Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Banzi
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-11 10:38
Ik heb nu een Sony Ericsson T68i, die een beetje uit mekaar begint te vallen. Op zich niet erg, want ik heb hem al vanaf het begin dat het ding op de markt was. Ik ben al langer aan het kijken naar een ander abbo, met dan weer een gratis toestel. Mijn oog was gevallen op de Nokia 6230 of SE K700i. Een kennis van mij heeft de Nokia, en van de K700i heb ik op internet de handleiding doorgelezen. Ze missen een belangrijke functie die ik vaak gebruik! Automatisch Bluetooth! Hoe werkt dit:

- Ik ga op stap met gsm met bluetooth UIT
- Ik stap in auto, er gebeurt verder niets
- Als ik zelf ga bellen of gebeld wordt gaat BT op gsm AAN
- De gsm meldt zich bij de carkit, en de carkit begint te rinkelen
- Ik kan nu het gesprek voeren met de carkit
- Ik beëindig het gesprek
- Telefoon blijft aangemeld bij carkit tot ik uitstap (spanning van carkit af)
- Na afmelden van carkit gaat BT op telefoon weer UIT

Als ik buiten de auto bel, dan kan de gsm geen carkit vinden, en gaat BT meteen (al voor het gesprek begonnen is) weer uit.

Dit bespaart flink in accu-duur. Op deze manier hoef ik niet om de 2 dagen de telefoon opnieuw op te laden. Maar niemand die mij kan vertellen of deze functie nog in een nieuwe generatie telefoon zit (of überhaupt wisten dat de T68i deze functie had!). Internet afgezocht, in telefoonzaken gevraagd (je moet er geen moeilijke vragen stellen, alleen een foon kopen), maar alle telefoons lijken tegenwoordig alleen nog maar AAN of UIT te hebben met Bluetooth. Geen AUTOMATISCH te bekennen... Misschien dat er een tweaker is die mij op een nieuwe foon kan wijzen, of anders iemand die mij een manier kan geven om toch de batterij te sparen. Iedere keer bluetooth aan en uit zetten met verschillende menu-knoppen lijkt me nou ook niet echt handig.

In het ergste geval ga ik dan toch maar voor een van eerder genoemde telefoons. (Nokia 6230 of Sony Ericsson K700i)

Ik zag, ik nam en ik kwam...

Verwijderd

Stel dat ik jou zou bellen in je auto, dan moet BT eerst aan, dan connecten met je carkit en dan pas hoor ik je? lijkt me vrij iritant omdat dit te lang gaat duren.

Hoe moet je bluetooth nu weten dat de carkit van spanning af is? En btw niet elke carkit gata van de spanning af.

Gewoon je BT uitzetten als je het niet gebruikt lijkt me het beste.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 09-12-2004 16:43 ]

• Banzi
Verwijderd schreef op donderdag 09 december 2004 @ 16:41:
Stel dat ik jou zou bellen in je auto, dan moet BT eerst aan, dan connecten met je carkit en dan pas hoor ik je? lijkt me vrij iritant omdat dit te lang gaat duren.

Hoe moet je bluetooth nu weten dat de carkit van spanning af is? En btw niet elke carkit gata van de spanning af.

Gewoon je BT uitzetten als je het niet gebruikt lijkt me het beste.
Tussen het voelen trillen van de telefoon en daadwerkelijk overgaan op de carkit zit 5 seconden.

Bluetooth op de telefoon gaat weer uit als de telefoon de carkit niet meer ziet. Dat kan door uitschakelen van de spanning, of ver genoeg van de auto weglopen.

De functie die de T68i had vond ik juist zo geweldig, dat ik niet iedere keer BT aan of uit moest zetten. Vandaar mijn vraag of iemand weet of deze functie nog in een nieuwe gsm bestaat.

• Rtificial
  • Laatst online: 19-12-2024

Rtificial

as fake as can be

Ik gebruik voor die reden een Nokia 8910.

Ik ga er vanuit dat de 8910i dezelfde functionaliteit bezit, maar dat is wel terug te vinden in de manual op www.nokia.nl

Is inderdaad erg lastig een toestel te vinden met deze functionaliteit, maar wel essentieel voor een prettige werking van de carkit.

"Don't blow out my candle if you want yours to shine brighter..."

• Banzi
Rtificial schreef op donderdag 09 december 2004 @ 23:07:
Ik gebruik voor die reden een Nokia 8910.

Ik ga er vanuit dat de 8910i dezelfde functionaliteit bezit, maar dat is wel terug te vinden in de manual op www.nokia.nl

Is inderdaad erg lastig een toestel te vinden met deze functionaliteit, maar wel essentieel voor een prettige werking van de carkit.
In de handleiding van de 8910 en 8910i staat bij bluetooth hetzelfde... Volgens de handleiding kan deze alleen aan of uit. Hoe heb je ingesteld dat de telefoon pas bluetooth aan gaat zetten als dat nodig is? Is dat de functie 'Verzoek goed- keuring verb.'???

Overigens ben ik wel op zoek naar een iets nieuwer telefoontje... Af en toe is het wel handig om een 'simpel' fotocameraatje bij me te hebben. Anders kan ik altijd nog mijn T68i op laten knappen...

Overigens niemand anders met dit probleem? Bluetooth verkort het gebruik van de telefoon aanzienlijk. Zetten jullie voordat jullie in je auto stappen allemaal netjes bluetooth aan, om bij het uitstappen dit weer uit te zetten? Erg omslachtig...

• Rtificial

Rtificial

as fake as can be

Oh sorry, heb je verkeerd begrepen.

Bij alle andere BT toestellen die ik gebprobeerd heb, moest je bevestigen dat je de carkit toestemming geeft te verbinden. Iedere keer!

Dat is wat de 8910 doet met die automatisch goedkeuren. Maar ik heb BT wel de hele dag aanstaan ja.

Ik hang em 's nachts gewoon aan de oplader. Als ik dat 1 keer vergeet red ie de dag erop ook nog net.

Verwijderd

bij de d500 heb je wel de optie: apparaat goedkeuren, volgens mij geef je hem dan toestemming om alles te laten doen met je toestel, geen idee of dit ook voor headsets e.d. werkt

• Le0032
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 05-02-2023
Ik dacht dat de Sony Ericsson PXXX - serie dit ondersteunt wat jij voor ogen hebt... Ik heb het zelf niet geprobeerd met de P800, maar ik denk dat dat hij dit wel doet, omdat je de Bluetooth profiel op 'automatisch' kan zetten en ik heb ooit eens gehoord dat SE daarom de optie 'automatisch' daarom heeft ingebouwd...

[ Voor 79% gewijzigd door Le0032 op 10-12-2004 18:43 ]

• Rtificial

Rtificial

as fake as can be

Toch snap ik niet hoe "automatisch" zou kunnen werken zonder continu je BT aan te hebben staan. Je zal toch open moeten staan voor verbindende apparaten. Hooguit de authenticatie zou dan automatisch kunnen. Maargoed, mijn kennis van deze materie is verder vrij beperkt...

• wout-hugo
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14-09-2023
Het klopt inderdaad dat je met de SE P800 de bluetooth functie op 'automatisch' kunt zetten. Maar met de P900 is dit niet meer mogelijk! Geen idee of deze optie wel weer mogelijk is met de allernieuwste P910i.
Het enige probleem is dat de P800 niet meer in de winkel te koop is. Maar op marktplaats zijn ze wel voldoende te vinden voor rond de 150 euro'tjes.

MacBook Black C2D 2.16GHz 160GB 4GB -- Dell 24" -- iPhone 3G 16GB -- iPod Nano 3G -- Canon PowerShot S90 -- Smart Roadster Coupe

• Banzi
Rtificial schreef op vrijdag 10 december 2004 @ 18:33:
Toch snap ik niet hoe "automatisch" zou kunnen werken zonder continu je BT aan te hebben staan.
zonder continu je BT aan te hebben staan? Dat is nou juist wat automatisch betekend... Je moet natuurlijk wel vantevoren je carkit/headset gepaired hebben. BT gaat pas aan op het moment dat je zelf gaat bellen, of gebeld wordt... En als de carkit in de buurt is (en aan, dus alleen als ik in de auto zit), dan schakeld de telefoon over naar de carkit. Op deze manier hoef ik zelf BT niet aan te zetten voordat ik in de auto stap. Maar ik heb ook geen last van BT die de accu leegtrekt. En nu zoek ik een nieuwe telefoon die deze functie ook nog heeft...

Verwijderd

Heeft het niet met waarneembaarheid te maken? Zeker weten doe ik het niet, maar volgens mij werd in het begin van het "bluejack-gebeuren" gezegd dat je bluetooth niet aan hoefde te hebben om dergelijk berichtje te krijgen. Het zou volgens de berichten genoeg zijn om je telefoon enkel al op "waarneembaar" te zetten.
Misschien is dat ook het geval met die carkit. Dat, als je telefoon op waarneembaar staat, de auto in stapt de carkit (gepaired en/geauthoriseerd) de verbinding legt met de telefoon.
Pagina: 1