Toon posts:

ASP met flash leren praten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit met het volgende probleem, ik heb een onstate in een flashfilm die aangestuurd moet worden door HTML of ASP, nu heb ik het volgende gedaan, ik zet op elke pagina een cookie die ik vervolgens uitlees met flash, dit gaat prima in windows 2000 (IE6) , de cookie wordt gezet en uitgelezen.

Als ik echter met winxp kijk (IE6) dan zie ik dat de cookie gezet wordt maar niet uitgelezen. Dus het ding werkt hier niet op. Heel vreemd dus,

Ik weet dat windows XP een hoge mate van beveiliging kent maar ik wil dit script graag draaiende krijgen zoals jullie begrijpen.

Ik hoop dat iemand me iets meer kan vertellen over waar het verkeerd gaat.

• Polderdijk
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14:10
Zover ik weet kan je op de HTML pagina (waar dus ook je flash op staat) met javascript alle functies aanroepen in Flash! Ook is het precies andersom mogelijk, dus dat je uit je Flash je javascript oproept op je HTML pagina.

Van het laatste heb ik een voorbeeld, dit laat het venster sluiten zodra ik op de sluiten-knop drukt binnen in flash:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
<script language="JavaScript">

function gti_presentatie_balie_DoFSCommand(VensterSluiten) {
    if (VensterSluiten == "Afsluiten") {
        document.close();
    }
}
    </script>
In dit voorbeeld is mijn flashapplicatie 'gti_presentatie_balie' genaamd.

Webhosting van SkyHost.nl: 25 Mb / 1 Gb windows hosting € 4,50 p/m excl.btw!

• PanMan
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 20:05

PanMan

Spun!

Volgens mij (maar het is me nog niet 100% duidelijk wat je wilt), is het nogal omslachtig om dit met cookies te doen. Flash kon (de laatste keer dat ik het probeerde :)) vrij goed communiceren met scripts. Je kan urls posten of 'get-en', en als zo'n url ophaalt kan je ook weer met een script gegevens terugsturen naar flash. Dat lijkt me een stuk directer dan alles via cookies te doen (wat betekend dat je via de client communiceert, ipv. direct flash--server).
Kijk daar dus eerst eens naar, zou ik zeggen :)

Where a calculator on the ENIAC is equipped with 18,000 vacuum tubes and weighs 30 tons, computers in the future may have only 1,000 vacuum tubes and weigh only 1.5 tons.
– Popular Mechanics, March 1949

Verwijderd

Topicstarter
Oke, ik heb het antwoord gevonden, waar ik naar zocht is een manier om variabelen in te lezen in flash.

Via een sessie mag niet, (waarom weet ik niet, vermoed dat het met privacy gevoelige gegevens te maken heeft ????). Via een querystring mag het weer wel. Dus ik bouw in een asp of html pagina een querystring op die flash inleest en op basis van die gegevens laat het filmpje een bepaald frame zien.

Nu vragen mensen zich misschien wat het nut is, nu stel je hebt een navigatie in flash opgebouwd. En de pagina's eronder zijn gewoon in html (asp). Als je dan in flash een *onstate op de knop gaat bouwen dan werkt dat prima als je gebruik maakt van die flashnavigatie.

Op het moment dat je de htmlpagina gebruikt om door te linken naar een andere pagina binnen de website wordt het een ander verhaal. Flash weet dan niet waar je bent dus staat de verkeerde knop aangegeven, dit is een probleem dat veel mensen kennen. Dat is dus een voorbeeld van flash laten praten met asp.

Als iemand geinteresseerd is in de code en een voorbeeld wil zien van de functie dan kunnen ze hier een reply achterlaten.

*onstate = dan verander je het uiterlijk van de knop die je geklicked hebt zodat je weet waar je bent

• Michali
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22-03 18:12
Je kunt ook XML data ophalen met flash waarin de benodigde informatie staat. Werkt denk ik een stuk gemakkelijker. Je kunt dan bijvoorbeeld met een ASP pagina die XML genereren en Flash die pagina laten aanroepen.

Noushka's Magnificent Dream | Unity

Verwijderd

Topicstarter
Er zijn natuurlijk meerdere wegen die naar Rome leiden !
Maar XML was inderdaad ook een optie geweest.

Een probleem met jou methode is dat je een extra stap nodig hebt, je moet een xml pagina laten genereren en dan in laten lezen. Met mijn methode is dat heel compact opgebouwd in de URL. Het is echter wel afhankelijk van een klein stukje javascript. Dat zou ik eigenlijk liever niet hebben. Ook al is het nog zo simpel je laat de browser van de client iets uitvoeren en dat is gewoon nooit 100% betrouwbaar.

[ Voor 67% gewijzigd door Verwijderd op 10-12-2004 11:21 ]

Pagina: 1