firewire wordt steeds opnieuw herkend

Pagina: 1
Acties:

• deblaauwesigaar
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12-02 19:32
Het volgende merkwaardige probleem doet zich voor. Zodra ik mijn Sony trv22 via firewire aansluit op mijn computer wordt deze keurig herkend en wordt automatisch Pinnacle studio v9.3 opgestart. Ik kan nu met de computer de beelden van de sony inlezen. Maar na 1 soms 3 dan weer 5 minuten wordt de camera opnieuw herkend. Dit heeft als gevlog dat er geen beelden meer getransporteerd worden van de camera naar de comuter.

Ik heb al het e.e.a geprobeerd. Andere firewire kaart van mijn werk geen resultaat ander PCI slot gebruikt geen resultaat. Andere aansluiting op de firewire kaart geen resultaat.

Configuratie -> windows XP, sp 2.

Wie kan mij helpen.

Erik de Blaauw

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-04-2025
Waarschijnlijk vind er een onderbreking plaats van de verbinding tussen de PC en camera.
Dit kan verschillende oorzaken hebben, bv de camera die zichzelf op standby zet omdat er aan zijn zijde niks gebeurd. Heeft die camera bv geen instellingenmenu waar je zoiets kan instellen.

Ook een slechte verbinding bv door een slechte kabel kan dit soort problemen geven.

Maar helaas kan het ook in de software zitten. Heb je al de laatste drivers via internet gedownload (kaart + mogelijk camera)? Mogelijk is er ook een update voor Pinnacle?

Senile! Senile Oekaki