure-fan schreef op vrijdag 10 december 2004 @ 13:47:
in mijn ogen lijkt het dat je beide ap's het zelfde ssid moet geven en het zelfde kanaal
zo lijkt het mij dat je een goede roaming krijgt met beide ap's
Nee, zelfde SSID, maar verschillende kanalen (liefst 2 a 3 kanalen van elkaar verwijderd)
Heb me een rotje gezocht toen ik zelf naar dit antwoord op zoek was >:)

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-06-2025
ftp://ftp.dlink.co.uk/wir...ple%20access%20points.ppt

[ Voor 12% gewijzigd door raymonvdm op 10-12-2004 13:56 ]

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Mij lijkt dat roaming niet zozeer door het AP wordt geregeld als wel door de wifikaart die je gebruikt bij een Asus kaart (laptop) kan je in ieder geval autoroaming instellen, maar waarschijnlijk zal hij pas echt overschakelen bij het wegvallen van de ander.
Dus geen automatische keuze van de sterkste gebeurt nooit want dan kan hij juist gaan jutteren tussen beide met als gevolg storing.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

Verwijderd

De SSID moet overal hetzelfde blijven. dezelfde wep-key ook natuurlijk als je die gebruikt.
Verder moet je op beide ap's een ander channel gebruiken. bijvoorbeeld 10 op de ene en 11 op de andere. Je laptop zou dan het sterkste signaal moeten oppikken en daarmee verbinden.

succes!

Verwijderd

roaming niet door het AP...

jongens, lees even wat documentatie of zo. Bij roaming moet er specifiek vanuit het AP een ' associate ' bericht terug gestuurd worden naar de nieuwe clients. (en een ' disassociate ' van te voren door het andere AP uiteraard).

Aangezien hier is gezegd dat roaming niet ondersteunt wordt door de AP's in kwestie, kan er hier geen gebruik worden gemaakt van roaming. (en anders klopt de eerdere specificatie niet :P )
Pagina: 1