Toon posts:

[XP] Remote Procedure Call is onverwacht afgebroken*

Pagina: 1
Acties:
  • 38 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik krijg wanneer ik de pc opstart de melding:
Remote Procedure Call in onverwacht afgebroken
En me pc start dan weer na 1 minuut opnieuw op.
Is iemand bekent met dit probleem of weet iemand hoe het optelossen valt?
Alvast bedankt...

BTW: Er word ook nog iets over NT AUTHORIZATION\System gezegt...

Verwijderd

W32.Blaster.Worm virus? :>

Click Start, Run and then type: shutdown -a om je shutdown te cancellen.
Vervolgens Microsoft updaten en virus-scannen :)

[ Voor 62% gewijzigd door Verwijderd op 09-12-2004 16:34 ]

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 31-01 11:11
Gokje , Blaster virus.

Zorg dat je je updates doet. En kijk even in de FAQ, staat het uitgebreid beschreven.

Abort, Retry, Quake ???

• leon1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:51
Waarschijnlijk is het deze fout: Windows Operated Systems - FAQ, heb je zelf uberhaupt al eigen resarch gedaan?

Verwijderd

Topicstarter
Tja sorry, ik was helemaal in paniek want ik heb nl. zaterdag lan party en zag die al helemaal voorbij gaan, daarom had ik niet eerst zelf gezocht, ik ga het nou proberen, en dan maar hopen dat het lukt:)

Verwijderd

Topicstarter
Die link die in die FAQ staat is nog voor SP1 mijn pc geeft aan dat hij hem hier niet op kan installeren:S heeft iemand hier mischien oplossing voor?

• under-world
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-01-2025

under-world

ooh-la dots

Verwijderd schreef op donderdag 09 december 2004 @ 16:56:
Die link die in die FAQ staat is nog voor SP1 mijn pc geeft aan dat hij hem hier niet op kan installeren:S heeft iemand hier mischien oplossing voor?
Gebruik je wel een orginele Windows Licentie??

Verwijderd

Topicstarter
Ja, ik d8 van wel, hij is laatst nog weg geweest voor reparatie en toen hebben die computerjongens windows xp er weer op gezet, ik kon wel gewoon alle updates downloaden...

Verwijderd

Topicstarter
zou die patch wel lukken als ik SP2 ff verwijder?

Verwijderd

waarom zou je sp2 verwijderen? Die fix zit gewoon in sp2 ingebakken, dus het lijkt me niet dat dat het probleem is....

Verwijderd

Topicstarter
hmm.. dan weet ik het ook niet meer, ik zal morgen die computerwinkel is bellen of hun wel een legale versie erop geinstalleerd hebben...

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 09 december 2004 @ 17:30:
waarom zou je sp2 verwijderen? Die fix zit gewoon in sp2 ingebakken, dus het lijkt me niet dat dat het probleem is....
Maar hoe kan ik die worm dan hebben binnengekregen...?

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 09-12-2004 18:56 ]

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Momania heeft daar ooit een hele post van gebakken :+, in dat rijtje links staan nog wel wat handige tips. Als dat venstertje trouwens weer komt, doe dat start -> uitvoeren-> shutdown -a :)

momania in "RPC Error in XP, sluit af na 60seconden...."

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

Verwijderd

Topicstarter
hmm... maar dat verklaart toch niet waarom ik deze fout krijg:

Afbeeldingslocatie: http://kvin.nl/plaatjesonline/upload/images//pic909.JPG

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 09-12-2004 19:13 ]

Verwijderd

dan draai je dus sp2 al.....

Verwijderd

Topicstarter
Ja, maar telkens als ik de pc opnieuw opstart blijf ik de melding van Remote Procedure Call is onverwacht afgesloten krijgen en ik heb ook al met mcaffe stinger gescant maar die kon nix vinden...

Verwijderd

Topicstarter
kheb net die patch geprobeert te installeren op me laptop(daar weet ik cker dat windows legaal is) maar daar krijg ik zelfde fout, probeer nu met symantec te checken en als dat niet lukt installeer ik windows wel opnieuw..

Verwijderd

windows opnieuw installeren zal je niet lang qua tijd verder brengen.
Ik zou er eerst eens een firewall opzetten en of de wall van xp zelf aanzetten.

Verwijderd

Topicstarter
die heb ik altijd aanstaan, alleen vanmiddag vlak voor dit probleem had ik hem 10 minuutjes uitstaan omdat ik ergens mee bezig was en toen is het denk ik gebeurt...

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

NAAB,

Als je zelf de laatste reactie hebt geplaatst, zou je dan aub je post willen editten in plaats van een nieuwe reactie te plaatsen?
Bedankt :)

Verder - welke melding krijg je nu *precies* ?

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 31-01 11:11
Ga eens kijken bij Housecall van Trend Micro.

Online virusscanner, en een goede.

Draai in safe mode met netwerk ondersteuning proggie van www.hitmanpro.nl eens, dus eerst downloaden en setuppen, dan safe mode en draaien, en zet vinkje bij mcafee stinger aan.
(edit: lees net dat je stinger al geprobeerd hebt)

Kijk dan nog eens.

[ Voor 8% gewijzigd door aZuL2001 op 10-12-2004 00:40 ]

Abort, Retry, Quake ???

Verwijderd

Topicstarter
Kheb net met symantec gekeken en ik heb het bestand gevonden, maar dat kan ik niet deleten omdat ik niet genoeg rechten heb... wat kan ik hier aan doen?

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 10 december 2004 @ 11:19:
Kheb net met symantec gekeken en ik heb het bestand gevonden, maar dat kan ik niet deleten omdat ik niet genoeg rechten heb... wat kan ik hier aan doen?
Ik neem aan dat je administrator bent?
Opstarten in veilige modus, en dan kijken of je de bestanden wel kunt verwijderen.

Verwijderd

Topicstarter
En hoe kom ik in veilige modus?

• magic45
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10-04 15:01
F8 tijdens booten van Win XP

• almar
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 24-04-2024
f8 tijdens booten en dan met netwerkmogelijkheden kiezen...

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Misschien zou je eerst de mogelijke oplossingen. zoals gevonden eens kunnen proberen :) Blaster hoeft niet per se weg te zijn als je er tegen gepatcht bent. Als je dit niet correct hebt verwijderd maar wel gepatcht is het naturlijk nog gewoon aanwezig. Misschien is het ook wel iets anders.

Het toewijzen van gebruiksrechten is iets wat je als tweaker mijn inziens wel moet kunnen. Ook het benaderen van veilige modus is iets wat je met een enkele zoekopdracht zo zou kunnen vinden.

Zou je Windows Operating Systems - Policy en Windows Operating Systems - FAQ nog eens goed door willen nemen? Hierin hebben we exact uitgelegd wat we verwachtenin Windows Operating Systems :) forumbreed is dit na te lezen in Algemene gedragsregels (Netiquette) :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.