Toon posts:

Op netwerk verplaatsen of rename = BSOD

Pagina: 1
Acties:
  • 115 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een asus pundit-r die ik via het netwerk beheer (extern bureaublad)
Als ik gewoon via mijn pc (zonder extern bureaublad) via netwerklocaties bestanden wis of neerzet heb ik geen probleem als ik nu een bestand rename of verplaats (of bijv te snel ga met mijn muis en een map in een map plaats) dan loopt deze pc vreselijk vast.
Hoe kan dit nou aangezien deze pc helemaal die bewerking zelf hoeft te doen toch?

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-05 23:54

leuk_he

1. Controleer de kabel!

in de faq va WOS staat het een en ander over BSOD

Windows XP en 2000 BSOD guide

begin daar eens.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Verwijderd

Topicstarter
Het is een fout in SAVRT.SYS
Dat is dus van mijn norton antivirus heel vreemd
is dus niet in die FAQ te vinden.
Raar dat het komt met verplaatsen of renamen!?

Verwijderd

Het kan heel goed komen door NAV. Mijn BSOD toen wees op OC-en. Was ook wel zo, maar alles naar standaard en het probleem bleef. PC geformatteerd, na de tijd hetzelfde probleem. Toen maar eens zonder NAV geprobeerd, en het probleem was opgelost. Terug naar de OC-instellingen en nog niks aan de hand.

Mijn advies: zet de autoprotect eens uit en probeer het dan nog eens. Is het dan over, dan weet je waar het van komt.

Verwijderd

een hele hoop hits op google: http://www.google.com/sea...-8&oe=UTF-8&q=savrt%2Esys

en logisch dat het met verplaatsen of renamen gebeurt, want dan probeert de autoprotect het bestand te scannen...

Verwijderd

Topicstarter
maar ik kan wel bestanden kopieren naar het netwerk station dan zou hij toch ook moeten scannen?
Ik heb Nsystemworks 2005 en ik heb er nooit andere problemen mee dus alleen met netwerk
heel vreemd.
Kijk nu weet ik nog niet hoe ik het moet oplossen aangezien het wel weg zou zijn zonder virusscanner maar dat gok ik niet.

Edit: Ik heb auto protect even uitgezet en nu kon ik dus wel renamen maar hoe krijg ik dus EN virusscannen EN dus kunnen veranderen?
Ik heb geprobeerd bij uitzonderingen maar dat vind hij dus een ongeldig pad.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 09-12-2004 23:44 ]

Verwijderd

Bij NAV2004 kwam het volgens mij door een update. Probeer eens volledig alle updates te installeren. Dus niet alleen de auto-liveupdate maar ff handmatig alles installeren.

Bij mij was het zo, dat de bak met NAV wel op andere clients wat kon wegschrijven (ook met NAV), maar zogauw je wat naar de pc wilde schrijven ging deze ook onderuit.

Toen werd me ook duidelijk waarom nav niet altijd goed door de tests kwam ;)

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 10-12-2004 09:42 ]

Verwijderd

Anders even een herinstall :Z

Verwijderd

Move NT > SA

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Hoog tijd dat je meer informatie geeft ;)
Welk OS, welke versie van NAV, welke STOP code precies?

^^ en inderdaad: wat zeggen microsoft.com, symantec.com en google over die melding? Ik kan nu moeilijk zoeken voor je: te weinig info, je moet het dus zelf doen :P

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
systemworks 2005
XP pro sp2

• TromboneFreakus
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-08-2023
Dit probleem heb ik kunnen oplossen door een complete herinstallatie van Norton.
Pagina: 1