Toon posts:

[Peak Ati Radeon 9800 Pro] Performance Problemen*

Pagina: 1
Acties:
  • 40 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Huey,

Ik heb een nieuwe kaart Peak Ati Radeon 9800 Pro, 2 ghz intel p4 celleron. En hij presteerd belabbert!

In bijv CS heeft ie fps drops naar de 40/50 :S, Hij loopt hetzelfde op 32 bit of op 16 bit.

weten jullie wat dit is? Ik ben een beetje teleurgesteld zo in de kaart....

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 02-08 18:33

Nik

Heb je drivers goed verwijderd (met cleaner tooltjes). Heb je de juiste DX versie? Nieuwe drivers? AGP versnelling aangezet? 3D Mark als eens gedraaid?
\
Oftewel, wat heb je al gedaan?

Verwijderd

Heb je de 128-bits of 256-bits versie van een 9800 PRO? Ennuh, een Intel Celeron Processor (=niet hetzelfde als een Intel Pentium processor) is doorgaans nogal traag voor games. helemaal als het slechts een 2 gygahertz Celeron processor is. Misschien is dus je processor de bottleneck?

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 09-12-2004 16:43 ]

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
als je het over cs source hebt kan dat nog best een kloppen, het is namelijk een nogal zwaar spel om te draaien

en btw je hebt of een p4, of een celeron, niet allebij :)

Verwijderd

Wat voor systeem heb je verder? Wat waren je oude fps rating en met welke kaart?
Meer info graag...
En een cellie 2gig is natuurlijk ook niet de bruutste processor die er is. Bottleneck?

• LoeiOrdinair
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20:48

LoeiOrdinair

To Infinity and Beyond

Verwijderd schreef op donderdag 09 december 2004 @ 16:40:
Huey,

Ik heb een nieuwe kaart Peak Ati Radeon 9800 Pro, 2 ghz intel p4 celleron. En hij presteerd belabbert!

In bijv CS heeft ie fps drops naar de 40/50 :S, Hij loopt hetzelfde op 32 bit of op 16 bit.

weten jullie wat dit is? Ik ben een beetje teleurgesteld zo in de kaart....
Heb je nou een P4 of een Celeron?
Als je een Celeron heb dan is dat je probleem. Als het een P4 dan moet je ergens anders naar kijken. Zoals je drivers.

• dusty
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-02 00:06

dusty

Celebrate Life!

Back In Black!
"Je moet haar alleen aan de ketting leggen" - MueR

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een intel celleron p4 1.7 overclocked 2.0 GHZ. Dus gewoon een p4 Intel celleron is de processor. En met mn geforce 2 mx 440 liep ie bijna etzelfde. Iets beter zelfs nog af en toe. Maar als je normaal ergens tegen een muur staat in een game gaat de fps gewoon naar de 100, en dan zakt ie weer onder gamen naar de 50.

300 watt voeding btw.

testen in cs 1.6 btw

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 09-12-2004 16:55 ]

• Turkish
  • Laatst online: 22-07 01:43

Turkish

zhé germans

Die Celeron is een zwaar belabberde cpu om mee te gamen, zeker met de oude willamette core is dat ding gewoon rete traag ;)
Ik weet niet wat voor moederbord je hebt, maar het lijkt me het beste om die cpu zo snel mogelijk te upgraden ....

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Verwijderd

Topicstarter
Jah, maar hoe kan het dan dat ie met mn geforce wel gewoon goed liep :S

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 02-08 18:33

Nik

intel celleron p4 1.7 bestaat niet!

Maar doe eens wat er door mij gezegd is, dat scheelt meestal al! En contoleer je systeem specs nu eens even goed, want met zulke vage antwoorden kunnen we je helaas niet helpen...
Verwijderd schreef op donderdag 09 december 2004 @ 16:57:
Jah, maar hoe kan het dan dat ie met mn geforce wel gewoon goed liep :S
Lees eens bovenaan de pagina, kijk welke versie je hebt 128 of 256 bits Radeon, én naar je AGP settings enzo.\

Dat een MX wel goed loopt, zegt helemaal niets, - het is immers een andere kaart!

[ Voor 47% gewijzigd door Nik op 09-12-2004 16:59 ]

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:47

Thandor

SilverStreak

Een P4 Intel Celleron ?

Het is een Celeron óf een Pentium IV.
Een Celeron 1,7GHz kan nl. niet gebasseerd zijn op een P!!!.

Als je nog duidelijker wilt zijn moet je vertellen welke Celeron je hebt. Er zijn verschillende soorten Celerons, onder andere een Celeron "C" en een Celeron "D".

De Celeron Mendocino was nog redelijk te pruimen t.o.v. een Pentium II Deschutes. De Celeron Coppermine (afgeleid van de P!!!) gaat ook nog wel t.o.v. een AMD Athlon/Pentium !!! Coppermine

De Celerons die erna kwamen zijn (op de Celeron "D") na uiterst belabbert. Als jij jouw Celeron op zou kunnen voeren naar 2,4GHz is zelfs een Duron 1600 nog sneller.

Hier kun je meer info vinden over de specificaties van de processoren
geforce 2 mx 440
Is het een GeForce 2 MX400 óf een GeForce 4 MX440 :?

Daarnaast is het vergelijken met FPS tussen een GeForce 2MX 400 of een GeForce 4 MX 440 en een Radeon 9800 Pro (128 of 256 Bit ) niet goed te doen.
Spellen zullen op die GeForce 2/4 met een veel lagere beeldkwaliteit draaien dan die Radeon 9800 Pro, ook al heb je met beide kaarten de instellingen op het hoogst.

[ Voor 47% gewijzigd door Thandor op 09-12-2004 17:06 ]

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Verwijderd

Topicstarter
In mijn aparaat beheer zie ik :

Intel(r) Celleron(r)

Syteem info :

x86 Familie 15 model 1 stepping 3 genuineintel 1700 MHZ

Verwijderd

Ja daar staat toch nergens dat het een p4 is...

ligt gewoon aan de celeron..

Verwijderd

Topicstarter
Dus als ik een nieuwe processor derin zet, loopt het allemaal dan wel weer soepel ? Raar dat het aan die celleron kan liggen....

BTW breng ik zo schade aan de kaart?

• PilatuS
  • Niet online
als je er een nieuwe proc inzet zal ie zeker wel beter lopen, en nee, je kan de kaart niet slopen door de proc te vervangen

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:47

Thandor

SilverStreak

Celeron is met 1 "L" ;).

De Celeron is zeker traag.
Draai eens een benchmark, neem bv. 3Dmark2001 én 3Dmark2003. (Futuremark)
Draai hem een keer op 2GHz en draai hem een keer op 1,7 óf 1,5GHz.
Post de scores dan hier, en vergelijk :)

En ojah, die CPU (Celeron) is nog een oude 0,18 Micron CPU.
De eerste Pentium IV's (Willamette) waren 0,18Micron. Die Pentium IV's waren erg traag.
Een Pentium !!! kan zo'n Pentium IV Willamette er makkelijk uittrekken. Een Athlon 1400MHz kan met games een Pentium IV Willamette makkelijk bijbenen.
Een Celeron is een budget versie van de Pentium IV. Die Celeron is dus nog trager.
Als ik de keus had tussen een Celeron 1,7GHz @ 2GHz of een Duron 1200MHz @ 1400MHz, dan had ik meteen die Duron genomen.

[ Voor 50% gewijzigd door Thandor op 09-12-2004 17:30 ]

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb btw een biostar m7SFX Intel PIV moederbord, processor socket 478

en ik bedoelde met mollen van mn kaart, als ik em zo laat lopen met zule instellingen

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 09-12-2004 17:32 ]

• Turkish

Turkish

zhé germans

Post ook wat voor moederbord je hebt, als je een 'oudje' hebt met een 845 chipset en SDRAM geheugen dan zou ik niet gelijk upgraden, aangezien je dan gelijk een nieuwe bottleneck in je systeem hebt, namelijk je mem/chipset ;)

Verwijderd

Topicstarter
Er staat bij :

--chipset--
SiS 650/961
266 MHZ FSB

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 09-12-2004 17:35 ]

• Turkish

Turkish

zhé germans

Zover ik weet ondersteund die chipset en dus jouw moederbord alleen 400 MHz FSB cpu's (dat zijn niet de snelsten). Verder zou je pc DDR mem kunnen ondersteunen, maar dan moet je wel even kijken wat voor moederbord je hebt.

Dus eigenlijk ligt jouw probleem niet aan je videokaart, maar aan de rest van je hardware ;)

Verwijderd

Topicstarter
mmmzz jah..... Ik heb binnenkort weer wat geld, Maar wat kan ik dan het beste kopen? AMD /p4?

Moet ik mn voeding niet vervangen?
Wat voor moboen info enzow?
Wat voor processor en merk?

DAnku!

Verwijderd

Turkish schreef op donderdag 09 december 2004 @ 17:52:
Dus eigenlijk ligt jouw probleem niet aan je videokaart, maar aan de rest van je hardware ;)
Lichtpuntje: vóór je die geforce MX verving lag het ana je HELE computer, nu alleen nog maar aan je processor, geheugen en moederbord. Als je een 5400 rpm schijf hebt (of.. FAT32 gebruikt) dan is dat ook nog een bottleneck.
Maar je videokaart kan in een beschaafde bak bijvoorbeeld doom3 op 1280x1024 nog net wel, net niet hebben en halflife 2 loopt op 1280x1024 gewoon uitstekend, ook in drukke plekken met een hele kudde ventjes in beeld. Ik heb zo'n zelfde kaart als jij maar op een p4-3,2 (geen celeron, gewoon een echte processor) met 4x512 MB ddr/400 in dualchannel mode en ik denk dat je op mijn PC met jouw OUDE geforce MX nog betere framerates gaat halen dan met je huidige PC en Radeon 9800. de tijd dat de videokart de enige bottleneck in je PC was is al een poosje voorbij en in jouw PC zitten zo te zien alleen maar bottleneck onderdelen. Er is misschien geen goedkope manier om dit op te lappen: ga alvast sparen, en laat je door iemand met verstand van wat er onder de kap gebeurt adviseren voor je spulletjes gaat kopen. Zo te zien raak je snel de weg kwijt, en het zou natuurlijk spijtig zijn als je een berg geld uitgaf aan nieuwe stukjes PC die dan vervolgens niet optimaal konden werken vanwege één goedkoop onderdeel waarvan je niet doorhebt dat het belangerijk is.

Verwijderd

Topicstarter
mmmzz.. Jah dat is lekker denk ik een kaartje te kopen kank weer ffkes vooruit...

|:( |:( |:( |:(

Watis goed genoeg om mee te gamen fatsoenlijk, want ik ben niet opzoek naar dingen van honderden euro's. een 2.6, 2.4. En Mobo gewoon goed genoeg. vind ik al goed genoeg. En wat voor mobo die voldoende is?

danku!

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 09-12-2004 18:28 ]

• ChangeLife4Ever
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21:24

ChangeLife4Ever

owned by above

Wil je iets leuks hebben?

Koop een Asus P4S800D-E Deluxe en een Celeron D330 en clock deze over naar 3,7 Ghz!!

'k Denk dat je processor dan niet direct de bottleneck zal zijn ;)

remember your end, someone owns us

• Skyline GT-R
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 28-07 06:51

Skyline GT-R

RB26DETT

Haal je een Pentium 4 2.8GHz, een MSI 865PE Neo2 Platinum en 2x256MB DDR400, dat kost wel wat, maar dan heb je wel een leuk systeem, en misschien ook nog voeding vervangen ;)

Verwijderd

Topicstarter
whaahah dat kan ik ook fatsoenlijks en alsk meer heb beterr spul.

Er staat in me bios agp op 64 mb :S, ik ga nu testen op 128

Verwijderd

Topicstarter
Maakt bijna niks uit.... Iets hogere FPS

• dusty
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-02 00:06

dusty

Celebrate Life!

Dit gaat meer richting vragen over "wat voor computer moet ik kopen" dan het oorspronkelijk probleem, het lijkt mij duidelijk dat er genoeg informatie is gegeven, en je dus zelf de rest van de informatie wel kan vinden via de search.

Back In Black!
"Je moet haar alleen aan de ketting leggen" - MueR

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.