Ik heb op dit moment een probleem met het weergeven van informatie in een mooie tabel. Ik wil namelijk alle informatie uit 1 rij halen en deze geordent weergeven. De tabel ziet er zo uit:

Als ik nu de gegevens uit de database haal met de code zoals ik die nu heb ziet het er zo uit:

Dit is niet overzichtelijk en al helemaal niet leesbaar. Ik wil de informatie graag zo geordent hebben:

Het probleem is dat bij het voorbeeld hierboven de tabelinformatie anders is en automatisch al zo gerangschikt wordt. Hieronder de code waarmee ik het middelste voorbeeld heb gemaakt:
De functie GetColumnHeaders gebruik ik om alle kolomnamen ook te printen omdat deze niet automatisch meegenomen worden. Deze wil ik ook geprint hebben zodat je gelijk ziet wat voor informatie je voor je hebt. Probleem is dat deze rij ook in 1x getoond wordt en niet in de juiste kolommen waar de juiste informatie hoort te staan.
Ik ben hier zelf al mee bezig geweest, vooral met het veranderen van de <TR>'s en <TD>'s. Het probleem is dat alle informatie uit de database in 1 array gepompt wordt die ook weer in 1 keer weergegeven wordt.
Hoe krijg ik dit wel correct voor elkaar ?

Als ik nu de gegevens uit de database haal met de code zoals ik die nu heb ziet het er zo uit:

Dit is niet overzichtelijk en al helemaal niet leesbaar. Ik wil de informatie graag zo geordent hebben:

Het probleem is dat bij het voorbeeld hierboven de tabelinformatie anders is en automatisch al zo gerangschikt wordt. Hieronder de code waarmee ik het middelste voorbeeld heb gemaakt:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
| $queryData = "SELECT * FROM EQUIPMENTSPEC WHERE BARCODE = '$barcode'"; $result = mysql_query ($queryData); echo "<TABLE CLASS=C ><CAPTION> Specifications $barcode </CAPTION>"; // Find out how much columns there are returned and display the header of the columns GetColumnHeaders($result); for ($i = 0; $i < mysql_num_rows($result); $i++){ echo "<TR>"; $row_array = mysql_fetch_row($result); for ($j = 0; $j < mysql_num_fields($result); $j++){ echo "<TD>" . $row_array[$j] . "</TD>"; } echo "</TR>"; } echo "<TR><TD COLSPAN=3> </TD></TR>"; echo "<TR><TD COLSPAN=3> </TD></TR>"; echo "<TR><TD COLSPAN=3 ALIGN=RIGHT><A HREF='' onclick='SluitVenster(); return false;'><B>Sluiten</B></A></TD></TR>"; echo "</TABLE>"; // Function Get column header function GetColumnHeaders($result){ $column_count = mysql_num_fields($result); $i=0; echo "<TABLE>"; echo "<TR>"; for ($column_num = 0; $column_num < $column_count; $column_num++) { $field_name = mysql_field_name($result, $column_num); echo ( "<TH>$field_name</TH>"); } echo "</TR>"; } |
De functie GetColumnHeaders gebruik ik om alle kolomnamen ook te printen omdat deze niet automatisch meegenomen worden. Deze wil ik ook geprint hebben zodat je gelijk ziet wat voor informatie je voor je hebt. Probleem is dat deze rij ook in 1x getoond wordt en niet in de juiste kolommen waar de juiste informatie hoort te staan.
Ik ben hier zelf al mee bezig geweest, vooral met het veranderen van de <TR>'s en <TD>'s. Het probleem is dat alle informatie uit de database in 1 array gepompt wordt die ook weer in 1 keer weergegeven wordt.
Hoe krijg ik dit wel correct voor elkaar ?