Toon posts:

Sata Hardeschijf installeren zonder floppydrive

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Seageate Sata Hardeschijf van 160 gb.
Kun je deze installeren, dus Windows Xp opstarten van deze hardeschijf zonder een floppydrive.
Ik heb namelijk gelezen dat je de drivers op een floppy moest zetten.

• Svennos86
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 26-04-2023
Wil je misschien iets beter uitleggen wat je wil? Een nieuwe installatie van Win XP?

in dat geval kan je zelf een xp installatie cd maken met de juiste drivers erop...

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Hij bedoeld waarschijnlijk dat je tijdens je windows installatie met behulp van een floppy met drivers je raid controller moet installeren anders ziet hij je HD niet.

Ik weet niet welk moederbord je hebt maar het kan zijn dat er een sata aansluiting is die niet onder de raid controller valt maar geregeld wordt door de IDE controller die standaard herkent wordt.

• hoeretoeter
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 23-02 12:44
Ik snap wat ie bedoeld.
Voor het installeren van sata drives moet je tijdens de windows xp install op F6 drukken om een raid controler in te stellen. Deze wil windows van de floppy drive laden. Meestal kun je zo'n schijfje maken via een makedisk executable wat via de moederbord fabrikant wel te verkrijgen is.
De TS wil nu dus tijdens de windows xp install zijn raid of sata drive laten herkennen maar heeft waarschijnlijk geen floppy drive. Is er een andere mogelijkheid?
Het is trouwens meestal niet zo dat de bestanden die op de floppy moeten zelf door een gebruiker moeten worden gecopieerd of uitgepakt. Meestal zit daar zo'n programma achter die dat automatisch doet. Ik weet zelf niet of t mogelijk is deze dan op cd te branden...
Maar dat is dus de vraag.

Rechtvaardigheid betekent niet dat we allemaal hetzelfde zijn.

• TSS_Droopy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-03 07:27
Ja, ik heb hetzelfde probleem altijd...
Moet altijd weer mijn floppydrive weer uit de kast trekken en tijdelijk aansluiten....

Windows Setup F6 kan alleen van de a: drive lezen... 8)7

"I see said the blind man, as he picked up his hammer and saw"

• LoeiOrdinair
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:27

LoeiOrdinair

To Infinity and Beyond

Je kan het natuurlijk ook zonder proberen. Er zijn mobo's het wel ondersteunen omdat de SATA via de IDE controller gaat.
Pagina: 1