ATI Videokaart: Beeldscherm uitgangen omgedraaid?

Pagina: 1
Acties:

• houthakker
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20:36
Hoi Allemaal,

Ik heb sinds een tijdje Ubunto, (met debian testing als repository), en het werkt als een trein.

Nu wilde ik graag m'n dual head aan de praat krijgen, dus had ik de ATI Linux drivers (nieuwste) gedownload, en ingesteld. (Ik heb overigens een PoV Ati Radeon 9500 np 64mb).
Tot mijn verbazig pakt die driver, t.o.v. de standaard frambuffer driver, de 2e monitoruitgang als primairy :? . En ik zie ook absoluut geen mogelijkheid om dat om te draaien. Op zich zou het geen probleem zijn als ik geen windows zou gebruiken, wat ik dus wel doe. Ik heb probeerd het daarom maar in windows om te draaien maar dat gaat niet, omdat ik 2 verschillende resoluties gebruik, (1600x1200 en 800x600), word mijn eerste scherm op de 2e uitgang, een scroll-bureaublad i.p.v. een 1600x1200 desktop. Is dit normaal? Ik kan ook niets bij ATI vinden.
Iemand een idee?

Specs

• zAo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-02 10:51

zAo

GPLv2 Fanboy

Heb je fireglcontrol al gestart? Kun je gewoon apt-getten van de Ubuntu mirror. Ik weet het exacte pad nu niet, omdat ik op mn werk zit en een AIX bak niet zoiets heeft :)

• houthakker
Nee, daarmee gaat het niet, het programma sluit volgens mij ook niet correct af. Ik heb XF86Config-4 al nageplozen, met de ATI faq, maar ik heb het nog niet kunnen vinden. Men gaat er vanuit dat je secondary niet gebruikt als je ook geen primairy hebt.

Specs

• houthakker
niemand?

Specs

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:01
Je gebruikt dus wel dual display? Dan is het toch niet zo moeilijk met de XF86Config file?
code:
1
2
3
4
5
6
7
Section "ServerLayout"
        Identifier     "Matrox PowerDesk configured."
        Screen      0  "Display 1" LeftOf "Display 2"
        Screen         "Display 2" 0 0
        InputDevice    "Mouse0" "CorePointer"
        InputDevice    "Keyboard0" "CoreKeyboard"
EndSection

Hmm, LeftOf? Maak je daar toch RightOf van? Verder keer je gewoon de modes voor de desbetreffende displays om.

• houthakker
nee, ik gebruik maar een scherm opzich, soms 2 (projector). Maar het heeft dus echt met de uitgangen te maken. Als ik fglrxconfig gebruik, en ik kies maar 1 scherm, dan word de 2e vga poort gebruikt, terwijl in windows de 1e wel gewoon primairy is. Maar goed, ik zal nog een keer kijken.

Specs

• houthakker
hehe, na aantal keren herstarten toch gelukt, ergens stond adapter = 0x0000000 heb ik 0x0000001 van gemaakt. Heb alleen nog een probleempje dat ik 3d acceleratie niet aan krijg, maa goed is een ander probleem.

Specs

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Gebruikt Ubuntu XFree86? Ik dacht dat de recente distro's overgestapt waren op X.Org :? ? Voor de recentste X.Org zijn er in ieder geval nog geen 3D Linux-drivers van ATI beschikbaar... :( :( Ze zouden wel in de maak zijn

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Pagina: 1