[2003 Server] Poort mappen en firewall

Pagina: 1
Acties:

• Paters
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Ik heb de volgende situatie:

kabelinternet --------Windows2003server -----------PC WindowsXP

Nu wil ik graag op mijn PC gebruik maken van:
WOL (poort 9 (udp))
DC++ (poort 412 t/m 420 (udp en tcp))
Remote Desktop via internet (poort 3389 (tcp))

Ik heb in RRAS deze poorten gemapt naar mijn PC.

Natuurlijk moet ik mijn Windows2003server beschermen en dus maak ik (tijdelijk) gebruik van de firewall die in 2003server zit gebakken. Deze firewall zorgt er echter voor dat alle inkomend verkeer waar niet om gevraagd is wordt geblokkeerd (waaronder dus WOL en Remote Desktop).

Ik heb geprobeerd om bij "static packet filters" bij "inbound filters" te zeggen dat hij dit verkeer moet laten doorgaan. Echter werkt internet en dc++ dan niet meer op mijn PC.

Weet iemand hoe ik toch gebruik kan maken van WOL en RemoteDesktop (via internet) in combinatie met Windows 2003 server?

• Fraggar
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Start -> Administrative Tools -> Routing & Remote Access:
Klik op je servernaam
Klik op IP-routing
Klik op NAT/Basic Firewall
Kies daar de properties van je netwerkkaart die verbonden is met je modem
Kies daar voor het tabblad 'Services and Ports'

Daar kun je je firewall instellingen makkelijk wijzigen.
Je kan bijvoorbeeld 'Remote Desktop' aanvinken en zo dus die poort opzetten.

• Paters
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Dat heb ik gedaan...en daar heb ik ook gezegd dat poort 9 en 3389 moet worden geforward. Echter werkt dit niet. Ik denk dat dit komt omdat de firewall het verkeer blokkeerd (aangezien de firewall zegt: alle inkomende verkeer wordt geblokkeerd als het netwerk niet om dit verkeer heeft gevraagd)

Verwijderd

" alle inkomende verkeer"
+
" poort 3389 forwarden"

poort 3389 is enkel de uitgaande poort van de remote desktop connectie. De inkomende poorten zitten echter in een heel ander bereik. (bijv. 1377). De kans is groot dat je firewall deze poorten ook blokkeert. Het zou inderdaad handiger (pardon: simpeler) zijn om de applicatie als geheel toegangsrechten te geven.

nog een apart poortje opgeven om te verbinden?

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 10 december 2004 @ 09:40:
" alle inkomende verkeer"
+
" poort 3389 forwarden"

poort 3389 is enkel de uitgaande poort van de remote desktop connectie. De inkomende poorten zitten echter in een heel ander bereik. (bijv. 1377).
Nee, zowel in- en uitgaand verkeer van rdc gaat over één poort. Volgens mij ben je in de war met public en private ip's :)

Verwijderd

ik was inderdaad net aan het zoeken naar de edit functie :P

maar wellicht heeft de TS hier meer aan:

http://www.experts-exchan...t_Network/Q_20748119.html
* anders is dit zo'n lege post ;) *
Pagina: 1