[XP] Administrator heeft geen rechten in het register*

Pagina: 1
Acties:

• notsonewbie
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-05-2025

notsonewbie

...---...---...---

Topicstarter
Zoals ik recent al postte was mijn adsl van slag, het was gewoon het modem, de elco's van de speedtouch 510 die als pokkeding bekend staat. Maar voor dat dat vast stond geld uitgegeven, e.e.a. opnieuw gedaan enz. !#*)(#(&^%$#%

Anyway, ik wil met de gedeeltelijk herstelde xp weer gaan internetten (ik zit nu op een verse install....) maar 'mis' 1 ding, door de vele veranderingen, delete's en herinstalls is mijn IP stack en winsock om zeep zo melden utils en ook norton bij opstart (no ip/tcp found)

Om dat te kunnen moet ik de IPstack oid herstellen en daar heb ik div. tools zoals ipfix en winsockrepair voor gevonden.

:? Maar er mag niks veranderd worden in het register, de administrator heeft dat uitgezet ! :?

Nu komt het, ik ben de enige gebruiker en ook de eigenaar van deze pc met oem windows en echte serial enz. en tevens heb ik alle rechten...

Waar zet ik dan de register instelling weer zo dat ik deze kan veranderen!?
Met GOT search en google kom ik er niet uit.

http://tweakers.net/gallery/45440/sys | Als het in de manual staat is dat fout.... (Creative ZEN scherm perikelen)

• leon1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:51
Dit ruikt naar een virus, of een andere vorm van spyware. Heb je de pc al eens gescanned? Verder mis ik de termen waarmee je gezocht hebt op got, zou je deze nog willen aanvullen in je start posting?

Verder pas ik de topic titel nog even aan, zou je hier in het vervolg ook aan willen denken?;)

• notsonewbie

notsonewbie

...---...---...---

Topicstarter
[b][message=22320458,noline] Dit ruikt naar een virus, of een andere vorm van spyware. Heb je de pc al eens gescanned? Verder mis ik de termen waarmee je gezocht hebt op got, zou je deze nog willen aanvullen in je start posting?
Die is helemaal gescant, ook vanaf deze verse install (de bestanden op de vorige C schijf dus)
Geen virussen, geen spy, malicious, ad of hijack the browsers meer...

E.o.a. tweak programma (tweak XP bijv.) zal wel een slot op het register gegooid hebben.
Echter waar vind ik dat, hoe kan ik normaliter als beheerder en admin van de pc dit aan, of in dit geval liever, uit zetten!?

http://tweakers.net/gallery/45440/sys | Als het in de manual staat is dat fout.... (Creative ZEN scherm perikelen)

• FireWood
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 25-04 12:46
Kun je niet eens proberen om het onder het administrator account uit te voeren? Dus niet onder jou eigen gebruikers naam, maar echt de administrator?

Kijken als het dan wel goed gaat.

Marar even op het probleem zelf: Het makkelijkst en meestal goed werkend is gewoon het protocol verwijderen ui de netwerkopties, computer opnieuw opstarten(belangrijk) en dan het weer installeren, meestal zorgt dit ervoor dat de problemen zich oplossenn.

Noobs don't use "F1", Pro's do, but they can't find the information they needed

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Welke foutmelding krijg je precies?

Voer eens op een command line dit uit:
code:
1
reg delete HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\System /v DisableRegistryTools

• notsonewbie

notsonewbie

...---...---...---

Topicstarter
h.edink schreef op donderdag 09 december 2004 @ 21:15: Kun je niet eens proberen om het onder het administrator account uit te voeren? Dus niet onder jou eigen gebruikers naam, maar echt de administrator?
Kijken als het dan wel goed gaat.
Hmmmm, ik zou eigenlijk niet eens weten hoe ik anders inloggen kan dan dat ik er 'zo inrol' met mijn enige accoutn dat normaliter alles mocht en kon.
Marar even op het probleem zelf: Het makkelijkst en meestal goed werkend is gewoon het protocol verwijderen ui de netwerkopties, computer opnieuw opstarten(belangrijk) en dan het weer installeren, meestal zorgt dit ervoor dat de problemen zich oplossenn.
TCP/IP laat zich hier niet uit de lijst met protocols verwijderen. Misschien ook wel omdat het register op slot zit.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Als je bij het welkomstscherm komt (door opstarten en/of afloggen), en daar tweemaal CTRL+ALT+DEL toetst, kan je dan als Administrator inloggen? Als je Home Edition hebt zul je hiervoor met f8 in veilige modus op moeten starten :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• notsonewbie

notsonewbie

...---...---...---

Topicstarter
elevator schreef op vrijdag 10 december 2004 @ 00:36: Welke foutmelding krijg je precies?
Bij het draaien van de utilities om de winsock en/of tcp/ip te repareren lijkt dat te gebeuren en dan komt windows uiteindelijk met zoiets:
'Register niet veranderd, admin heeft het register schrijfbeveiligd'
Voer eens op een command line dit uit:
code:
1
reg delete HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\System /v DisableRegistryTools
Dat was hem!! Veel dnak!
Nadat ik dat deed, restarten, weer die utils gedaan, duimen, en GEEN melding dat de admin, register op slot e.d. Pfweeeeeeeeeew! Thanx!

• notsonewbie

notsonewbie

...---...---...---

Topicstarter
sanfranjake schreef op vrijdag 10 december 2004 @ 12:35:
Als je bij het welkomstscherm komt (door opstarten en/of afloggen), en daar tweemaal CTRL+ALT+DEL toetst, kan je dan als Administrator inloggen? Als je Home Edition hebt zul je hiervoor met f8 in veilige modus op moeten starten :)
2 x ctrl-alt-del dan herstart de zaak toch? Of niet meer in xp? zal ik eens proberen als ik toch klaar ben met de pc....

Ja home edition heb ik, f8 veilige modus ken ik. Maar ook dan vraagt ie niet om een password of zo en kan ik alles doen, echter de manier om via menu's (ipv command prompt, uitvoeren e.d.) het register op slot te zetten en weer van slot te halen, dat heb ik nog steeds niet gevonden.

Pagina: 1