[XP] Internet delen aanzetten wanneer ik dat wil*

Pagina: 1
Acties:

• Cheater
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 24-04 13:34
Er draait hier thuis een klein netwerkje van 2 pc's.
De PC (waar ik op werk) deelt de internet verbinding (die rechtstreeks op de PC zit), zodat de andere PC ook internet heeft (voor m'n broer)

Maar wat is nu het geval, ik zet smorgens de PC aan, internet wordt al gedeeld voordat ik ingelogd ben, en zo kan m'n broer dus rustig internetten. Maar wat ik smorgens dus ook doe, zijn een aantal taken opstarten, wat downloads enzo. Dan zet ik Windows op Locked (Windows-teken + L), ga ik naar school of m'n werk, en kom ik thuis... wat zie ik... mijn PC opnieuw opgestart... downloads kwijt, of hetgene wat open stond. Ik irriteer me hier heel erg aan en hij doet dit met het excuus dat internet sloom is, DUS dan herstart hij de PC maar even. Echt waardeloos. Hem uitleggen dat mijn PC opnieuw opstarten geen zin heeft, heeft geen nut (ja dat m'n downloads afgebroken zijn en dat hij wat sneller weer kan internetten, ja daaag :( )

Wat ik nu dus eigenlijk wil, is dat ik de internet verbinding delen aanzet wanneer ik dat zeg (dus ik log smorgens in, zet internet delen aan). Maar als de PC opnieuw op wordt gestart dat internet delen NIET automatisch gestart is.

Ik heb bij de services gekeken maar kan hier niet direct iets over vinden, anders kon ik de service dus handmatig starten in plaats van 'automatisch'.

Weten jullie of dit mogelijk is? Het liefst een oplossing binnen windows, anders met een third party programma?

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Internet Delen is gewoon een vinkje bij de netwerkadapter die je deelt, dus die zou je gewoon simpel aan en uit kunnen vinken steeds? :?

• OneUp
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21-04 10:18
Je zou het met een firewall kunnen doen. Standaard het netwerk laten blokken, maar als je smorgens inlogt het verkeer dus toelaten (en dus ook internet)

Maar zodra je pc opnieuw opgestart wordt wordt de firewall weer in werking gesteld.

People are just like trees. They fall down when you hit them mutiple times with an axe.

• coller
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 25-10-2025
wat je kunt doen is de verbinding tussen die twee pc's laten regelen door een software proxy, en dan telkens laten starten zodra jij inlogt, als hij de pc opnieuw start, kan hij niet inloggen bij jou, en wordt de internetverbinding niet gedeelt (mits je een inlog account hebt, waar hij het wachtwoord niet van weet he)

• Cheater
Ja dat is wel zo, maar bij een plotselinge herstart (zoals m'n broer di dus doet: stroom uit, stroom aan), komt hij weer met het loginscherm, en op dat moment wordt internet al gedeeld. Ik wil hem dus een lesje leren dat mijn computer opnieuw opstarten GEEN zin heeft. Ik baal er zelfs van.

Ik zie nu plots dat er:
Internet Connection Firewall (ICF) / Internet Connection Sharing (ICS)
bij de services staan. deze staat op automatisch en die zou ik dus op handmatig kunnen zetten.

Maar wat nu als die ICF ook uit gaat? Kan geen kwaad lijkt me?

• leon1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 26-04 22:51
Even een kleine titel edit ;) zeg > wil.

Mischien is het verstandiger om de optie "shut down" weg te halen, en de optie van de power knop te disablen? Volgens mij heet de service "Internet Connection Sharing" kun je deze ook nergens vinden?

offtopic:
Persoonlijk zou ik hem gewoon een trap geven, en z'n internet een week uitschakelen als hij aan mijn pc komt ;)

[ Voor 22% gewijzigd door leon1e op 09-12-2004 16:29 ]

• Adrian-
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Adrian-

is onderweg

ik heb ongeveer dezelfde ruzie met m'n broertje. met dit verschil dat we een router hebben. maar als internet super sloom is omdat hij veel te veel donwload dan recet ik de computer beneden even en zeg ik dat hij vast gelopen was :D dan gaat ie ook niet zeuren.

Adrian- werkt en leert

• redyak
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 24-03 19:29

redyak

Try and Fail

Ik zou er gewoon een switch/router tussen zetten, zodat hij je PC € 50 ,- niet meer hoeft uit te zetten. Daarnaast kan je dan de router instellen op welke tijden je broer kan internetten.

Vandaag gekocht morgen weer oud , dat is IT.

• Cheater
ik had eerst ook een uitgebreide access list voor hem opgesteld, dit ging via een FreeBSD router, maar nu is hij meer weg dan thuis en heb ik internet direct op m'n computer aangesloten, dat scheelt smorgens 4 minz opstarttijd (als je FreeBSD plots afsluit moet hij partities gaan checken)

Het is trouwens niet dat hij op de 'afsluiten' knop klikt... hij doet gewoon STROOM UIT, STROOM AAN . :( :( :(

[ Voor 3% gewijzigd door Cheater op 09-12-2004 16:57 ]

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 08:59

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Cheater schreef op donderdag 09 december 2004 @ 16:57:
ik had eerst ook een uitgebreide access list voor hem opgesteld, dit ging via een FreeBSD router, maar nu is hij meer weg dan thuis en heb ik internet direct op m'n computer aangesloten, dat scheelt smorgens 4 minz opstarttijd (als je FreeBSD plots afsluit moet hij partities gaan checken)
Oude situatie terugzetten :?
Het is trouwens niet dat hij op de 'afsluiten' knop klikt... hij doet gewoon STROOM UIT, STROOM AAN . :( :( :(
Relais erin zodat de voeding uitblijft als de stroom eraf gaat. Natuurlijk wel met een verborgen schakelknopje zodat jij je PC wel kan starten >:)

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Pagina: 1